Norwegian vil ikke la FB vennene starte tråder lenger?

Re: Norwegian vil ikke la FB vennene starte tråder lenger?

Hos meg er filterlinjen hos DY, men ikke hos SAS akkurat nå. Det er jo fornuftig å ha muligheten til å sjalte ut alle andres innlegg og bare få opp company initiert informasjon.

Når jeg ser nøyere etter, så er filterlinjen der hos SK. Men siden til SK er ikke på samme måte som den var hos DY for noen dager siden. Hos SAS går den automatisk inn på "SAS og Andre", mens hos DY gikk den automatisk inn på "Bare Norwegian". Slik som SAS sin side er akkurat nå synes jeg forsåvidt er helt greit.

SAS har nå skiftet strategi, men det får vel stå for deres regning...;)

Hehe :D

Forskjellen er at SAS har lagt inn SAS + Others som default, mens DY har lagt inn Just DY.

Personlig synes jeg Just 'Company' er det mest fornuftige, ettersom det kan være viktig info man vil ha frem på dager som i dag, men slikt lar seg jo lett endre av admin. Men å skjule denne linjen, synes jeg er litt unødvendig. man gjør det unødvendig vanskelig for brukerne - det ser vi til og med i denne tråden.

Det er jo sidens admi som styrer hva som er default, om man vil vise kun egne meldinger, egne + fans eller bare fans (hv nå dét skulle ha av verdi). I tillegg kan jo brukerne selv styre hvordan de vil vise det, men default settes altså av admin. Default på alle fan-pages er at veggen vises først, men det kan også styres av admin. Da vi slpp nyheten om Oslo-New York, Shanghai og wi-fi satte vi default en dag til en egen flik med latest news.

Lufthansa har forøvrig også "Just company" som standard.

Det er det mest fornuftige naar man en viss mengde trafikk paa siden. Man vil gjerne ha ut kampanjeinfo og andre meldinger, og de skyves fort nedover naar mange som har noe paa hjertet og 'selskap+others' som default ...

Imidlertid boer valgene vaere synlige. ;)

...Imidlertid boer valgene vaere synlige. ;)

Det er en Facebook-standard at disse valgene kommer opp først når admin har valgt noe utenfor standarden - for eksempel at kun sidens statusoppdateringer skal vises.

På for eksempel SAS sin Facebook-side vises alles kommentarer og SAS sine statusmeldinger blandet (det er standard), og da må brukeren selv klikke på "Innstillinger" og velge hva han/hun vil se.

Har admin valgt at brukerne skal se sidens statusmeldinger først, da dukker menyen opp automatisk. Når denne menyen dukker opp har ikke andre enn Facebook kontroll over.

Man kan videre, som nevnt lenger opp, styre alle brukerne inn på en arkfane der man kan designe opp innholdet selv. Det er nyttig ved for eksempel produktlanseringer - eller for frimaer som ikke har så mange tilhengere, eller at de har lite å fortelle bort. En død vegg er ikke så spennende å se på.

Back