• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegians no. 12 i drift fra 1.11.2004

Replying to Topic 'Norwegians no. 12 i drift fra 1.11.2004'

Kristian Birkeland er ikke noe dumt forslag. Hvis det blir det så kan han jo, under innflyvningen til Alta, kikke ned på Halddetoppen og nordlysobservatoriet som han bygget der oppe i sin tid.

Men jeg synes de bør vurdere Nils Henrik Abel. Han hadde fortjent en plass på en flyhale.
 
Replying to Topic 'Norwegians no. 12 i drift fra 1.11.2004'

Originally posted by Isbamse


De bør få flyutnyttelsen opp fra 7 timer om dagen før de skaffer nye fly. Ikke en nyhet som gjør at jeg får lyst til å kjøpe aksjer der.

Hvor finner jeg disse tallene som sier at utnyttelsen er 7timer pr. dag....??
Får det ikke til å stemme med det jeg ser på Letis/Staff systemene til avinor...
 
Replying to Topic 'Norwegians no. 12 i drift fra 1.11.2004'

Er kanskje en myte at det er 7 timers utnyttelse. Har aldri sett det dokumentert....bare kommentert
 
Replying to Topic 'Norwegians no. 12 i drift fra 1.11.2004'

Se her, nederst side 1:

http://www.norwegian.no/graphics/Investorrelations/Financialreports/Interimreports/NAS_Q2_2004.pdf

616 timer i kvartalet gir 616 timer /92dager = 6,69 timer pr dag.

JetBlue, Ryanair etc klarer vel mellom 13 og 11 timer om dagen i snitt. Men er det noen i bransjen som vet om det gjennomsnittet inkluderer tiden på bakken ifb med lengre vedlikehold? Hvis Norwegian sine tall gjør det er det kanskje ikke så ille likevel?
 
Replying to Topic 'Norwegians no. 12 i drift fra 1.11.2004'

Originally posted by BU662


Noen nyheter fra Skyliner:


Boeing 737 -3YO 25256 1629 LN-KKR Norwegian to SEN 14oct04 in Slovak cs, OM-reg for painting prior delivery ex OM-AAA


Snart kommer den...:)

Den skal vel i drift rundt 1.11.2004 ......Kommer den med Erik Bye på halen ?????
 
Replying to Topic 'Norwegians no. 12 i drift fra 1.11.2004'

Erik Bye hadde VIRKELIG (dessverre) fortjent en plass på halen! Makan til medmenneske tror jeg ikke du finner. Hadde selv gleden av å treffe han en gang for ca 4 år siden og jeg kan skrive under på at han var like trivelig og behagelig som det sies!
 
Back
Top