Norwegian stationerer to fly mere i CPH

jefi99

ScanFlyer Gold
www.cphtraveller.dk said:
Udover genåbning af ruten til Karup, udvider Norwegian frekvenserne på følgende destinationer fra København.

Aalborg: Udvides til 7 daglige flyvninger i stedet for 6

Barcelona: Udvides til 13 ugentlig flyvninger i stedet for 10

Malaga: Udvides til 12 ugentlige flyvninger i stedet for 9

Nice: Udvides til 11 ugentlige flyvninger i stedet for 9

Palma de Mallorca: Udvides til 7 ugentlige flyvninger i stedet for 5

Pisa: Udvides til 3 ugentlige flyvninger i stedet for 2

Prag: Udvides til 7 ugentlige flyvninger i stedet for 3

Rom: Udvides til 13 ugentlige flyvninger i stedet for 10

Læs hele artiklen her: http://cphtraveller.dk/nyheder/norwegian-indsatter-yderligere-to-fly-fra-basen-i-kobenhavn
 
Er dette 2 fly de får inn fabrikknye, fly de har hatt stående standby et sted, eller tas de fra andre baser?
 
Er dette 2 fly de får inn fabrikknye, fly de har hatt stående standby et sted, eller tas de fra andre baser?

Dersom man klikker linken, sa far man inntrykk at i minst ett fly er nytt. God mulig at en tilbake-leveranse av en -300 ble na litt trekket ut i tid. Noen av de fly som skal na ut har ingen perspektiv, sa DY vil fa dem ekstremt billig for litt "overtid"...
 
Det er vel uansett ingenting å tjente på å fly -300 på tynnere ruter kontra -800.
Såvidt jeg har skjønt koster de ca det samme to operate, så alene er det ikke noe å tjene. Derimot er det "noe å tjene" på å fly -300 på disse rutene dersom man i dag flyr fulle -300 på andre ruter hvor man ellers kunne ha satt inn en 800 og solgt flere [fullpris-] billetter.
 
Det er vel uansett ingenting å tjente på å fly -300 på tynnere ruter kontra -800.

Det vil jeg ha sterke tviler pa. Rett og slett fordi jeg kjenner tallene.

Dersom Kjos sier at det koster det samme a fly rund enn -300 og en -800 sa stemmer det ikke helt. Visse deler av kostnader er faktisk identisk, men dersom man kommer til den delen som heter pax-variable kostnader, sa er den definitiv ikke identisk.

Det er billigere a fly -300 pa ekstrem korte ruter. Ikke uten grunn har en LH hold sa lenge som mulig til sine 737CL. Rett og slett fordi det ble billigere enn a fly tungre 737NG eller A320 pa disse ruter.
 
Ser forresten at cph.dk skriver at DY sin transfertrafikk på CPH økte med 200% i første kvartal. Så er kanskje flere enn SAS som har oppdaget at CPH er en fin flyplass for transfer?
 
Back
Top