Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet

Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017-tråden)

Takk, litt uklart spørsmål :-), mente å sjekke om det var innleid, eller "Spansk Norwegian"
som fløy.

DY - Norsk/Svensk - basert crew
D8 - Engelsk/Spansk/Dansk/Finsk - basert crew

Mer trøbbel med kansellering grunnet mangel på crew og beskjed om de ikke kan få hjelp før tidligst i morgen.
http://www.tv2.no/nyheter/9259456/

Søndag var det mer trøbbel.

Norwegian-fly måtte lande på grunn av mulig teknisk feil
– Vi har hatt problemer med mannskap som har slitt med sykdom, og ikke vært i stand til å dekke inn for dem, dessverre, sier kommunikasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian, til TV 2.

Det betyr at rute DY1503 fra Praha til Oslo, som hadde avgangstid klokken 19.20, er kansellert.

Solhungrige vestlendinger ble kraftig forsinket i går. SVG/BGO-ALC med smartlynx lå på rundt 6 timer forsinkelse i går. Dvs at BGO-ALC med opprinnelig ankomst halv 12 i går kveld først landet 10 på 6 i morges. I tillegg ble PSA-OSL forsinket fra 20.30 i går kveld til 06.00 i morges.

Hjelpes meg. Er sikkert mer å ta av også, men dette var noe jeg tilfeldigvis så på radaren.

Solhungrige vestlendinger ble kraftig forsinket i går. SVG/BGO-ALC med smartlynx lå på rundt 6 timer forsinkelse i går. Dvs at BGO-ALC med opprinnelig ankomst halv 12 i går kveld først landet 10 på 6 i morges. I tillegg ble PSA-OSL forsinket fra 20.30 i går kveld til 06.00 i morges.

Hjelpes meg. Er sikkert mer å ta av også, men dette var noe jeg tilfeldigvis så på radaren.

Fulgte den gjennom natten på jobb. Fin motivasjon. Vi kunne vel vært i seng omtrent samtidig.

Ser ut som NCE-OSL DY1407 er forsinket til 04.00 i natt. I går ble DY1403 innstilt, som skulle vært en 734 fra Getjet.

LN-NGQ diverter til Amsterdam på vei fra Malaga til Bergen nå, skal visstnok være syk pax.

Last edited:

LN-NGQ diverter til Amsterdam på vei fra Malaga til Bergen nå, skal visstnok være syk pax.

Kan vel tenkes at de gjør en rask nedstigning også når det er syke pax ombord, ikke bare ved tekniske problemer.
Og ser ut til at flyet blir stående i AMS til i ettermiddag.

Last edited:

Ser ut som NCE-OSL DY1407 er forsinket til 04.00 i natt. I går ble DY1403 innstilt, som skulle vært en 734 fra Getjet.

Vært mye rusk i maskineriet for denne siste dagene. Kansellerte avganger til Malaga og Nice. En stor forsinkelse til Pisa i går når de til slutt fikk flyet opp i lufta igjen. Som også førte til 2 forsinkete rundturer i dag.

AGP-SVG ble 15 timer sen.

Ble omtalt i Stavanger Aftenblad som Kjos-fast...
(Betalingsmur).

http://www.aftenbladet.no/lokalt/i/2WkKy/177-passasjerer-Kjos-fast-i-Malaga

Attachments

• agp.JPG
    agp.JPG
    16.5 KB · Views: 2,050
Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

18cf1638effb9609629ebe982186388b.jpg

Noen som kan tolke dette bilde? Er fra den nye Flightradar24. Boarding skulle vært startet og gaten er ubetjent

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Norwegians sommer-ops 2017 (Jet Time, Blue Panorama, SmartLynx, GetJet Airlines +

Noen som kan tolke dette bilde? Er fra den nye Flightradar24. Boarding skulle vært startet og gaten er ubetjent

Sent from my iPhone using Tapatalk

Står at den gikk fra gate 1 minutt sent, mens den hadde slot til 0543z, så de gikk sikkert for push and hold.

2 flighter i kveld Arlanda-Orly og Orly-Arlanda, som skulle blitt opperert av Titan Airlines ble kanselert. Vi venter besøk fra Paris og det flyet var 95 min sent. Gikk fra Orly 22.05 og er ventet på OSL 00.25 Da spørs det om de rekker siste flytog 00.50

Men du vender lige tilbage med resultatet når de beder om deres retmæssige EU kompensation ikke?

Hei, TRjumper! Jeg lovet deg å komme tilbake med resultatet: De fikk EU-kompensasjon! Og jeg som trodde de skulle få avslag.

Da ordnet det seg godt. Recap: Fire venner fikk flyet fra Berlin til Oslo kansellert i sommer pga. pilotmangel. DY booket om til SAS morgenen etter og refunderte utgifter til taxi, hotell (Hotel ZOO, dyrt) og mat. I tillegg ga de EU-kompensasjon. Det eneste de ikke refunderte var ett døgn ekstra parkering på Gardermoen.

Svaret kom i forrige uke, så de har tydeligvis hatt mange krav å håndtere.

Fantastisk!! Overraskende (for mig :)) ordentligt håndteret. Tak for feedback.

Ser Norwegian har ferget opp en Titan 767 fra STN. Hvor skal den brukes?

Re: Norwegians short/medium-haul ops - status om regularitet (2017/2018-tråden)

Hei godt folk
Norwegian har den siste uken hatt minst 4 forsinkelser på OSL/LGW (begge veier) gjelder stort sett ‘kveldsflighter’. Noen som vet hvorfor det går ‘mye’ utover denne ruten?
Skal selv boarde D82808 nå, vi er 4 timer forsinket fra LGW i kveld... de skriver i en SMS at det er teknisk og da antar jeg det er en smal sak å få EUR 250 i komp? Takknemlig for innspill/kommentarer.
Camilla :-)

Back