Norwegian utvider på Torp

Re: Norwegian utvider på Torp.

Ifølge TB.no igår så skal TB.no sende LIVE fra pressekonferansen på Torp med Norwegian sin administrerende direktør Kjos og Torp sin lufthavnsjef Fjeld

Kommunikasjonsadirektør Anne-Sissel Skånvik i Norwegian sier selskapet har stor tro på Torp og håper å utvide tilstedeværelsen og tilbudet på sikt.
- Vi er godt fornøyd med belegget på de to rutene vi opererer i dag, og er ikke redd for at en satsing på Torp skal spise av den eksisterende trafikken fra Oslo Lufthavn. Torp har et større omland, ikke minst sørover og vestover med et betydelig befolkningsgrunnlag i for eksempel Larvik, Tønsberg, Skien og Porsgrunn, sier hun til Aftenposten.

Jeg blir ganske overrasket om de satser paa innenrik til BGO og TRD. Det blir sterk konkurranse fra WF og det spoers om det er rom for to aktoerer her. TOS har jeg litt stoerre tro paa da WF kun flyr om sommeren og sist sommer var det stopp i BOO. Endel utenlandsruter til Midderlhavsdestinasjoner og noen storbyer gaar nok bra, da Ryanair har redusert saa mye. Ryanair har vel kun en daglig til London igjen. Gatwick er jo langt aa foretrekke.

De nye rutene vil gå til Bergen, Trondheim, Evenes, Berlin, Palma, Las Palmas, Antalya og Nice.
- Fra før flyr Norwegian til Alicante og Malaga fra Torp, slik at vi i sommerprogrammet 2012 vil fly 10 ruter fra Torp.

Evenes??

(fyllpåtekst)

Det er nok for at Tommy777 skal kunne fly med DY hjem til Harstad når man kommer flygende til TRF med KLM...:)

Jeg reagerte også på Evenes, men de hevder jo selv i den delen av nord at befolkningsgrunnlaget er mye større der enn i Tromsø-regionen.

Evenes var den største overraskelsen.

Noen som vet hvem som skal ha handling på Norwegian?

Veldig spennende satsing! Utenlandsrutene overrasker ingen, med unntak av Berlin som sikkert blir byttet ut med en annen storby etter en stund, men innenriksrutene må jeg si var overraskende. 189 seter er defintivt for mye for innenriksruter fra Torp - om tanken er at flyene skal fylles - men jeg vet ikke hva som er selskapets break even. Håper bare ikke det fører til en reduksjon av Widerøes frekvenser, slik at tilbudet totalt sett blir dårligere. Ellers er jeg enig i at det er en viss forskjell på en satsing fra Rygge og fra Torp - men om den er så stor som det Kjos vil ha det til, er jeg usikker på.

Husker at jeg fløy Braathens mellom Torp og Bergen i 1999 - deres innenlandsruter ble lagt ned, men det var et selskap som på det tidspunktet hadde helt andre økonomiske forutsetninger.

Ja vel så FR og DY har byttet side av fjorden ?, og hvor lenge vil nå FR være i Østfold ?

Noen som vet hvem som skal ha handling på Norwegian?

Det er bare ''Widerøe handlingselskap'' som er på Torp, så jeg tviler på at det kommer et nytt handlingselskap så det blir vel Widerøe handlingselskap.

Det er bare ''Widerøe handlingselskap'' som er på Torp, så jeg tviler på at det kommer et nytt handlingselskap så det blir vel Widerøe handlingselskap.
Du skal ikke se bort fra at ett nytt handlingselskap dukker opp.
Det har jo skjedd før med DY.

Rutetider og frekvenser for de nye rutene:

Torp - Alicante onsdager 06.00 og lørdager 15.30
Torp - Antalya: torsdager og søndager 07.00
Torp - Bergen: mandag-fredag 07.50 og 18.55. Søndager 11.40 og 18.55
Torp - Berlin: mandager og fredager 12.30
Torp - Evenes: mandager og fredager 08.00
Torp - Las Palmas: tirsdager 09.00
Torp - Malaga: onsdager 14.50 og lørdager 06.00
Torp - Nice: mandager og fredager 17.00
Torp - Palma: mandager og fredager 16.00
Torp - Trondheim: mandag-fredag 07.50 og 18.55. Søndager 11.40 og 18.55.

Last edited:

Du skal ikke se bort fra at ett nytt handlingselskap dukker opp.
Det har jo skjedd før med DY.

Når jeg tenker meg om så har du rett i det, tenkte ikke i det heletatt. Men da blir det vel Røros flyservice da?

Last edited:

Er ikke kl 0750 litt sent for forretningskunder? Da er man vel ikke fremme i sentrum i Bergen og Trondheim før kl 10?

Det blir et fly nå i starten, men de skal ha flere senere. Berlin er veldig savnet av næringslivet og mange privatpersoner. Når det gjelder innriks så vil Oslo merke at Norwegian nå satser på Torp. Tror Widerøe og Norwegian vil klare seg på de rutene. Mange reiser idag til Oslo pga at Widerøe har fulle fly eller er for dyre. Widerøe overlever på næringslivet.

Ikke mange flyplasser i Norge som har sommerrute til Gran Canaria. Torp har helårs ditt nå.

Fredag klokka 12 starter billettsalget

Back