Re: Norwegians 737-flåte
Inside jokes på flyprat…Du bør søke deg til Norwegian og foreslå dine løsninger om utskiftingsrate!
Inside jokes på flyprat…Du bør søke deg til Norwegian og foreslå dine løsninger om utskiftingsrate!
Tydeligvis en 737-MAX fra Norwegian som er levert til Costa Rica.
Fant denne filmen fra piloten som fløy maskina dit på Facebook:
https://www.facebook.com/share/v/16Jpi8v4uu/?mibextid=wwXIfr
Kim
Beklager ignoransen, men hva er egentlig årsaken til at Norwegian ikke gjør noe med alle disse maskinene som rent visuelt fremstår så slitne? Det er forbløffende mange av de! Tenker da primært på det utvendige, og ikke det daglige/rutinemessige vedlikeholdet mellom flyvninger osv.
Har de ikke nok antall fly off duty som kan sendes til lakkering? Planlegger de en større omprofilering, og derfor bevisst venter? Pengemangel? Annet? (Jada, jeg vet at fly tjener penger i luften, og sånn sett er det jo bra at produksjon prioriteres over "lakk og lær", men likevel)
Her er det de selv skriver på sin hjemmeside ifm. den oppdaterte logoen og profilen de lanserte for en tid tilbake:
"With the new visual profile, we build on this, but with a more modern, warmer and clearer expression. In addition to the new logo, we have a richer colour palette, a new font and image style, and an improved layout system. We hope you like the modern version of Norwegian!"
For å si det sånn, og med unntak av de senest leverte MAX'ene, så er det lite med dagens flyflåte som harmoniserer med hvordan de selv prøver å fremstå ref. utklippet over... :fly
Er nok litt sammensatt,
for en del av 737-800 maskinene er de i utganspunktet på vei ut av flåten i henhold til leiekontraktene, men Norwegian har fått videreført leiekontrakten på en del av dem og de har i utgangspunktet ikke behov (teknisk sett) for ny lakkering med det første. Med tanke på at de siden skal ut på et seinere tidspunkt er det nok ikke hensiktsmessig å bruke penger på dette, da Norwegian er inn i et spareprogram.
Nå virket det som om Norwegian hadde landet på hvordan deres nye folketing av halehelter skulle bli, men dette ser ut til å ha stoppet opp - derfor de nå har begynt å lakkere på fjellformasjon på halene på nye 737-8 MAX fram til deres halehelter kommer på plass på et seinere tidspunkt, ev. om de begynner med noe helt annet.
Men spareprogram er nok et viktig stikkord å ta med seg.
Norwegian has entered into an agreement to purchase 11 LEAP-1B spare engines from CFM International. These fuel-efficient engines will support Norwegian’s growing fleet of modern Boeing 737 MAX aircraft.
Hvor mange av MAX’ene har norsk registrering?
Norwegian har inngått en avtale om å kjøpe tre nye fly av typen Boeing 737-800 som til nå har vært leid ut til flyselskapet.
Hvordan eier Norwegian flyene egentlig? Eies de via selskaper som Norwegian eier eller er flyene direkte eid av moderselskapet? Arctic Aviation Asset eksisterer kanskje ikke lenger?
Når kommer det MAX'er med Norsk registrering igjen? Alt blir jo registrert på det Svenske AOC'et. (Bortsett fra 6 ex. Flyr som uansett opererer for Norwegian Air Sweden AOC.)
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.