Norwegian vinterprogram 24/25

Someone

Moderator
Medlem
Rutene til Stockholm Skavsta fra Malaga og Alicante, blir helårsruter, og vil flys neste vinter.

Re: Norwegian Vinterprogram 2024/2025

Malaga - Trondheim blir også helårsrute (D8 opb DY), flys med 737-8 (MAX) på fredager.

Oslo - Bucuresti blir også helårsrute og flys neste vinter 2x ukentlig.

Litt spekulasjoner fra min side, da mye kan skje og Norwegian formelt ikke har lansert hoveddelen av vinterprogrammet. Men når jeg leker meg litt rundt på bookingsidene ser jeg at Norwegians 2x daglig SVG-BGO ikke selges etter slutten av oktober, samtidig som Widerøe ser ut som legger til ytterligere 2 daglige. Så er ikke helt umulig det er en sammenheng her.

Re: Norwegian og Widerøe Vinterprogram 2024/2025

Virker jo veldig fornuftig. Ser man kan ikke booke det på Norwegian sine sider, men det kommer kanskje etterhvert? Har Norwegian i det hele tatt begynt å selge WF ruter på sine sider?

Kan se ut til at DY kun skal fly BGO-TRD-BGO i en morgen rotasjon i sommerprogrammet?

Hvordan er belegget ombord hos DY på TRD-BGO-SVG? De har vel kun flydd en tur hver vei på morgen og ettermiddag, men til sammenlikning så er vel A320 kun å se bare nå og da i en morgen avgang på BGO-SVG/SVG-BGO hos SK?

Virker jo veldig fornuftig. Ser man kan ikke booke det på Norwegian sine sider, men det kommer kanskje etterhvert? Har Norwegian i det hele tatt begynt å selge WF ruter på sine sider?

Ser ikke ut som det er implementert ennå. Og salget dem i mellom er stort sett ymse feed gjennom «utvalgte» kanaler

Vi har vel alle lyst til å se noen spenstige satsinger -- men med Karlsen ved roret tror jeg vi skal se veldig fornuftige, langsiktige justeringer og synergivirkninger til å begynne med. Det er nok å ta i for å optimalisere dagens program bare -- tenk forbindelser via TRD, BGO og OSL. Tenker de vil ta seg tid til å la det gå seg til og så se hvor behovene reiser seg.

Det vil sikkert by seg muligheter til å justere litt -- så som E2 som ikke blir brukt til STN fra BGO etc. -- det hadde vært interessant å se WF satse på KRS, AES, BOO etc. til utland -- der DYs fly kanskje er for store -- men holder ikke pusten ;)

OSL-BGY ser ut til å nesten blir helårsrute, siden den starter opp igjen i midten av des og kjøres ut vinterprogrammet 2x ukentlig (ons og lør)

Som nevnt i en annen tråd gjenåpner de også basen på lpa.

SeanM melder om 3 ukentlige RVN-LGW fra 2. desember

RVN 0835-1015 LGW (Wed)
RVN 1010-1150 LGW (Mon)
RVN 1525-1705 LGW (Fri)

LGW 1055-1615 RVN (Wed)
LGW 1230-1750 RVN (Mon)
LGW 1745-2305 RVN (Fri)

Om jeg ikke husker feil gikk denne fra LGW-basen før covid

I tillegg kommer RVN-MUC med to ukentlige tirsdager og lørdager.

Hvilke baser flys de to RVN rutene til/fra?

Vi har vel alle lyst til å se noen spenstige satsinger -- men med Karlsen ved roret tror jeg vi skal se veldig fornuftige, langsiktige justeringer og synergivirkninger til å begynne med. Det er nok å ta i for å optimalisere dagens program bare -- tenk forbindelser via TRD, BGO og OSL. Tenker de vil ta seg tid til å la det gå seg til og så se hvor behovene reiser seg.

Det vil sikkert by seg muligheter til å justere litt -- så som E2 som ikke blir brukt til STN fra BGO etc. -- det hadde vært interessant å se WF satse på KRS, AES, BOO etc. til utland -- der DYs fly kanskje er for store -- men holder ikke pusten ;)

KRS ble vel forsøkt av FlyNonstop

Også Norwegian forsøkte KRS-STN uten hell, selv om det snart er 20 år siden.

Det kan virke som at internasjonal ruter fra KRS maa ha transfer i den annen ende for aa kunne fungere.

Back