Norwegians punktlighet

• Thread starter Thread starter TL
  • Start date Start date
Ja, det kunne jeg tenke meg, den burde vært borte for leeeenge siden, for detta har pågått lenge. Men hvis dette er bakkerelatert så er det jo de som handler de som er problemet, siden Northport ikke greide det, og de skyldte på admin innad så er vel problemet lengere ned vil jeg tro etter som Røros ikke greier det heller, og jeg går ut i fra at Røros ansatte mange i fra NP. Da kan de ikke hyle å skrike på at admin er dårlig

Dette forteller vel i utgangspunktet bare noe om antallet forsinkelser, ikke noe om hvor store de er. Dreier det seg i utgangspunktet primært om 15-20 minutter betyr det jo som regel forholdsvis lite for paxen.
Og for Røros sin del her, hva er det som forårsaker forsinkelsene? Er det tech eller er det problemer med groundhandling - eller andre ting som er utenfor både DY's og Røros' kontroll?

41% nå. Men det er som sagt enda tidlig på dagen. Håper %. blir mer positiv utover kvelden.

Hvis passasjerene fremdeles er trofaste mot DY til tross for meget lav punktlighet over tid, og til tross for at man ofte finner like lave/høye priser med konkurrenten, så betyr kanskje ikke punktlighet så mye for folk flest som man har trodd. En ting er irritasjonsmoment, en annen ting er omlegging av kjøpemønster.

Nå fikk vel ikke Røros så mange ansatte fra NP som ønskelig heller. Er faktiskt en del folk fra NP som heller gikk til SGS. Dette viser vel også at det å drive bakketjenester er ganske komplekse greier. Erfaring er viktig i denne bransjen..

Dette er ikke bra. Hva ligger SAS på?

Det skyldes nok en kombinasjon av ulike faktorer, blant annet kort tid på bakken og liten flåte i forhold til produksjon (dermed veldig sensitive om noe skjer). Det siste er særlig aktuelt i helgene med svært mange avganger ut i Europa kombinert med høyt antall pax på alle ruter. Da blir det lett forsinkelser som får store ringvirkninger.

Dagens punktlighet (OSL) kl 14:31

SAS: 87% 6 av 45 avganger forsinket
Widerøe: 67% 1 av 3 avganger forsinket
Norwegian: 36% 16 av 25 avganger forsinket
Andre: 77% 7 av 31 avganger forsinket

Last edited:
Dette er IKKE bra. Og noe må gjøres kjapt for at ikke DY skal få mye negativ omtale i media og da mister folk fort troverdigheten.

Dette kan da ikke komme som noen sjokk eller overaskelse på noen? Røros Flyservice på OSL på stor i veldig stor grad av akkurat de samma folka som har vært i NP. MEN det er jo ikke så enkelt at mann nå kan si "så er vel problemet lengere ned". Det har vært sagt før at opplæringen i NP har så som så. Det er et ledelseproblem. Det kan ikke rettes på over natta.
Men uansett, men ny ledelse på plass men de samme folka på bakken så vil det nødvendigvis ta en stund for å få snudd på saker å ting. Om DY har dårlig on-time nå i november så syns jeg ikke det beviser enten det ene eller det andre. Men om det ikk er en klar forbedring i desember så blir saken en annen. Gi det litt tid.

Hilsen,
Laurenz

Dette er IKKE bra. Og noe må gjøres kjapt for at ikke DY skal få mye negativ omtale i media og da mister folk fort troverdigheten.

allerede vært en to-side i DN om dette pluss noe i aftenposten om jeg ikke husker feil. Om dette hadde vært situasjonen i SAS hadde nok media vært langt mer skrivelysten.

En annen ting er at OSL ikke er "designet" som en LCC flyplass med korte snutider, 25 minutter som DY har. Man har ikke areal til preboarding og man kan ikke boarde pax og sende de ned i gaten når man samtidig tømmer ankommet fly. Selv om man har gater i 2 etasjer og ankommende pax går opp rulletrappa og bruker "andre etasje". Dette vanskeliggjør raske snutider. Dette er det fullt mulig og gjøre noe med, det er bare viljen det står på fra OSL's side....

En annen ting er at OSL ikke er "designet" som en LCC flyplass med korte snutider, 25 minutter som DY har. Man har ikke areal til preboarding og man kan ikke boarde pax og sende de ned i gaten når man samtidig tømmer ankommet fly. Selv om man har gater i 2 etasjer og ankommende pax går opp rulletrappa og bruker "andre etasje". Dette vanskeliggjør raske snutider. Dette er det fullt mulig og gjøre noe med, det er bare viljen det står på fra OSL's side....

Det har ikke Sola heller. Går fint her og vi har 20min snutid.

Hentet mannen min på OSL for et par timer siden - han kom forsinket med SAS fra Stockholm - men ellers var det stort sett Norwegian som var forsinket inn til OSL i ettermiddag.

ENGM 181641Z 00000KT 0800 R19R/1100N R01R/1000VP1500U FZFG VV003 M02/M02 Q1015 TEMPO 0600 FZFG VV001

Ser ut som det meste er forsinket naa, baade for SAS, DY og andre .. og hvis sikten fortsetter aa droppe blir det nok ikke bedre utover kvelden heller ...

Back