Norwegian vil fly til Russland

LN-BRK

ScanFlyer Gold
Flyselskapet Norwegian har søkt om tillatelse til å fly til St. Peteresburg i Russland, men foreløpig har det ikke kommet noe svar fra russiske myndigheter.

http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/4721468.html

...og nrk bruker bilde av Braathens! (er bildet fra Molde?)
Edit: Bildet er skiftet ut nå....

Hmm, satser de på biznisser her eller? St. Petersburg er ikke akkurat stedet for en "hoppe på" storbyweekend, p.g.a. de strenge russiske visumreglene.
Hvis de da ikke samtidig inngår en avtale med et russiske reisebyrå som "inviterer" de som kjøper billettene.

En meget spennende nyhet! Norge blir jo mer og mer populært hos nyrike russere også, så trafikken vil nok gå begge veier, hvis de klarer å markedsføre seg i Russland. :up:

Man trenger vel ikke lese forumet her for å skjønne at det blir feil med Braathens-bilde når saken omhandler Norwegian .. :up:

For mange som ikke er vant til nytenking kan kanskje dette virke skremmende.
Ikke mange som trodde Norwegian ville klare å fylle flyene sine til Berlin, Praha, Budapest, Warszawa, Krakow heller.....

Nytenkende og bra!;)

Klarer de fylle glyene til de nevnte byene. Har vi hørt noe om belegget til f eks Krakow, da?

Originally posted by RH

Klarer de fylle glyene til de nevnte byene. Har vi hørt noe om belegget til f eks Krakow, da?
Vet ikke hva du har hørt....;)

Men kan gjerne utelate Warszawa og Krakow om du synes det er bedre.
Disse rutene er nystarta og "arbeides" nå inn i markedet. Er ingen som forventer fulle fly fra dag 1 i denne bransjen.

At man nå åpner ruter til Praha, Dubrovnik, Paris fra f.eks Bergen/Trondheim tyder på at det kanskje er et marked som ingen har sett tjenelig før.

Jeg har tro på en rute til St.Petersburg. Flott by, og ingen direkteruter fra Norge eksistere pr idag.

Men om en synes Norwegian tenker FOR mye nytt så er det lov å si fra....;)

Jeg elsker nytenkning i bransjen. Vurderer helgetur til Krakov, som jeg hører en en fin by. Men jeg lurte du visste hva belegget på disse rutene er siden du fastslo at DY klarte å fylle flyene sine til bla Krakow.

Sitat:
For mange som ikke er vant til nytenking kan kanskje dette virke skremmende.
Ikke mange som trodde Norwegian ville klare å fylle flyene sine til Berlin, Praha, Budapest, Warszawa, Krakow heller.....

Sitat slutt.

Men jeg håper for all del at de fyller flyene stappfulle, både med folk og gods.

Etter hva jeg hører så er flyene forholdsvis fulle, men tar tid å få en ny rute opp og gå.
Største overraskelsen var kanskje ruta til Berlin som få hadde tro på siden Widerøe la ned sin nonstop avgang med Dash-8.
Ruta til Berlin går veldig bra og blir daglig etter sommeren. Nytenkning som "slo til"!

Jeg er slettes ingen motstander av nytenkning, men som nevnt er det en relativt omstendelig prosess å få visum til Russland for nordmenn, vet ikke hvordan det fungerer andre veien, så med mindre de klarer å kapre en stor andel av bisnis-kundene tror jeg de kan slite litt. Men jeg håper jeg tar feil.

Artig ide fra Norshuttle, eneste som setter grensene her er som nevnt visumreglene til Russie.

Går ikke Aeroflot via St.petersburg til moskva ?

SU211/SU212 opererer ikke via LED. SVO-OSL-OSL only.
Men, den gjorde vel dette før .....

Alt som lukter av russisk øvrighet er vanskelig å ha med å gjøre - sier han med 25 års erfaring på området... Men vodka kan drikkes i St Petersburg og det er en av de flotteste byene i verden.

St. Petersburg er jo en destinasjon som mangler på rutekartet fra OSL etter at Aeroflot droppet mellomlandingen på vei til Moskva.

Synes det er naturlig at OSL får en forbindelse til St. Petersburg. En europeisk storby i nærorådet med over 5 millioner innbyggere og dessuten med masse severdigheter og historie.

Back