Norwegians 737-flåte

Re: Norwegians 737 flåte

For de som er ekstremt systematisk er denne registreringslisten svært irriterende, enn å blande leveringsrekefølge så fælt da.... Litt trist, det er nok da bare starten....

Helt enig der. Ren tragedie :(

Dette er bare starten på utfasingen som vil foregå i det stille. Hvor lenge holder navnet?

Ikke bra! Dette er ikke moro lenger................... :(

Jeg vet at LN-NOJ var borte fra Norwegian i lengre tid årsak = usikker
men de har nok klistrert dette på i ettertid da.

Men mener eg har lest at alle Norwegian sine nye 737-800NGX skal registreres i Ireland stemmer dette eller ikke ?

Klarer ikke helt å se noen dramatikk i dette.

Noen fly vil sikkert fases ut etter hvert som nye blir levert.
Med unntak av NGM, så er alle disse eid av Japanske og USA- leasingselskaper.
Og de kan være mere interessert i å forholde seg til Irske myndigheter/tilsyn.
Hvor (noen av) selskapene allerede har avdelingskontorer.

Noen som, har peiling på når stickersene blir fjernet og vi ser den irske regen?

Klarer ikke helt å se noen dramatikk i dette.

Noen fly vil sikkert fases ut etter hvert som nye blir levert.
Med unntak av NGM, så er alle disse eid av Japanske og USA- leasingselskaper.
Og de kan være mere interessert i å forholde seg til Irske myndigheter/tilsyn.
Hvor (noen av) selskapene allerede har avdelingskontorer.

Har du sovet helt i timen eller?

Han mener sikkert at NGx serien er egeneide fly, ikke leaset.

Mulig jeg misforstår diskusjonen her, men skriver ikke 1944Vintage "med unntak av NGM , så er alle disse eid av Japanske og USA- leasingselskaper"? Dvs. av de som nå har et irsk registreringsnummer så er det kun NGM som er eid av Norwegian?

Jeg sliter også litt med å se dramatikken i dette, men det er sikkert noe jeg ikke forstår.

Mulig jeg misforstår diskusjonen her, men skriver ikke 1944Vintage "med unntak av NGM , så er alle disse eid av Japanske og USA- leasingselskaper"? Dvs. av de som nå har et irsk registreringsnummer så er det kun NGM som er eid av Norwegian?

Jeg sliter også litt med å se dramatikken i dette, men det er sikkert noe jeg ikke forstår.

Selvfølgelig, takk for at du poengterer det. Da er jeg usikker på hva Vede mener, ikke alltid like lett å forstå. :)

Last edited:

Og da har man fått greie på hva som er under stickeren ...
EI-FHA - LN-DYY
EI-FHB - LN-NOE
EI-FHC - LN-NOL
EI-FHD - LN-DYX
EI-FHE - LN-NOD
EI-FHF - LN-NOB
EI-FHG - LN-NOJ
EI-FHH - LN-NOV
EI-FHI - LN-NGM

Precis dessa maskiner som befunnit sig på ARN nu senaste dagarna, varför har man varit tvungen att ge maskinerna nya reg just på ARN?

NGM er eid av Oslofjorden Limited 70, Sir John Rogerson`s Quay Dublin 2 Ireland, ikke Norwegian Air Shuttle eller deres selskaper.

Mitt poeng er at det er relativt naivt å mene dette ikke er dramatisk for norsk luftfart? Hvorfor skulle Kjos stoppe her når det gjelder utflagging. Er redd dette bare er starten.

Back