Norwegian

• Thread starter Thread starter TL
  • Start date Start date

TL

ScanFlyer Blue
http://tonsbergsblad.dagenstv.com/se/articles/?id=29662

nok en gang kommer det dårlig kritikk på dårlig kundebehandling.:clap

Er nok flere sider av saken og jeg har begynt å mistro både FBI og Tv2 hjelper deg. Synes deres vinklinger etterhvert blir litt vel drøy.
Kjenner ikke denne saken konkret, men uansett hadde jeg aldri kjøpt billetter hos konkurrenten uten en SKRITFLIg bekreftelse at jeg hadde anledning til det. Og det gjelder både Norwegian og SAS Braathens.

sikkert for Norwegian som må på tv før de kan betale tilbake det pax har fått opplyst de skulle få, jeg bifaller :clap :clap

:wow:

Originally posted by MD11

Er det noe å klappe for om jeg tør spørre:question:

JA.etter så mye vi har sett det sleipe trynet til kjosen i media..Lett humrende og selvgod...:D

Originally posted by TL

JA.etter så mye vi har sett det sleipe trynet til kjosen i media..Lett humrende og selvgod...:D

Virker som det er Kjos du er irritert på og ikke Norwegian:rolleyes:

Originally posted by TL

Virker som det er Kjos du er irritert på og ikke Norwegian:rolleyes:

Er ikke det samme saken ? Kjos'ern ER Norwegian :P

Hva har janteloven med at Norwegian ikke holder det de lover? Synes det er greit med Tv2 hjelper deg, fbi, forbrukerrådet jeg da. Men det skjønner man ikke før man har blitt utsatt for det samme selv...

Eller er det janteloven som kommer inn i bildet:question:

Spørmålet blir jo hvilket synspunkt du ser det fra...svindel har vel ikke noe med janteloven å gjøre;) for det er vel det det er?

Originally posted by TL

Spørmålet blir jo hvilket synspunkt du ser det fra...svindel har vel ikke noe med janteloven å gjøre;) for det er vel det det er?

Kanskje en bør se innslaget først.....?

Originally posted by Hurum

Originally posted by TL

Kanskje en bør se innslaget først.....?

Dårlig reklame er det i alle fall:clap

Er det vanlig at flyselskap tillater at kundene selv kjøper billett hos et konkurrerende selskap og refunderer utgiftene i etterkant? At man blirr booket over på et annet selskap skjer jo fra tid til annen ved kanselleringer (dog ikke med LCC'er...), men da gjøres vel den bookingen av den kansellerende selskapet? Det er selvsagt en dårlig sak for DY om noen av DYs representanter har sagt at man skal refundere utgiftene og ikke gjør det, men det er sikkert noen som har sagt mer enn de har myndighet til å gjøre. Det (dvs. at noen lover mer enn de har mulighet til å gjøre) skjer også med andre flyselskaper i Norge.

Hun her kjærringa har hørt det hun ville høre antar jeg. Når da det ikke stemmer med virkeligheten så er det alle andres feil. Samme gjelder de fleste slike saker, folk hører det de vil høre, forteller SIN versjon av historien til media, og vips : god tv-underholdning.

Og alle har vel rett til sin egen mening, også her inne, også uten å ha sett innslaget............

Originally posted by TL

Så det er lov å kritisere Norwegian, men ikke SAS Braathens...?

Jeg var oppe i samme situasjon selv i August. Flyet til BGO ble kansellert, og representanten fra Servisair ga de reisende 3 valg.
1. Ta buss OSL-BGO
2. Overnatte på Hotel til neste dag.
3. Bestille på SAS og få billettkostnader refundert.

Jeg fikk også bekreftelse(muntlig) på dette i Norwegians kundeserviceskranke, men kravet måtte sendes til Fornebu.

Bestillte 2 billetter på SAS for ca 2500kr, glad og fornøyd for å komme meg hjem. Skulle på arbeid så ingen tid til å ta buss eller sove på hotell.

Etter flere måneder kom svaret fra kundeservice. Ingen refusjon av billettene på SAS pga flyet var kansellert av tekniske årsaker. Kontakt ditt forsikringselskap.
Pengene for Norwegianbillttene + matpenger ville de refundere til mitt visakort ( har fremdeles ikke fått de pengene, men det har jo bare gått 6 måneder :smile2 )

Har ikke giddet å sende saken til Gjensidige, eller kontaktet DY angående pengene som mangler. Det er jo totalt snakk om over 3500kr tapt, så jeg burde vel ta tak i det. Er bare så forferdelig kjedelig å drive på med mail, brev og telefoner....

Jaja...jeg flyr fremdeles Norwegian og er godt fornøyd med selskapet.
Er imponert over det selskapet som Bjørn Kjos har klart å bygge opp de siste 4 år. Trives også med å yte service for Norwegian gjennom Northport.

Originally posted by enml

Originally posted by TL

Joda. det er lov å kritisere SASBRAATHENS.Du er vel ikke på noen måte litt hårsår for noe jeg skrev i en annen tråd?

Originally posted by TL

Originally posted by enml

Originally posted by TL

Joda. det er lov å kritisere SASBRAATHENS.Du er vel ikke på noen måte litt hårsår for noe jeg skrev i en annen tråd?

Klart jeg er hårsår for det!

Originally posted by MountainDew
Etter flere måneder kom svaret fra kundeservice. Ingen refusjon av billettene på SAS pga flyet var kansellert av tekniske årsaker.

Mulig jeg husker feil, men jeg mener at ihvertfall i BU var teknisk selskapets 'egen' feil. Været f.eks. kan man ikke gjøre noe med, og da er det en forsikringssak.

Dette burde jo være enkelt: teknisk feil er selskapets feil (hvem ellers skulle det være?), og da har selskapet ansvar for å oppfylle sin del av kontrakten som er at de frakter paxen fra A til B, for det har de fått betalt for. Når kunden ikke kan den tjenesten han har betalt for bør han få en mest mulig sammenlignbar tjeneste hvis det er mulig, dvs at de setter ham på et annet fly, hvis det er plass.

Back