• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Norwegians 737-flåte

Re: Norwegians 737 flåte

For de som er ekstremt systematisk er denne registreringslisten svært irriterende, enn å blande leveringsrekefølge så fælt da.... Litt trist, det er nok da bare starten....

Helt enig der. Ren tragedie :(
 
Re: Norwegians 737 flåte

Dette er bare starten på utfasingen som vil foregå i det stille. Hvor lenge holder navnet?
 
Re: Norwegians 737 flåte

Ikke bra! Dette er ikke moro lenger................... :(
 
Re: Norwegians 737 flåte

Jeg vet at LN-NOJ var borte fra Norwegian i lengre tid årsak = usikker
men de har nok klistrert dette på i ettertid da.

Men mener eg har lest at alle Norwegian sine nye 737-800NGX skal registreres i Ireland stemmer dette eller ikke ?
 
Re: Norwegians 737 flåte

Klarer ikke helt å se noen dramatikk i dette.

Noen fly vil sikkert fases ut etter hvert som nye blir levert.
Med unntak av NGM, så er alle disse eid av Japanske og USA- leasingselskaper.
Og de kan være mere interessert i å forholde seg til Irske myndigheter/tilsyn.
Hvor (noen av) selskapene allerede har avdelingskontorer.
 
Re: Norwegians 737 flåte

Noen som, har peiling på når stickersene blir fjernet og vi ser den irske regen?
 
Re: Norwegians 737 flåte

Klarer ikke helt å se noen dramatikk i dette.

Noen fly vil sikkert fases ut etter hvert som nye blir levert.
Med unntak av NGM, så er alle disse eid av Japanske og USA- leasingselskaper.
Og de kan være mere interessert i å forholde seg til Irske myndigheter/tilsyn.
Hvor (noen av) selskapene allerede har avdelingskontorer.

Har du sovet helt i timen eller?
 
Re: Norwegians 737 flåte

Han mener sikkert at NGx serien er egeneide fly, ikke leaset.

Mulig jeg misforstår diskusjonen her, men skriver ikke 1944Vintage "med unntak av NGM , så er alle disse eid av Japanske og USA- leasingselskaper"? Dvs. av de som nå har et irsk registreringsnummer så er det kun NGM som er eid av Norwegian?

Jeg sliter også litt med å se dramatikken i dette, men det er sikkert noe jeg ikke forstår.
 
Re: Norwegians 737 flåte

Mulig jeg misforstår diskusjonen her, men skriver ikke 1944Vintage "med unntak av NGM , så er alle disse eid av Japanske og USA- leasingselskaper"? Dvs. av de som nå har et irsk registreringsnummer så er det kun NGM som er eid av Norwegian?

Jeg sliter også litt med å se dramatikken i dette, men det er sikkert noe jeg ikke forstår.

Selvfølgelig, takk for at du poengterer det. Da er jeg usikker på hva Vede mener, ikke alltid like lett å forstå. :)
 
Last edited:
Re: Norwegians 737 flåte

Og da har man fått greie på hva som er under stickeren ...
EI-FHA - LN-DYY
EI-FHB - LN-NOE
EI-FHC - LN-NOL
EI-FHD - LN-DYX
EI-FHE - LN-NOD
EI-FHF - LN-NOB
EI-FHG - LN-NOJ
EI-FHH - LN-NOV
EI-FHI - LN-NGM


Precis dessa maskiner som befunnit sig på ARN nu senaste dagarna, varför har man varit tvungen att ge maskinerna nya reg just på ARN?
 
Re: Norwegians 737 flåte

Mulig jeg misforstår diskusjonen her, men skriver ikke 1944Vintage "med unntak av NGM , så er alle disse eid av Japanske og USA- leasingselskaper"? Dvs. av de som nå har et irsk registreringsnummer så er det kun NGM som er eid av Norwegian?

NGM er eid av Oslofjorden Limited 70, Sir John Rogerson`s Quay Dublin 2 Ireland, ikke Norwegian Air Shuttle eller deres selskaper.
 
Re: Norwegians 737 flåte

Mitt poeng er at det er relativt naivt å mene dette ikke er dramatisk for norsk luftfart? Hvorfor skulle Kjos stoppe her når det gjelder utflagging. Er redd dette bare er starten.
 
Back
Top