Norwegians 737-flåte

Re: Norwegians 737 flåte

Da får jeg gratulere KHA, KHB og KKX som har gjort unna sin "sommerjobb 2015" :)
KHB ble siste mann inn og landet i kjent stil på OSL fra MJV klokken 0142 i natt (Søndag 16/8)

Ligger i kortene at nå er det slutt* men ingenting er vel 100% så lenge de fortsatt er en del av flåten og parkert på OSL.

:nor

Det blir en ekstra schedule på BOO/TOS nå i kveld og i morgen. Stepper inn der det mangler -800. (Var egentlig satt opp som 800 produksjon)

Joda, landet i kveld "godt sør for rullebanen", slik Classic er oppdratt til. Hva er det med Bodø og NAX, først hele sommeren med en gammel -400, deretter de siste krampetrekninger med -300. Er trafikkgrunnlaget dårlig/bodøværingene ikke tro nok mot NAX?

(Joda, offtopic, men spørsmålet stilt...)

Attachments

• LN-KHA.jpg
    LN-KHA.jpg
    75.4 KB · Views: 2,023

KHB er nå sendt til QLA. Er det for godt denne gangen?

Boeing 737 -31S 29264 3070 LN-KHB Norwegian Air Shuttle ferried 17sep15 OSL-QLA prior return to lessor ex SX-BGW

Å neida! De er sikkert ikke ferdig med deres B737-300-operasjoner enda... :D
Boeing 737 -31S 29264 3070 LN-KHB Norwegian Air Shuttle ferried 06oct15 QLA-SVG for onward storage ex SX-BGW

Ser jo nå at LN-KHA fløy jo ruteflyvning til Bardufoss senest 29/9... mens LN-KHB ble fløyet til Farnborough 17/9, ikke QLA, LN-KKX Oslo-Bodø-Oslo 7/9, og LN-KKW og -KHC finner jeg ikke noe om.

Last edited:

LN-KHA og LN-KKX ble observert sist onsdag på avstillingsplassen nordvest for terminalen på OSL, samme sted der både MD-80´ene til SAS og ex BU 737-classsicene ble stående etter utfasing og frem til de ble fløyet bort for godt.

... mens LN-KHB ble fløyet til Farnborough 17/9, ikke QLA,
KHB gikk ikke til Farnborough 17/9, den gikk til Lasham. Det er jo ikke så langt mellom de to, så jeg regner med at flightradar24 blingset. Skyliner har rett. ;)

Forøvrig er KKX ute og lufter seg i dag. En rundtur OSL-TRD-OSL (DY762/771) samt OSL-EDI-OSL (DY1354/DY1355).

Nå er jo ATC Lasham under financial administration, så da er det kanskje greit å få hjem flyene..

KHB gikk ikke til Farnborough 17/9, den gikk til Lasham. Det er jo ikke så langt mellom de to, så jeg regner med at flightradar24 blingset. Skyliner har rett. ;)

Forøvrig er KKX ute og lufter seg i dag. En rundtur OSL-TRD-OSL (DY762/771) samt OSL-EDI-OSL (DY1354/DY1355).

Se der ja, jeg som ikke hadde gjort god nok bakgrunnsjekk...jeg var overbevis at de lå på hver sin side av London...

ATC Lasham har også en vedlikeholdsfasilitet på Southend (SEN) i tillegg til den på Lasham (QLA), og den ligger på øst for London. Lasham (QLA) er 13 miles i luftlinje fra Farnborough (FAB) og hvis du skal bevege deg på landeveien mellom de to flyplasser så tar det rundt en halv time å kjøre de 21 miles. Har vært på Lasham (QLA) to ganger og hvis du er interessert i seilflyging er dette plassen i Storbritannia.

-KHA har vært ute og fløyet igjen. Fløy senest BOO-OSL i dag morges, lørdag 17.10.2015. Seiglivet gammel dame :-)

Espen

Back