Hvilke andre en LN-NGO skal dit?
Basert på en investorpresentasjon Norwegian holdt i januar, så planlegges det følgende fly shorthaul basene sommeren 2020:
OSL: 40 (+1)
ARN: 14 (-3)
CPH: 12
LGW: 7 (-4)
HEL: 7 (-2)
Spania: 20 (-6) (PMI og MAD legges ned. AGP, ALC, BCN, LPA og TFS beholdes)
DUB: 2 (-5)
EDI (-1) og FCO (-3) legges ned
De 40 maskinene er ikke bare basert på OSL, da det fortsatt er baser på SVG, BGO og TRD, så det er 40 totalt for Norge. Har heller ikke vært snakk om noe nedleggelse av norske baser utad ihvertfall. De norske fagforeningene har jo heller ikke sagt et pip i media etter restruktureringsprosessen startet, så her har det tydeligvis gått rolig og proffersjonelt for seg.
Hyggelig at Norge er det som det satses på, og som en del av restruktureringen tror jeg nok at Norge kommer til å bli vinneren på sikt med flere ruter og baserte fly her til lands.
Basert på en investorpresentasjon Norwegian holdt i januar, så planlegges det følgende fly shorthaul basene sommeren 2020:
OSL: 40 (+1)
ARN: 14 (-3)
CPH: 12
LGW: 7 (-4)
HEL: 7 (-2)
Spania: 20 (-6) (PMI og MAD legges ned. AGP, ALC, BCN, LPA og TFS beholdes)
DUB: 2 (-5)
EDI (-1) og FCO (-3) legges ned
Ja, strengt tatt er det vel Norges baserte. For CPH er det vel også ett fly på BLL?
Så der planlægges altså med wet lease af mindst 8 fly i sommeren 2020. Dette tal stiger hvis der er flere 737-800 som er planlagt udfaset.
Husk at base = crewbase. Det overnatter fly mange steder uten at de har "basefly". Dermed er verken GOT, BLL, AAL, GOT, UME eller LLA å betegne som baser. Eller KRS, HAU, AES, MOL, BOO og TOS for den del.Godt mulig.
GOT hadde jo også på et tidspunkt 2 baserte maskiner, ser på Wikipedia at de flyr til en god håndfull destinasjoner derfra (og to nye destinasjoner kommer også), deriblant mye uten base i andre enden. Med kun en daglig fra ARN, blir det nok fortsatt en liten base der.
Kan det hende DY tenker på å selge alle de
18 maxene? Sikkert stort behov i markedet å få tak i slike fly i august/september, så det burde vært mulig å få gode priser. Så begynne på nytt igjen med de 16 ferdigproduserte maxene når de dukker opp utover høsten. Husk at de strengt tatt ikke trenges før i slutten av OKT når Dubai starter opp igjen og vintersesongen Kanari/Nord-Norge starter opp igjen. På den måten vil en unngå opphoping av -800s, mindre press på utsjekk av flygere, bare bruke «nye» maskiner og oppnå fin cash flow på høsten før vinteren 20/21. Kan dette være noe for DY?
Sent from my iPhone using Tapatalk
I oversikten kan man klikke på hvert enkelt flyindivid for å sjekke status:Selskapet skisserer en fremtid der de går fra en opprinnelig plan på 168 fly i 2020 før krisen, til mellom 110 og 120 fly etter krisen. Altså skal omtrent hvert tredje fly ut av flåten.
Når skal LN-NGD ut av flåten?
Nei, NGD skal komme plutselig tilbake på tirsdag som DY8902.Ser ut som imorgen
DY 8901 0700 OVB/PEK
LNNGD
Da ser det ''dessverre'' ut som LN-NOD sniker seg med tilbake, så blir det fortsatt mulighet for å få Legacy-cabin, og ikke kun SkyInterior som det nå så ut som det kun skulle bli - men det spørs hvor lenge LN-NOD henger med da.LN-DYY, -DYX, -DYJ, -DYM, -DYK, -DYR, -NOD Forespørsel om nye registreringer i Luftfartøyregisteret - Norwegian Air Shuttle AOC AS (NN2)
Denne er registrert i postjournalen:
Da ser det ''dessverre'' ut som LN-NOD sniker seg med tilbake, så blir det fortsatt mulighet for å få Legacy-cabin, og ikke kun SkyInterior som det nå så ut som det kun skulle bli - men det spørs hvor lenge LN-NOD henger med da.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.