Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte - Wikipedia

Kanskje årsaken til at det er så mange -800er i Norge og benyttes på innenriksflighter kan være at det er behov for dem her - altså at det er enklere å fylle dem der de er. En selvopplevd opplevelse, så var jeg med en DY -800 en av de siste dager innenriks som hadde mindre ledige seter enn du kunne telle på en hånd. Motsatt vei fløy jeg med en halvfull SAS -500, men det er en annen sak.

Når hele 737-300-flåten er faset ut i 2012 vil Norwegian ha en av de nyeste, mest miljøvennlige og kostnadseffektive flyflåtene i Europa med en snittalder på 3 år.

Dette er hentet fra dagens pressemelding fra Norwegian om trafikktallene for desember, og er en videre bekreftelse om at utfasingen av -300ene er forsert.

DYJ .. muligens ute av fødestuen allerede i dag.

Regner med at Glenn ønsket å vite hvilken -300 som er neste ut av flåten LN-MOW. Dessverre kan ikke jeg hjelpe ham med det. :lol:

LN-KKA ut av flåten

Skyliner melder at LN-KKA ble ferget til Southend 05/01 før den skal videre til brasilianske WebJet i mars.

Re: LN-KKA ut av flåten

Ja, det var uppe här på forumet häromdagen (DY´s flåte) , fortfarande något oklart om last service , någon som har inside information ?

Ja, det var uppe här på forumet häromdagen (DY´s flåte) , fortfarande något oklart om last service , någon som har inside information ?

http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=593128&postcount=38

Last passenger service for LN-KKA var som DY8465 BGO-OSL 4. janaur 2011.
Dette flightnummeret glemte de i den skarpe enden å endre for flyturen til Southend i går ettermiddag - riktig flightnummer for OSL-SEN var DY8733.

Om mod-korpset føler for å fusjonere trådene er det bare å kjøre på.

Eftersom jag inte riktigt fick ett svar på den andra tråden tog jag upp frågan igen: Var DY8465 en passenger service eller en ferry flight ? Känner inte igen DY8465 som ett DY flightnumber mellan BGO och OSL.

Eftersom jag inte riktigt fick ett svar på den andra tråden tog jag upp frågan igen: Var DY8465 en passenger service eller en ferry flight ? Känner inte igen DY8465 som ett DY flightnumber mellan BGO och OSL.

Det var nok en ferry flight . finner ikke noe på dette flightnumber i systemene.

Kanskje årsaken til at det er så mange -800er i Norge og benyttes på innenriksflighter kan være at det er behov for dem her - altså at det er enklere å fylle dem der de er. En selvopplevd opplevelse, så var jeg med en DY -800 en av de siste dager innenriks som hadde mindre ledige seter enn du kunne telle på en hånd. Motsatt vei fløy jeg med en halvfull SAS -500, men det er en annen sak.

Motsatt vei.... , ja ja

Da er en DY 733 på vei Southend-Keflavik-Halifax-Martinique-Rio. Webjet? Maskinen går på NAX rutenummer og med norsk crew .. litt uvanlig for en leveringsflight av denne typen. Det er som regel den nye kunden som henter maskinen.

Back