Re: Norwegians 737-flåte
Det er nok ganske mange år unna.
Når planlegges det for siste 737-800 flyvning?
Det er nok ganske mange år unna.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Når planlegges det for siste 737-800 flyvning?
Når planlegges det for siste 737-800 flyvning?
Ingen av disse 80 bestilte er levert ennå.Norwegian sendte nylig ut en børsmelding om at de nå hadde bestilt ytterligere 30 MAX og at totalt antall "firm orders" nå hadde nådd 80. Noen som vet hvor mange av disse som er levert ? Hvordan er da fordelingen mellom MAX og NG ? Gjerne også per AOC. Eventuelt hva er beste nettsted å finne en slik oversikt ?
Hvis jeg ikke husker feil så ble vel disse basert i utlandet pga at de har svakere motorer enn DY sine direkte leverte, og at de dermed passer dårligere for norske vinterforhold…?Ser nu ut som att alla 7st ex Flyr maskinerna är baserad på OSL och flyger för DY istället för D8. (LN-FGG kommer in ikväll).
Dessa har ju mer eller mindre haft bas på CPH & Spanien för D8 sedan leverans. Kanske är dags att dessa kommer flyga från Norge nu?
Nei , det tror jeg ikke var grunnen til at MAX'ene ble basert til D8Hvis jeg ikke husker feil så ble vel disse basert i utlandet pga at de har svakere motorer enn DY sine direkte leverte, og at de dermed passer dårligere for norske vinterforhold…?
Litt snodig de da nå vil ha dem i Norge.
Hva har endret seg nå da, siden de er flyttet til OSL? Motorene kan vel programmeres til å yte mer effekt mot betaling til produsenten, eller har jeg misforstått?De ex Flyr max’ene er etter det jeg har forstått ikke helt ideelle på de mindre plassene rundt om i Norge med litt snuppete rullebane når maskinene er fulle og full kraft trengs. Så det er ikke helt uten grunn at de ikke har vært på OSL.
Ja det var sånn jeg også forstod det. Om DY har bladd opp noe spenn på det vet jeg ikke, men sikkert noen her som vet eller har hørt noe.Hva har endret seg nå da, siden de er flyttet til OSL? Motorene kan vel programmeres til å yte mer effekt mot betaling til produsenten, eller har jeg misforstått?
Låter ju lite onödigt isåfall, då hade man ju lika gärna kunnat fortsätta att enbart använda D8´s Maxar i Norge och låta dessa flyga vidare i CPH/Spanien.Ja det var sånn jeg også forstod det. Om DY har bladd opp noe spenn på det vet jeg ikke, men sikkert noen her som vet eller har hørt noe.
Sikkert enklere å forholde seg til en mer enhetlig flåte med tanke på reservedeler og vedlikeholdsprogram, samt for fleksibilitet ved snags osv.Låter ju lite onödigt isåfall, då hade man ju lika gärna kunnat fortsätta att enbart använda D8´s Maxar i Norge och låta dessa flyga vidare i CPH/Spanien.
Er LN-NIO på vei ut?
Det den står parkert med motorer og alle åpninger tettet igjen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.