NORWEGIANS rekordvekst

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
Nettopp. Minner meg om PeopleExpress, Braniff og mange andre som gikk kun en vei !!:cry:

Det er vel også bare et fåtall flyselskaper i det hele tatt som tjener veldig mye penger. Og når jeg tenker meg om så gjelder det de fleste bedrifter i de fleste bransjer.

Men andre vokser så fort at dem ikke har personell:
http://www.boarding.no/art.asp?id=22650

Enig med BU 662 sine betraktninger.
Norwegians omsetningsvekst kan ikke uten videre sammenlignes med Southwest , Braniff og PeopleExpress.
Det interessante er jo hvor mye de tjener.
Flott at de får det til. Det er kjekt å se en norsk bedrift som lykkes. Vi har ikke hatt for mange av dem de siste årene.
Norwegian seiler jo på rekordtid opp i Braathens gamle posisjon i innen- og utenriksmarkedet.
Jeg håper jo for oss brukere at det går bra for DY i årene som kommer. Det vil hele fedrelandet tjene på.

Fine betraktninger fra deg BU662.
Jeg kjenner ikke så godt til Ryanair men det virker som de er veldig flinke på å kutte kostnader (flyr fra sekundære flyplasser, har ikke solskjerm/rullegardin i vinduene, er raske med å snu flyene, etc.) I tillegg tar de kanskje godt betalt for 'tilleggsprodukter' som ekstra bagasje osv.

Originally posted by OJB

Det interessante er jo hvor mye de tjener.
Flott at de får det til. Det er kjekt å se en norsk bedrift som lykkes. Vi har ikke hatt for mange av dem de siste årene.
.

Ikke lykkes? Det store flertallet av norske bedrifter hadde rekord år i 2005 og har aldri hatt større overskudd. Og dette gjelder selv om man holder oljeselskaper for Hydro og Statoil utenfor. Å påstå at de fleste norske bedrifter ikke lykkes er som å påstå vi hadde en kald Juli måned i Sør Norge i år

Originally posted by Hurum

Men andre vokser så fort at dem ikke har personell:
http://www.boarding.no/art.asp?id=22650

Norwegian står vel i fare for å havne i samme situasjon. Ennå går det bra men de Svenske vikarene vil jo etterhvert finne seg faste jobber andre steder. Det er vel en god stund siden det ble ansatt nye i Norwegian selv om de stadig vokser.

Hilsen,
Laurenz

Originally posted by laurenz
Det er vel en god stund siden det ble ansatt nye i Norwegian selv om de stadig vokser.

Vet ikke hva du definerer som "en god stund", men de har da ansatt mange piloter de siste månedene...

Someone,

Vi har ikke sett mange bedrifter i fedrelandet som har startet ny virksomhet slik som DY de siste årene. Hatten av for DY og resultatene så langt. Det å starte luftfartsforetak med tyngere materiell er ikke det samme som å starte pølsebod i Norge.Det går med noen hundretalls millioner i oppstartskostnader for eierne av en slik bedrift før de begynner med positiv inntjening. Dette skal man applaudere og respektere etter min mening.
Jeg er enig med deg i din generelle betraktning for norske bedrifter i 2005.

Originally posted by OJB

Someone,

Vi har ikke sett mange bedrifter i fedrelandet som har startet ny virksomhet slik som DY de siste årene. Hatten av for DY og resultatene så langt. Det å starte luftfartsforetak med tyngere materiell er ikke det samme som å starte pølsebod i Norge.Det går med noen hundretalls millioner i oppstartskostnader for eierne av en slik bedrift før de begynner med positiv inntjening. Dette skal man applaudere og respektere etter min mening.
Jeg er enig med deg i din generelle betraktning for norske bedrifter i 2005.

Jeg er ikke uenig og jeg er også imponert over hva DY har fått til så her tror jeg du misforstod hva jeg prøvde å si i innlegget mitt. Poenget med mitt innlegg var som ett svar til ett innlegg som over som ordla seg på en slik måte at det virket som om det var vanskelig å drive en bedrift lønnsomt i Norge

Originally posted by DY Tech

En god del av trafikkveksten har de jo tatt unna med innleid materiell.

Som vanlig, godt begrunnet....Det er jo p... i havet som er blitt operert med innleie :old

Originally posted by LN-BRK

Originally posted by laurenz
Det er vel en god stund siden det ble ansatt nye i Norwegian selv om de stadig vokser.

Vet ikke hva du definerer som "en god stund", men de har da ansatt mange piloter de siste månedene...

Piloter kanskje, men jeg refererte til de svenske kabinansatte. Bortsett fra lærlinger så har de vel ikke ansatt egne i kabin på "en god stund". (Jeg husker ikke helt når de siste ble ansatt:rolleyes:)

Hilsen,
Laurenz

Vel, når man ser på sommerens aviser så er det tydlig at ikke alle passasjererene er enig i at det er likegyldig hvilket metall som flyr (eller ikke kommer seg opp...)

(Og det ville nok SAS også møte hvis de dukket opp med alt for eksotiske erstatninger)

Back