Norwegian udvider i Danmark

Nok en hyggelig nyhet fra Norwegian, ser ut som om selskapet blir bedre tatt i mot i Danmark enn i Sverige. Samtidig er det liten tvil om at Norwegian nå ligger en god del på etterskudd med tanke på tidligere annonserte ruter. Selskapet trenger flere fly, og det er ikke bærekraftig om selskapet i så stor grad skal basere seg på innleie. Jeg frykter at flere av disse rutene ikke vil bli en realitet om man ikke snart får inn flere egne fly til den danske operasjonen.
 
He he Jannis, PA Viking mente MD11 her på forumet :D

Ellers er jeg forsåvidt enig med PA Viking, jeg fløy Mikro-BA senest sist Desember ned til BLL og jeg digger DO328'en samt ikke minst servicen de har ombord! Helt suverent!

Og, joda, Jeanette må da gjerne oppvarte meg nedover hun :)
 
Har faktisk fløyet NB AMS-OSL en gang for ca et år siden. De bruker lcc-terminalen på Schipol, den er fryyyyyktelig kjip.
 
Jeg håper også på at DY starter opp til AMS.
LCC terminalen er ikke SÅ ille da. Iallefall bedre enn å lande i Rotterdam eller Eindhoven.
 
He he Jannis, PA Viking mente MD11 her på forumet :D

Ellers er jeg forsåvidt enig med PA Viking, jeg fløy Mikro-BA senest sist Desember ned til BLL og jeg digger DO328'en samt ikke minst servicen de har ombord! Helt suverent!

Og, joda, Jeanette må da gjerne oppvarte meg nedover hun :)

Pokker også da, gledesdreper. :lol:
LCC terminalen i AMS er dårlig ja, men det er billig å fly der for oss som er opptatt av akkurat det.
 
Noen som har troen på at de vil ta opp konkuransen me SAS og starte ruter til SVG, BGO og TRD fra CPH i framtida?
 
Sterling prøvde BGO uten suksess .... det viste at det neppe er plass til to store aktører på strekningen ..
 
Vet ikke om sterling tilbød transit conections, slik at du ikkje måtte hente bagasjen ut og sjekke inn på ny, men hvis norwegian etterhvert begynner å bygge opp et stort transit nettverk i CPH som de nå gjør i oslo, kunne det vel vert rom for to tre daglige avganger?
 
Og når en i tillegg har hørt Flight Deck sine beretninger om belegget SAS har på CPH-BGO, så er det enda mer tvilsomt at denne ruten er liv laget for mer enn maks en aktør.
 
Her en oversigt over Norwegians ruter fra CPH - taget fra airlineroute.blogspot.com.

Det tyder således på at CPH basen fra april både bliver 737-300 og 737-800.

Copenhagen - Amsterdam 6 weekly eff 12APR09
DY3540 CPH1940 - 2100AMS 733 x6
DY3541 AMS2140 - 2300CPH 733 x6

Copenhagen - Budapest 3 weekly eff 02APR09[/B]
DY3550 CPH0900 - 1105BUD 737 247
DY3551 BUD1135 - 1340CPH 737 247

738 Day 24 733 Day 7

Copenhagen - Edinburgh 2 weekly eff 03APR09
DY3502 CPH0900 - 1005EDI 738 15
DY3503 EDI1035 - 1340CPH 738 15

Copenhagen - Faro Day 6 only service eff 04APR09
DY3602 CPH1340 - 1650FAO 733 6
DY3603 FAO1740 - 2250CPH 733 6

Copenhagen - Heraklion Day 6 only service eff 02MAY09
DY3568 CPH1445 - 1945HER 738 6
DY3569 HER2035 - 2335CPH 738 6

Copenhagen - Krakow 2 weekly eff 02APR09
DY3560 CPH0900 - 1030KRK 733 6
DY3562 CPH1030 - 1200KRK 733 24

DY3561 KRK1100 - 1230CPH 733 6
DY3563 KRK1230 - 1400CPH 733 24

Copenhagen - Paris Orly 6 weekly eff 12APR09
DY3630 CPH1730 - 1910ORY 738 x6
DY3631 ORY1940 - 2120CPH 738 x6

Copenhagen - Palma Mallorca 2 weekly eff 02APR09
DY3664 CPH0830 - 1125PMI 738 7
DY3668 CPH1540 - 1835PMI 738 4

DY3665 PMI1210 - 1505CPH 738 7
DY3669 PMI1920 - 2215CPH 738 4

Copenhagen - Prague 4 weekly eff 05APR09
DY3582 CPH0825 - 0955PRG 733 7
DY3580 CPH1030 - 1200PRG 733 135

DY3583 PRG1025 - 1155CPH 733 7
DY3581 PRG1230 - 1400CPH 733 135

Copenhagen - Pisa 2 weekly eff 04APR09
DY3620 CPH0900 - 1140PSA 738 3
DY3622 CPH1625 - 1905PSA 733 6

DY3621 PSA1210 - 1450CPH 738 3
DY3623 PSA1935 - 2215CPH 733 6

Copenhagen - Split 1 weekly eff 02MAY09
DY3564 CPH0715 - 1015SPU 738 6
DY3565 SPU1045 - 1345CPH 738 6

Jeg venter spændt på hvilken frekvens DY kommer til at tilbyde fra CPH til London - specielt nu når Easyjet har annonceret at de går op på 2x daglig på LGW-CPH.
 
En rute mere. De går virkelig til den.

http://www.boarding.no/art.asp?id=34348

...og med Norwegian ind på London ruten, kan LGW føjes til som en af de destinationer hvor der nu efter Sterlings konkurs vil være større kapacitet end før - 4x daglig (DY 2x daglig og Easy 2x daglig) kontra 3x dagligt med Sterling.

Nu mangler vi kun at DY får sat schedule på deres Barcelona og Rom ruter fra CPH - men mon ikke det bliver 4-6x ugentlig på disse to destinationer.
 
Back
Top