Norwegians Airbus-flåte

Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

Tar nok bare feil av høytidene. Det er Kristi himmelfarts øya, eller Ascension Island som ligger midt i Atlanter, mellom Sør Amerikas horn og Africa. Og den er jo godt egnet til mellomlanding.
 
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

Europa-Sør-Amerika med A321LR er nok i drøyeste laget. Rekkevidde er ca 4000nm (Airbus reklameprat) noe som tilsvarer Lisboa-Rio i medvind uten reserver ...
 
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

Tar nok bare feil av høytidene. Det er Kristi himmelfarts øya, eller Ascension Island som ligger midt i Atlanter, mellom Sør Amerikas horn og Africa. Og den er jo godt egnet til mellomlanding.

Mellomlanding koster penger. Der ryker marginen for et lowcost-selskap. Det er også et svært dårlig salgsargument.
 
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

Europa-Sør-Amerika med A321LR er nok i drøyeste laget. Rekkevidde er ca 4000nm (Airbus reklameprat) noe som tilsvarer Lisboa-Rio i medvind uten reserver ...

Kan man ikke fly fra LPA der de har base til byer nord i Brasil som FEKS FOR eller NAT ?

Dette er jo typiske Leisure Byer som passer inn i DY sin profil
 
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

What's the point? Lokalmarkedet i LPA er omtrent null. Alle der er tilreisende. Da kan man like gjerne bytte et annet sted..
 
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

What's the point? Lokalmarkedet i LPA er omtrent null. Alle der er tilreisende. Da kan man like gjerne bytte et annet sted..
Hørt om conection?
LPA har jo gode flyforbindelser med store deler av vest europa. Og spesielt DY er jo store der.

Ascension har sikkert ganske heftige pumpepriser på drivstoff, så det er vel ikke noe sted å mellomlande hvis man kan unngå det.

Hvordan vil det være med crew rest muligheter på en 321LR? ganske begrenset vil jeg anta..
 
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

Hørt om conection?
.

Selskaper som Norwegian satser helst på point-to-point. Connection fordyrer reisen.

De har beveget seg over i 'connection-land' til en viss grad og blitt et hybridselskap, men å basere en rute på connctions og hubs er i mot forretningsplanen deres.
 
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

Og Norwegian og Airbus har blitt enige om leveringsutsettelse ..

Arctic Aviation Assets DAC, a subsidiary of Norwegian Air Shuttle ASA ("the Company"), is pleased to announce that it has reached an agreement with Airbus S.A.S. for the rescheduling of part of the order book, including both A320neos and A321LRs.

The rescheduling is a result of a dialogue between the Company and Airbus the past months. The postponement is expected to reduce the Company’s capital expenditure commitments by approximately USD 570 million in total for 2019 and 2020. The postponements are in line with the Company’s strategy of capitalizing on the scale built up over the last few years and the changed focus from growth to profitability. This announcement is an extension of the information provided in the stock exchange announcement “Norwegian strengthens its balance sheet through a fully underwritten rights issue of NOK 3 billion” on 29 January, where postponement of aircraft deliveries was highlighted as a measure to reduce capital expenditures, in addition to aircraft divestments. For more information, please contact: Geir Karlsen, Chief Financial Officer, phone: +47 916 08 332 Stine Klund, Investor Relations Officer, phone: +47 986 99 259

https://newsweb.oslobors.no/message/474202
 
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

Da må det begynne å bli vanskelig å argumentere med at forsinkelser er utenfor deres kontroll fremover.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
 
Norwegians Airbus A320neo flåte

Da må det begynne å bli vanskelig å argumentere med at forsinkelser er utenfor deres kontroll fremover.


Dette har jo ikke noe med MAX å gjøre og uansett ikke fly som skulle til Norwegian (med det første)

Det er jo kun A321LR maskinene de i praksis forsinker. A320neo maskinene har jo blitt solgt nærmest løpende. Jeg er faktisk litt overrasket over at de forsinkes da de gjerne har blitt solgt til en fortjeneste og med en positiv cash effekt i følge Norwegian
 
Last edited:
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

Fortsatt skal de forklare at de ikke har sjanse til å skaffe fly, samtidig som de ikke ønsker å ta i mot nye. Lukter advokatmat lang vei.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
 
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

Fortsatt skal de forklare at de ikke har sjanse til å skaffe fly, samtidig som de ikke ønsker å ta i mot nye. Lukter advokatmat lang vei.

I grunn ikke, de har jo uansett ikke piloter

Dessuten kanselleringer mer enn 2 uker frem i tid, gir ikke grunnlag for EU261 kompensasjoner ;)
 
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

Jeg er faktisk litt overrasket over at de forsinkes da de gjerne har blitt solgt til en fortjeneste og med en positiv cash effekt i følge Norwegian

Kanskje fortjenesten ikke er så stor som de har forsøkt å gi inntrykk av?
 
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

Jag menar jag såg en bild av A320 med nytt Norwegian-livery, men kan ha sett fel...
 
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

I henhold til Airbus siste ordre oppdatering har Norwegian kansellert 5 A320neo maskiner

Slik at de når står oppført med 58 A320neo og 30 A321LR i ordreboken
 
Back
Top