• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

norwegian trafikktall aug2009 ( +18 % vs 2008)

BU595

ScanFlyer Silver
newsweb.no melder følgende :

The total number of passengers flown in August 2009
was 1,007,623 compared to 857,136 last year, an
increase of 150,487 passengers (18 %).

Compared to the same period last year:
- Total passenger traffic (RPK) increased by 9 %
- Total capacity (ASK) increased by 7 %
- The load factor was 81 %, up 2 p.p.

:up:
 
August 2009 er den nest beste måneden det siste året når det gjelder hoppet i passasjertallet for 12 måneder rullerende. Det er faktisk nesten på nivå med når FlyNordic ble innlemmet mellom august 2007 og juli 2008.

Siden det også ved utgangen av august bare manglet rundt 17000 passasjerer på å bryte 10 millioner-grensen i løpet av 12 måneder, så kan vi med dette gratulere Norwegian med å bryte grensen i løpet av fredag 4. september (eller ble kanskje 10 millioner brutt allerede på torsdag?).
 
Om enkelte sliter så går det hvertfall frem og opp for noen - gratulerer :nor
 
Det kan se ut som om "lokomotivet" virkelig har kommet i siget. Gjenspeiler seg bra i aksjekursen 90++ om dagen.
 
Norwegian imponerer meg voldsomt. De har virkelig ekspandert og satset. Ikke bare i Oslo, men i resten av landet også! DY har gikk Vestlendinger, Trøndere og Tromsø folk direkteruter ut i Europa. Det samme kan man dessverre ikke si om SAS...
 
Last edited:
Jeg har investert en god del penger både i SAS og i Norwegian. Svært pen avkasting i NAS, men regner nok pengene jeg har investert i SAS for tapt. Man prøvde å pynte brura, men mislyktes. Konkurs er nok eneste mulighet nå. Lufthansa lurer i buskene og står klar til å ta over de mest lukurative delene, men ingen vil dessverre ha SAS med dagens struktur og kostnadsnivå. Litt OT, men børsens syn på de to selskapene sier jo litt...
 
Som sønn av en av grunnleggerne av Norwegian så er gode nyheter alltid hyggelig. Synd at pappa ikke fikk oppleve den siste veksten!
 
Back
Top