Norwegians no. 12 i drift fra 1.11.2004

Replying to Topic 'Norwegians no. 12 i drift fra 1.11.2004'

Kristian Birkeland er ikke noe dumt forslag. Hvis det blir det så kan han jo, under innflyvningen til Alta, kikke ned på Halddetoppen og nordlysobservatoriet som han bygget der oppe i sin tid.

Men jeg synes de bør vurdere Nils Henrik Abel. Han hadde fortjent en plass på en flyhale.

Originally posted by Isbamse

De bør få flyutnyttelsen opp fra 7 timer om dagen før de skaffer nye fly. Ikke en nyhet som gjør at jeg får lyst til å kjøpe aksjer der.

Hvor finner jeg disse tallene som sier at utnyttelsen er 7timer pr. dag....??
Får det ikke til å stemme med det jeg ser på Letis/Staff systemene til avinor...

Er kanskje en myte at det er 7 timers utnyttelse. Har aldri sett det dokumentert....bare kommentert

Se her, nederst side 1:

http://www.norwegian.no/graphics/Investorrelations/Financialreports/Interimreports/NAS_Q2_2004.pdf

616 timer i kvartalet gir 616 timer /92dager = 6,69 timer pr dag.

JetBlue, Ryanair etc klarer vel mellom 13 og 11 timer om dagen i snitt. Men er det noen i bransjen som vet om det gjennomsnittet inkluderer tiden på bakken ifb med lengre vedlikehold? Hvis Norwegian sine tall gjør det er det kanskje ikke så ille likevel?

Originally posted by BU662

Noen nyheter fra Skyliner:

Boeing 737 -3YO 25256 1629 LN-KKR Norwegian to SEN 14oct04 in Slovak cs, OM-reg for painting prior delivery ex OM-AAA

Snart kommer den...:)

Den skal vel i drift rundt 1.11.2004 ......Kommer den med Erik Bye på halen ?????

Erik Bye hadde VIRKELIG (dessverre) fortjent en plass på halen! Makan til medmenneske tror jeg ikke du finner. Hadde selv gleden av å treffe han en gang for ca 4 år siden og jeg kan skrive under på at han var like trivelig og behagelig som det sies!

Back