Norwegian vil ikke la FB vennene starte tråder lenger?

Farmer

ScanFlyer Crusty
Norwegian vil ikke la FB vennene starte tråder lenger?

La merke til at det kun er DY sine egne tråder som kommer opp.
Kan det være en ny strategi, eller en utilsiktet bug.
Smart er det ikke om det er tilsiktet!

Re: Norwegian vil ikke la FB vennene starte tråder lenger?

Siden er nede nå. Facebook har forresten vært særdeles ustabil hos meg de siste dagene.

Dette er innstillinger man gjør som admin på siden. Det kan være at de ønsker en viktig melding, f.eks til de som er strandet i London skal ligge øverst på veggen. Åpner de opp for at alle skal starte nye innlegg på veggen, fylles den raskt opp ettersom de har nesten 85.000 tilhengere, og budskapet forsvinner langt ned. Tipper derfor det kun er midlertidig.

Ser dere der hvor det står "DEL"? Under del står det "Filter", prøv å trykk på den. Da fungerer det ;)

Last edited:

Det er skjedd en endring på siden, og det tror jeg de har gjort selv. Men hold musepekeren under 'Share'-knappen, så dukker 'Fllter' opp. Trykk på den. Imidlertid må det gjøres ved hvert besøk, så det er litt irriterende ....

Det er skjedd en endring på siden, og det tror jeg de har gjort selv. Men hold musepekeren under 'Share'-knappen, så dukker 'Fllter' opp. Trykk på den. Imidlertid må det gjøres ved hvert besøk, så det er litt irriterende ....

I tillegg mistenker jeg at allmenheten ikke vil klare å finne ut av det, så det bør fikses!

Har vært ett par lettere desperate individer som har spammet norwegians facebookside grunnet dette ja. Ser SAS og United har "view all" som default, mens Norwegian og Lufthansa har kun selskapets poster som standard. Enkelt å endre, men ja - problematisk for en del som ikke er datakyndig.

I SAS er vår strategi at vi tillatetr alle å poste på veggen vår, hvordan skal kunder ellers kunne komme med spørsmål. Om DY har valgt en annen vei å gå får står for deres egen regnining.

I SAS er vår strategi at vi tillatetr alle å poste på veggen vår, hvordan skal kunder ellers kunne komme med spørsmål. Om DY har valgt en annen vei å gå får står for deres egen regnining.
CK, om du leser tråden så ser du at alle kan skrive på DYs fjesbokside.

Forøvrig så synes jeg denne kritikken skal rettes der hvor den hører hjemme - nemmelig den litt småkronglete plattformen "Facebook" ;)
DY har valgt en løsning hvor kun egen informasjon står som standard, men alle kan komme med innspill og se hva andre har skrevet, men Facebook skjuler det dog litt for godt.
Tror nok at den jevne "fjesbokbruker" vet hvor filteret er.

Attachments

• Screen shot 2010-12-02 at 2.41.21 PM.jpg
    Screen shot 2010-12-02 at 2.41.21 PM.jpg
    17.7 KB · Views: 795

Dette er DY-unikt ... hvis du ser på f.eks. Deltas sider, vil du se at du har valgene Delta + Orhers - Delta Only - Just Others. DY har skjult disse, og det har skjedd nylig for de sto der for bare et par dager siden.

Det blir jo litt uoversiktelig når man skal få med seg mange tråder, slik at viktige ting drukner i flommen..

Det er jo endel som bruker FB siden til å spørre om veldig konkrete ting, og vips forsvinner info i forbindelse med snøkaoset nedover sida..

Men det var litt snodig at de hadde klart å skjule den Just Norwegian og Norwegian + others..

Merkelig påstand, når jeg nå går inn på SK, DY, KL etc så kommer alle frem med filter øverst til høyre i veggbildet. Dog kjapt og endre hos alle sammen. Det går fint an og spørre spørsmål hos alle :)

Forskjellen er at SAS har lagt inn SAS + Others som default, mens DY har lagt inn Just DY.

Personlig synes jeg Just 'Company' er det mest fornuftige, ettersom det kan være viktig info man vil ha frem på dager som i dag, men slikt lar seg jo lett endre av admin. Men å skjule denne linjen, synes jeg er litt unødvendig. man gjør det unødvendig vanskelig for brukerne - det ser vi til og med i denne tråden.

Ser det er andre som lurer også ...

Hva er galt med Norwegian sin facebookside?. For å komme inn på Norwegian og andre så må vi først trykke filter. Mange som ikke vet det som ikke kommer inn her nå. Men på andre like facebooksider her inne trenger vi ikke det.
36 minutes ago · Like · Comment

Forskjellen er at SAS har lagt inn SAS + Others som default, mens DY har lagt inn Just DY.

Personlig synes jeg Just 'Company' er det mest fornuftige, ettersom det kan være viktig info man vil ha frem på dager som i dag, men slikt lar seg jo lett endre av admin. Men å skjule denne linjen, synes jeg er litt unødvendig. man gjør det unødvendig vanskelig for brukerne - det ser vi til og med i denne tråden.

Sikre kilder har fortalt meg at det var en hickup i Facebook. Funskjonen ble slått av og på igjen, og nå vises valgene for hva man vil se på veggen.

Nå er det SAS sin facebook-side som ikke viser filtrene uten å først klikke på filters. Driver facebook med oppgraderinger kanskje?

Merkelig, SAS sin side fungerer helt som den skal hos meg.

Merkelig, SAS sin side fungerer helt som den skal hos meg.

Hos meg er filterlinjen hos DY, men ikke hos SAS akkurat nå. Det er jo fornuftig å ha muligheten til å sjalte ut alle andres innlegg og bare få opp company initiert informasjon.

Diskusjonen i denne tråden skjønner jeg imidlertid ikke så mye av... ;) Det synes som om både DY og SK gir de samme mulighetene til å stille spørsmål. CK var kanskje litt kjapp i avtrekkeren i sin kommentar...

Last edited:

Mulig, mulig, men nå ser ihvertfall SAS sin Facebook-wall ut på samme måte som Norwegian sin gjorde da du skrev denne kommentaren.

Mulig, mulig, men nå ser ihvertfall SAS sin Facebook-wall ut på samme måte som Norwegian sin gjorde da du skrev denne kommentaren.

SAS har nå skiftet strategi, men det får vel stå for deres regning...;)

Back