Re: Norwegians markedsavdeling har gått tom for egne idéer

BangkokDet skulle jeg likt å se, gitt.

BangkokDet skulle jeg likt å se, gitt.
Det skulle jeg likt å se, gitt.
For et konstruktivt innlegg. Hva med å utdype litt?
og, JA - det kommer et svar:
SAS skifter så ofte sjefer at det er knapt nok noen som får lært seg navnet før de slutter igjen.
Problemet til Norwegian er at de har gjort seg avhengig av Kjos og hans "folklighet"............
Dette er ikke et problem i moderne merkevarebygging, snarere tvert i mot! Merkevaren Norwegian speiles gjennom Kjos sine aktiviteter og personlighet, og deler av Norwegians suksess kan faktisk knyttes opp mot Kjos som person.
... og dermed hadde krigen om lufta i Norge nådd et nytt lavmål....
Dette utsagnet sier ganske mye om hvordan mennesker oppfatter SAS og Norwegian. I setningen "De fleste kjenner jo SAS og DY, og har allerede gjort seg opp en mening om de liker Kjos eller SAS" kommer kjernen frem. Man kjenner SAS og DY mens man liker Kjos eller SAS.
Ergo, SAS har ingen frontfigur og har ikke hatt det siden Janne Carlzon. SAS oppfattes som en kjedelig institusjon ala Nedre Romerike Vannverk, bare at dommene mot SAS er vel fortsatt mer omfattende både i antall og bøtestørrelse.
Med andre ord er det bare SAS IC som kan sammenligne seg sånn noenlunde med DY. De som slo seg på brystet for SAS NOs vegne, så lopper de sine passasjerer med over 140% mer for en noenlunde samme tjeneste (gjennomsnittlig distanse DY flyr per leg er høyere enn det SAS NO har, så derfor er avstanden per flytur som det diskuteres her lavere). Med andre ord kunne Kjos slått enda mer på stortromma enn det han gjør.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.