Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet

Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Blir sikkert et godt forhandlingsklima til høsten ;)
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Joda, men tenkte mest i selskapets egeninteresse også for å unngå mest mulig trøbbel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rimelig vanskelig når man kun har et navn å gå etter .....
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Rimelig vanskelig når man kun har et navn å gå etter .....

Tja, en eller annen mailadresse må vel finnes hos reiseselskapet. Det er selvsagt ikke sikkert at det alltid hjelper, men en rutine om å huke inn litt kontaktdetaljer når en stor gruppe har bestilt er vel ikke så dumt.
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Tja, en eller annen mailadresse må vel finnes hos reiseselskapet. Det er selvsagt ikke sikkert at det alltid hjelper, men en rutine om å huke inn litt kontaktdetaljer når en stor gruppe har bestilt er vel ikke så dumt.

Du skjønner ikke problemet. All info (unntatt navn) ligger i en database hos OTA'en. Og de hverken svarer på henvendelser eller deler kontaktinfo.

En av grunnene til at f.eks. Ryanair sperrer de.
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Du skjønner ikke problemet. All info (unntatt navn) ligger i en database hos OTA'en. Og de hverken svarer på henvendelser eller deler kontaktinfo.

En av grunnene til at f.eks. Ryanair sperrer de.

Vi trenger ikke diskutere dette mer, jeg mente ikke nødvendigvis nødvendigvis via OTA, men en oppfordring om at større grupper tar kontakt for å gi nødvendige detaljer f.eks. ettersom de normalt bestiller i god tid.
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

En god times forsinkelse på D8 flyet som jeg er på nå mellom MAD-OSL. Mange som fort ble hissig ettersom de utsatte 10 og 10 min, med ironisk klapping når boarding endelig startet. Ingen FA vel ombord, mon tro om de har gjemt seg bak[emoji38] Så ut som pilotene var på plass. Overraskende mye forretningsfolk, kanskje hver femte passasjer.

Mister nok uansett flyet videre 1900 til BGO. Spennende å prøve D8, sikkert første og siste gang [emoji51][emoji16][emoji13]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

D83081 fra AAL til CPH med avgang 07.00 i morges ble kansellert ifølge flightstats.
Noen tøffe dager for Norwegian på AAL.
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

De kansellerer antagelig ruter der det er "overkommelig" å ta buss/tog istedenfor og flytter personellet til andre viktigere steder
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

De kansellerer antagelig ruter der det er "overkommelig" å ta buss/tog istedenfor og flytter personellet til andre viktigere steder

Stemmer nok det, men det spørs om passasjerene i Aalborg er spesielt imponert over å bli klassifisert som mindre viktig...
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Det som pressen aldri stiller et eneste kritisk spørsmål til er hva folk egentlig tror de får av service, hjelp og støtte når de betaler 299 kroner for en tur som egentlig burde koste 3000. "Pay peanuts, get monkeys"

En ting jeg lurer på er hvorfor Tenor skolekorps bestilte billetter til Geneve da de skulle til Burgdorf. Både Zurich og Basel/Mullhause ligger langt nærmere.
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

VG oppsummerer dette ganske greit her;
http://www.vg.no/nyheter/meninger/norwegian-i-motvind/a/24082381/

"Men når man neste vinter skal bestille neste års sommerferie og ser at det er hundrelapper, kanskje også tusenlapper og spare på å velge selskapet, vil fjorårets overskrifter fort være glemt. Også satser man heller på at det blir mindre motvind neste sommer."

Det der er greit for enkeltpersoner eller en liten familie. Men når du skal bestille billetter til en stor gruppe så blir det mange penger. La oss si gruppa med 48 skulle kjøpt billetter som kostet 200 kr mer. Så ville det faktisk utgjort 10.000 kr. Da er det ikke lenger snakk om småpenger.
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Ikke glem Skyscanner og deres like. Flyselskapene får kun kontaktinfo til OTA'en. Og den går trolig rett inn i det wtore svarte hullet i kjelleren deres.

Details; Skyscanner selger vel ingen billetter. De sender videre til OTA/carrier/tredjepart.
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Details; Skyscanner selger vel ingen billetter. De sender videre til OTA/carrier/tredjepart.

Korrekt - men det som står i bookingen hos flyselskapet er en robot-emailadresse, et telefonnummer til det lokale Skyscanner-kontoret (som ikke nødvendigvis er betjent) og gateadressen til Skyscanner. Ingen kontaktinfo til kunden.
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

De kansellerer antagelig ruter der det er "overkommelig" å ta buss/tog istedenfor og flytter personellet til andre viktigere steder

Afstanden mellem AAL og CPH er uden tvivl latterlig lille, set med en
nordmands øjne! Sådan ser en dansker ikke på det, og der er en grund
til de mange flyafgange mellem de to byer;)!
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Viv har faktisk helt rett, vi skal ikke tro alt i Danmark er kort og greit selv om det riktignok er mindre distanser enn her. Det raskeste toget Aalborg-København tar 4:18, mange opp i over fem timer og distansen er litt over 400 km. Det er på ingen måte latterlig lille, og alternativene til fly tar sin tid.
 
Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Bjørn Erik Barman-Jenssen i Norwegian siteres at forsinkelsen av MAX også gjør at det er ett større treningsbehov i forhold til planlagt...

Hvordan kan forsinkelser av levering gjøre at de trenger mer trening?
Sitter piloten i simulator helt til flyet kommer???

https://www.nrk.no/nordland/dette-s...roblemene-i-ar-som-vi-hadde-i-fjor-1.13577880


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Aftenpostens Trine Eilertsen har en ganske krass kommentarartikkel i dag.



https://www.aftenposten.no/meninger...apen_-Norwegian--Trine-Eilertsen-624090b.html

Ja, vil vel heller kalle den "tabloid" - ble såpass irritert over overskriften at jeg plutselig fikk en "Toppkommentar" på FB, normalt sett ikke det mest hyggelige stempelet. Men nå er min kommentar vel så mye rettet mot media generelt og Aftenposten i særdeleshet. Når en politisk redaktør bruker dagen sin til å beskrive hvordan hun tenker før hun bestiller sin ferie, synes jeg det blir litt lavmål. Det topper seg - OT - med den øvrig redaksjonell linje i Aftenposten, med hovedvekt på lettvint forbruker- og familiestoff. Og hun baserer jo mye av synsingen på to-tre dagers oppslag i tabloidmedia. Skuffet.
 
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Aftenpostens Trine Eilertsen har en ganske krass kommentarartikkel i dag.



https://www.aftenposten.no/meninger...apen_-Norwegian--Trine-Eilertsen-624090b.html

Eilertsen har tydeligvis ikke hatt godt av å flytte fra Bergen. Hun var mer gretten og kvass i pennen før, sikkert på grunn av det konstante drittværet som ruver mellom de syv fjell. Dette var i beste fall jålete skrevet.

Synes Eva Grinde treffer spikeren på hodet: https://www.dn.no/meninger/2017/06/27/1756/Kommentar/utro-piloter-vil-hjelpe-morselskapet (bak betalingsmur)
 
Back
Top