- Norwegian trenger 800 millioner kroner

Tja, der skal jo lidt mønt til for at kompensere for
-250 mill.kr i røde tal pr.kvartal ;)
 
Tja, der skal jo lidt mønt til for at kompensere for
-250 mill.kr i røde tal pr.kvartal ;)

Det er godt mulig at DY trenger mer penger, men -250 mill. i resultat er ikke det samme som at 250 mill. forsvinner ut av DYs kasse. Det er forskjell på regnskapsmessig resultat og cash flow....;) Hadde det ikke vært det så hadde f.eks. SAS sin kasse vært relativt slunken.
 
noe sier meg at med så mange 737-300 i drift så virker det litt gor godt til å være sant at norwegian liksom skal være helt uannektert av oljeprisene.

det må være et mareritt å drive flyselskap om dagen, håper virkelig det bedrer seg om en stund, selv om jeg ikke tror på julenissen.
 
Det er godt mulig at DY trenger mer penger, men -250 mill. i resultat er ikke det samme som at 250 mill. forsvinner ut av DYs kasse. Det er forskjell på regnskapsmessig resultat og cash flow....;) Hadde det ikke vært det så hadde f.eks. SAS sin kasse vært relativt slunken.

Forskjellen er rent tidsmessig, bortsett fra avskrivninger. En negativ utvikling likviditetsmessig er alltid det første svakhetstegn i enhver bedrift.
 
Goldman S er ikke optimistisk ifht. flyaksjer iflg. Finansavisen

:up: AF/KLM kjøp
:zzz Austrian nøytral
:zzz LH nøytral
:naughty: Aer Lingus selg
:naughty: BA selg
:naughty: Easy Jet selg
:naughty: Finnair selg
:naughty: Iberia selg
:naughty: Norwgian selg
:naughty: Ryanair selg
:naughty: SAS selg
 
Back
Top