Tar nok bare feil av høytidene. Det er Kristi himmelfarts øya, eller Ascension Island som ligger midt i Atlanter, mellom Sør Amerikas horn og Africa. Og den er jo godt egnet til mellomlanding.
Europa-Sør-Amerika med A321LR er nok i drøyeste laget. Rekkevidde er ca 4000nm (Airbus reklameprat) noe som tilsvarer Lisboa-Rio i medvind uten reserver ...
Hørt om conection?What's the point? Lokalmarkedet i LPA er omtrent null. Alle der er tilreisende. Da kan man like gjerne bytte et annet sted..
Hørt om conection?
.
Ser ut som leveringene her er i gang igjen. Norwegian/AAA mottok nylig en ny A320neo som gikk rett til HK Express
https://xfw-spotter.blogspot.no/2017/05/a320-271n-hong-kong-express-f-wwik-b.html
Arctic Aviation Assets DAC, a subsidiary of Norwegian Air Shuttle ASA ("the Company"), is pleased to announce that it has reached an agreement with Airbus S.A.S. for the rescheduling of part of the order book, including both A320neos and A321LRs.
The rescheduling is a result of a dialogue between the Company and Airbus the past months. The postponement is expected to reduce the Company’s capital expenditure commitments by approximately USD 570 million in total for 2019 and 2020. The postponements are in line with the Company’s strategy of capitalizing on the scale built up over the last few years and the changed focus from growth to profitability. This announcement is an extension of the information provided in the stock exchange announcement “Norwegian strengthens its balance sheet through a fully underwritten rights issue of NOK 3 billion” on 29 January, where postponement of aircraft deliveries was highlighted as a measure to reduce capital expenditures, in addition to aircraft divestments. For more information, please contact: Geir Karlsen, Chief Financial Officer, phone: +47 916 08 332 Stine Klund, Investor Relations Officer, phone: +47 986 99 259
Da må det begynne å bli vanskelig å argumentere med at forsinkelser er utenfor deres kontroll fremover.
Da må det begynne å bli vanskelig å argumentere med at forsinkelser er utenfor deres kontroll fremover.
Fortsatt skal de forklare at de ikke har sjanse til å skaffe fly, samtidig som de ikke ønsker å ta i mot nye. Lukter advokatmat lang vei.
Jeg er faktisk litt overrasket over at de forsinkes da de gjerne har blitt solgt til en fortjeneste og med en positiv cash effekt i følge Norwegian
Hvor mange er levert og hvor er de?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.