• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian trafiktal januar 2019

EvakCPH

ScanFlyer Silver
Skal vi ikke diskutere januar måneds trafiktal fra Norwegian? :)

The total number of passengers flown in January
2019 was 2,638,958 compared to 2,333,932 last
year, an increase of 305,026 passengers (13%).
Compared to the same period last year:

 Total passenger traffic (RPK) increased by 18%
 Total capacity (ASK) increased by 27%
 The load factor was 76.1%, down 5.9 p.p.

The unit revenue (RASK) is estimated at 0.26 for the period
(0%).

The average flying distance for the Group increased by 4%
in January compared to the same period last year.

https://www.norwegian.com/globalassets/documents/traffic-figures/traffic-figures-january-2019.pdf
 
Noen som vet hvor mye Argentina utgjør i disse 13%. De er vel eneste nye som ikke var i Januar ifjor?
 
Her rant vel pengene ut?

Ca 1.15 Mrd NOK er tapt på operations i JAN19 måned. Outchies :cry: (ikke inkluderer Hedging tallene)

Yield opp fra 0,32 til 0,35

Ja, men samtidlig faller SLF som en stein. Norwegian er ett bedrift som kaster bort hvert fjerde output unit de produserer. Tenk deg av en bryggeri som kaster bort hver 4. Øl ... :drink :headbang - Ingen aksjonær ville tillate dette, men eksakt dette skjer nå i Norwegian i flere måned.

Det hva skjer er helt voodoo. RASK er uendred, men fallet i SLF påvirker Ancillary Revenue negativ. Ergo taper Norwegian under streken, det bare kommer på en annen side. Man kan bare riste med hodet. Kanskje de bør se den gamle Filmen "Doc Hollywood" fra 1991. Det finnes seg en fantastisk scene inn mot slutten der George Hamiltorn sier "Let us see if we can squeeze in another patient. This is a volume business!"
 
Back
Top