Originally posted by b747
og kabinbesetningen er det ikke så farlig med da?
Dette synespunkt gælder også når snakken kommer til arbejdskraft. Vi kan i længden ikke leve med (eller af) at hver gang man finder noget der er lidt billigere et andet sted så outsourcer man eller udflager. Naturligvis skal der være plads til det langt hen ad vejen, men på et eller andet tidspunkt må det stoppe. Alternativet er at vi i Skandinavien får et lavprissamfund, hvor der kun er fokus på pris og ikke kvalitet. Det synes jeg ihvertfald vil være synd og en kedelig måde at leve sit liv på.
Vi skal huske på, at hver gang vi som forbrugere accepterer nye lavpriskoncepter, så indskrænker vi også kvalitets-udbuddet - og hvad gør vi så når vi engang imellem gerne vil have noget der er lidt bedre en lavpriskonceptet. Ikke at der er noget galt med at man gerne vil have tingene billigst muligt, men der er ikke noget der er gratis i denne verden - alt har sin pris på den ene eller anden måde.
Originally posted by b747
var rettet til Hurum.
Jeg undres om du vil være like positiv til polsk arbeidskraft den dagen din egen arbeidsplass er outsourcet eller overtatt av billig arbeidskraft?
Northwest Airlines wants to replace 30% of flight attendants on its international flights with non-U.S. flight attendants, roughly 800 people, to cut costs so that it can emerge from bankruptcy, a company executive testified in a New York bankruptcy court Thursday.
Originally posted by P.A. VIKING
Jeg tro vel også at de fleste skulle se tegninga om de hører denne
Et av argumentene for å ansette Kinesere på cph->Kinaland var oxo service , så man
kan vel forvente noen etniske Normenn på OSL-ALF da for Servicen's del ?
Man må nesten forvente at de som skal jobbe i kabinen på rute i og ut av Norge passere FRP's Norsk Morsmåls test.
/G
Originally posted by BU662
Funnet på pprune - Uten kommentar fra min side
Heard that a number of pilots in Poland have been offered positions in WAW.
At this payscale:
Captain: Euros 3000/month 40/block-hour 15000 sign-on fee.
F/O: 1300/month 15/block-hour and a small sign-on fee.
Originally posted by FBU
Hvor bra er det for sikkerheten om crewet ikke kan ett kløyve ord norsk på en flytur fra ALF-OSL??:jumpin
Originally posted by EB
Men vi er positive når vestlige/norske piloter flyr som kapteiner i Østen etter at de har gått av med pensjon i Norge...:wow: :wow:
At this payscale:
Originally posted by LN-BRK
At this payscale:
Hvis dette er polske piloter som bor i Polen, og som skal fly ut fra WAW, så er det vel greit om man regner om til polske lønninger? Hvorfor skal de i så fall få samme lønn som piloter med base i Norge? Saken blir selvsagt annerledes dersom de samme pilotene skal fly sammen, og på samme ruter.
Norske selskaper som bygger fabrikker i lavkostland betaler forresten ikke norske lønninger til lokal befolkning, uten at noen klager på det![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.