Norwegians erstatningsfly på longhaul (A340)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det ser ut til at du har rett i det. Det er vel heller ingen grunn til at det skulle være forskjell?

Den store forskjellen er at ved wetlease så er det UTLEIERS AOC det opereres under, mens det ved drylease er INNLEIERS AOC, med egne besetninger, teknisk ansvar etc etc etc. Så det ER jo en stor forskjell uten at jeg skal si hva som er rett og galt...

Den store forskjellen er at ved wetlease så er det UTLEIERS AOC det opereres under, mens det ved drylease er INNLEIERS AOC, med egne besetninger, teknisk ansvar etc etc etc. Så det ER jo en stor forskjell uten at jeg skal si hva som er rett og galt...

Det er vel liten tvil om at det er en forskjell på dry og wet lease, men det RWY24 snakker om er vel om det er rimelig at det skal være forskjeller i tidsbegrensningen på slike former for innleie. Det er vel ikke rimelig at om man leier inn med crew/AOC eller bruker eget skulle behandles ulikt i forhold til lengde på innleien?

Det er vel liten tvil om at det er en forskjell på dry og wet lease, men det RWY24 snakker om er vel om det er rimelig at det skal være forskjeller i tidsbegrensningen på slike former for innleie. Det er vel ikke rimelig at om man leier inn med crew/AOC eller bruker eget skulle behandles ulikt i forhold til lengde på innleien?

Hva som er rimelig eller ikke har jeg ikke noen sterk formening om, men de to leasing forholdene er jo såpass forskjellige at det ikke ville forundre meg om det er forskjellige regler som regulerer de to. Nå har SAS leid inn Cimber i årevis innenfor EØS, så uansett så skulle ikke DU ha noe problem med å leie inn HiFly så lenge de måtte ha behov for det. Men prisen er nok ikke så lav midt i høysesongen.....

Jeg håber at Norwegian har mere held med at indleje HiFly end SAS havde med EuroAtlantic.
Ikke at de 2 kan direkte sammenlignes, men begge er jo portugiske (eneste sammenligning), men cabin servicen SAS fik da de lejede B777 var nærmest ikke eksisterende..
Håber Norwegian slipper bedre fra det
Hilsen Ole

Jeg håber at Norwegian har mere held med at indleje HiFly end SAS havde med EuroAtlantic.
Ikke at de 2 kan direkte sammenlignes, men begge er jo portugiske (eneste sammenligning), men cabin servicen SAS fik da de lejede B777 var nærmest ikke eksisterende..
Håber Norwegian slipper bedre fra det
Hilsen Ole

Det blir vel litt avhengig av hvilke avtaler som blir gjort i leiekontrakten. Cabincrew er jo primært der for sikkerheten. Hvilke varer som f.eks skal selges ombord må de sikkert avtale. Når det gjelder en leieavtale som går over tid er det sikkert ikke usannsynlig at Norwegian ønsker sin profilering ombord. Ellers setter vel også fysiske forhold begrensinger for hva som kan tilbys. Er det f.eks ikke montert skjermer i seteryggen foran deg er det vanskelig å kreve det.
Men jeg tror ikke Norwegian vil gjøre avtaler om at det ikke skal ytes service ombord, selv om noen sikkert vil hevde at de ikke gjør det i dag.

Vidar

Er det f.eks ikke montert skjermer i seteryggen foran deg er det vanskelig å kreve det.

Vidar

IFE-systemet som står i setene i disse to flyene vil nok ha Hi Fly sin programering...

Status Norwegian Longhaul og deres 787

Artig - ikke mange som hadde trodd at Kjos kom til å tilby (omtrent) de beste setene ut fra OSL en periode!;)

Han må vel kompensere for "Dreamlineropplevelsen" som han har solgt. Viktig strategisk sett for å hindre altfor mye oppstyr rundt kvaliteten på flyet.

Her er det vel uunngåelig at det blir oppgraderinger på en rekke Economy-pax? Mon trol hvilke kriterier de går ut i fra her? Opprettholder forhåndsvalgte seter (hvis mulig)? Oppgradering basert på billettpris?

Registrerer også at de har kuttet prisen på Premium-billettene (mulig dette er diskutert før). Nå ca 9000 kr tur/retur New York. Hvis man kan garantere seg First Class-setene, er jo det en superdeal i høysesongen.

9000 kr i de first eller biz-setene der er jo utrolig bra. Mye ledig til den prisen i sommer ser jeg. Det store spørsmålet er jo hva de vil tilby av mat og drikke, og hvem som får sitte i F-delen. Kan det være de stenger den?

Hvis man i tillegg bruker noen høvdinger på OSL-loungen og en betalingslounge på JFK, så har man jo en veldig god reiseopplevelse foran seg.

Noen som veit hvordan DYs "ID"-opplegg er på longhaul?

Han må vel kompensere for "Dreamlineropplevelsen" som han har solgt. Viktig strategisk sett for å hindre altfor mye oppstyr rundt kvaliteten på flyet.

Tror faktisk dette ikke kommer til å registreres på radaren til 90% av kundene. Det er oss flynerder og noen til som bryr seg om dette. Hadde de derimot løst dette med narrowbody, da hadde det kunnet bli mer bråk.

Tror faktisk dette ikke kommer til å registreres på radaren til 90% av kundene. Det er oss flynerder og noen til som bryr seg om dette. Hadde de derimot løst dette med narrowbody, da hadde det kunnet bli mer bråk.

Her tror jeg du har helt rett. De aller fleste av mine venner aner knapt hvilket selskap de flyr med. Nå har riktig nok noen blitt mer obs på dette da de vet jeg vil spørre om selskap og flytype og slikt.. Men slikt generelt betyr dette svært lite for "folk flest":-)

Alt ei venninne av meg visste om flyselskapet var at hun hadde tenkt på Flåklypa da hun sto og ventet på boarding. Hadde vært bilde av Ivo Caprino på halefinnen(det holdt for meg)..

Datteren til en bekjent var sikker på at hun hadde fløyet Lufthansa til Tyskland, med Norwegian billett. For det store flertallet er fly bare et fly. Det er faktisk mange som tror at Norwegian allerede har fløyet til New York i et par år. Mange som tror de flyr Dreamliner når de ser Sky Interior på en -800. De fleste som har booket tur er nok mest redd for at den skulle gå i vasken.

Min magefølelese er at det er bedre plass og komfort i økonomi på disse A340 med 2+4+2 en DU sine 787 med 3+3+3. Hva mener de lærde?

Men til og med "vanlige" kunder merker hvordan det er å sitte i et sete, og om man har en gameboy-color skjerm foran seg og i hva slags tilstand flyet er. Skjønner at folk flest ikke har peiling på fly i det hele tatt, men de merker hvordan turen er. Lover Kjos en behagelig flytur og kommer med en slitt 767 uten IFE fra 80-tallet hadde folk reagert ;) Til og med bestefaren min som var bombesikker på at han fløy 747 fra AMS-OSL for ikke lenge siden :p

Min magefølelese er at det er bedre plass og komfort i økonomi på disse A340 med 2+4+2 en DU sine 787 med 3+3+3. Hva mener de lærde?

Med et generøst tre-klassesystem og 34'' bak - ja den magen din har helt rett. Vi ser jo allerede at DY har tatt grep og tilbyr billige oppgraderingspakker for å slippe å måtte oppgradere gratis i siste øyeblikk. Blir en god ekstrainntekt av slikt, og de bak vil ha det langt mer komfortabelt med 34'' benavstand enn 31-32 i Dreamlineren.

Hvis dette i tillegg er med AVOD må jo dette være den desidert beste måten å komme seg direkte til NY på..

Regner med de aller fleste setter pris på dette.

Hehe, spennende å se om media tar tak i at erstatningsproduktet til DU ser ut til å bli meget bedre enn det som venter når alt kommer i orden senere... ;)

Hvor "røde" bliver disse 2 A340 ???
Hilsen Ole

Back