• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte - Wikipedia

Kanskje årsaken til at det er så mange -800er i Norge og benyttes på innenriksflighter kan være at det er behov for dem her - altså at det er enklere å fylle dem der de er. En selvopplevd opplevelse, så var jeg med en DY -800 en av de siste dager innenriks som hadde mindre ledige seter enn du kunne telle på en hånd. Motsatt vei fløy jeg med en halvfull SAS -500, men det er en annen sak.

Når hele 737-300-flåten er faset ut i 2012 vil Norwegian ha en av de nyeste, mest miljøvennlige og kostnadseffektive flyflåtene i Europa med en snittalder på 3 år.

Dette er hentet fra dagens pressemelding fra Norwegian om trafikktallene for desember, og er en videre bekreftelse om at utfasingen av -300ene er forsert.

DYJ .. muligens ute av fødestuen allerede i dag.

Regner med at Glenn ønsket å vite hvilken -300 som er neste ut av flåten LN-MOW. Dessverre kan ikke jeg hjelpe ham med det. :lol:

LN-KKA ut av flåten

Skyliner melder at LN-KKA ble ferget til Southend 05/01 før den skal videre til brasilianske WebJet i mars.

Re: LN-KKA ut av flåten

Ja, det var uppe här på forumet häromdagen (DY´s flåte) , fortfarande något oklart om last service , någon som har inside information ?

Ja, det var uppe här på forumet häromdagen (DY´s flåte) , fortfarande något oklart om last service , någon som har inside information ?

http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=593128&postcount=38

Last passenger service for LN-KKA var som DY8465 BGO-OSL 4. janaur 2011.
Dette flightnummeret glemte de i den skarpe enden å endre for flyturen til Southend i går ettermiddag - riktig flightnummer for OSL-SEN var DY8733.

Om mod-korpset føler for å fusjonere trådene er det bare å kjøre på.

Eftersom jag inte riktigt fick ett svar på den andra tråden tog jag upp frågan igen: Var DY8465 en passenger service eller en ferry flight ? Känner inte igen DY8465 som ett DY flightnumber mellan BGO och OSL.

Eftersom jag inte riktigt fick ett svar på den andra tråden tog jag upp frågan igen: Var DY8465 en passenger service eller en ferry flight ? Känner inte igen DY8465 som ett DY flightnumber mellan BGO och OSL.

Det var nok en ferry flight . finner ikke noe på dette flightnumber i systemene.

Kanskje årsaken til at det er så mange -800er i Norge og benyttes på innenriksflighter kan være at det er behov for dem her - altså at det er enklere å fylle dem der de er. En selvopplevd opplevelse, så var jeg med en DY -800 en av de siste dager innenriks som hadde mindre ledige seter enn du kunne telle på en hånd. Motsatt vei fløy jeg med en halvfull SAS -500, men det er en annen sak.

Motsatt vei.... , ja ja

Da er en DY 733 på vei Southend-Keflavik-Halifax-Martinique-Rio. Webjet? Maskinen går på NAX rutenummer og med norsk crew .. litt uvanlig for en leveringsflight av denne typen. Det er som regel den nye kunden som henter maskinen.

Back