• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Norwegians 737-flåte

Re: Norwegians 737 flåte

Da får jeg gratulere KHA, KHB og KKX som har gjort unna sin "sommerjobb 2015" :)
KHB ble siste mann inn og landet i kjent stil på OSL fra MJV klokken 0142 i natt (Søndag 16/8)

Ligger i kortene at nå er det slutt* men ingenting er vel 100% så lenge de fortsatt er en del av flåten og parkert på OSL.

:nor

Det blir en ekstra schedule på BOO/TOS nå i kveld og i morgen. Stepper inn der det mangler -800. (Var egentlig satt opp som 800 produksjon)

Joda, landet i kveld "godt sør for rullebanen", slik Classic er oppdratt til. Hva er det med Bodø og NAX, først hele sommeren med en gammel -400, deretter de siste krampetrekninger med -300. Er trafikkgrunnlaget dårlig/bodøværingene ikke tro nok mot NAX?

(Joda, offtopic, men spørsmålet stilt...)

Attachments

• LN-KHA.jpg
    LN-KHA.jpg
    75.4 KB · Views: 2,023

KHB er nå sendt til QLA. Er det for godt denne gangen?

Boeing 737 -31S 29264 3070 LN-KHB Norwegian Air Shuttle ferried 17sep15 OSL-QLA prior return to lessor ex SX-BGW

Å neida! De er sikkert ikke ferdig med deres B737-300-operasjoner enda... :D
Boeing 737 -31S 29264 3070 LN-KHB Norwegian Air Shuttle ferried 06oct15 QLA-SVG for onward storage ex SX-BGW

Ser jo nå at LN-KHA fløy jo ruteflyvning til Bardufoss senest 29/9... mens LN-KHB ble fløyet til Farnborough 17/9, ikke QLA, LN-KKX Oslo-Bodø-Oslo 7/9, og LN-KKW og -KHC finner jeg ikke noe om.

Last edited:

LN-KHA og LN-KKX ble observert sist onsdag på avstillingsplassen nordvest for terminalen på OSL, samme sted der både MD-80´ene til SAS og ex BU 737-classsicene ble stående etter utfasing og frem til de ble fløyet bort for godt.

... mens LN-KHB ble fløyet til Farnborough 17/9, ikke QLA,
KHB gikk ikke til Farnborough 17/9, den gikk til Lasham. Det er jo ikke så langt mellom de to, så jeg regner med at flightradar24 blingset. Skyliner har rett. ;)

Forøvrig er KKX ute og lufter seg i dag. En rundtur OSL-TRD-OSL (DY762/771) samt OSL-EDI-OSL (DY1354/DY1355).

Nå er jo ATC Lasham under financial administration, så da er det kanskje greit å få hjem flyene..

KHB gikk ikke til Farnborough 17/9, den gikk til Lasham. Det er jo ikke så langt mellom de to, så jeg regner med at flightradar24 blingset. Skyliner har rett. ;)

Forøvrig er KKX ute og lufter seg i dag. En rundtur OSL-TRD-OSL (DY762/771) samt OSL-EDI-OSL (DY1354/DY1355).

Se der ja, jeg som ikke hadde gjort god nok bakgrunnsjekk...jeg var overbevis at de lå på hver sin side av London...

ATC Lasham har også en vedlikeholdsfasilitet på Southend (SEN) i tillegg til den på Lasham (QLA), og den ligger på øst for London. Lasham (QLA) er 13 miles i luftlinje fra Farnborough (FAB) og hvis du skal bevege deg på landeveien mellom de to flyplasser så tar det rundt en halv time å kjøre de 21 miles. Har vært på Lasham (QLA) to ganger og hvis du er interessert i seilflyging er dette plassen i Storbritannia.

-KHA har vært ute og fløyet igjen. Fløy senest BOO-OSL i dag morges, lørdag 17.10.2015. Seiglivet gammel dame :-)

Espen

Back