Norwegian tildelt slots på London Heathrow

Re: Norwegian tildelt slots på LHR

Vil vel overaske stort om det ikke blir JFK eller OSL...
 
Re: Norwegian tildelt slots på LHR

Bør vel være en destinasjon der det ikke er behov for feed, da all shorthaul trafikk i Europa går til Gatwick. Dermed holder jeg en knapp på NYC
 
Re: Norwegian tildelt slots på LHR

Vil DY bruke disse? De har vel søkt om å få en daglig avgang. Nå har de fått 3 ukentlig.

Kostnadene med handling og andre følgekostnader er vel fort noe som kan ødelegge lønnsomhet?

Eller flyr de for å sanke slot over flere sesonger?
 
Re: Norwegian tildelt slots på LHR

Er det ikke mest sannsynlig å tro at DY selger disse slotene?

Jeg kan ikke se noe om hvordan denne tildelingen har vært mulig. Hvor kommer slotene ifra? Trodde LHR var helt sprengfull og at det ikke var slottider å oppdrive.....
 
Re: Norwegian tildelt slots på LHR

Det virker som det er noen sloter som tildeles, altså er holdt borte fra det omsettelige markedet. Når man ser på selskaper som opererer på LHR, så virker det klart at det er mer enn bare kjøp/salg av sloter. Mulig noen med oversikt kan forklare dette systemet nærmere?

Gitt at slotene er tildelt så antar jeg sterkt at de ikke kan videreselges. DY kan vel benytte dem eller ikke benytte dem, men tviler på at de kan selge videre.
 
Re: Norwegian tildelt slots på LHR

Er det ikke mest sannsynlig å tro at DY selger disse slotene?

Jeg kan ikke se noe om hvordan denne tildelingen har vært mulig. Hvor kommer slotene ifra? Trodde LHR var helt sprengfull og at det ikke var slottider å oppdrive.....

Det virker som det er noen sloter som tildeles, altså er holdt borte fra det omsettelige markedet. Når man ser på selskaper som opererer på LHR, så virker det klart at det er mer enn bare kjøp/salg av sloter. Mulig noen med oversikt kan forklare dette systemet nærmere?

Gitt at slotene er tildelt så antar jeg sterkt at de ikke kan videreselges. DY kan vel benytte dem eller ikke benytte dem, men tviler på at de kan selge videre.

De kan ikke selge slot de ikke "eier" eller disponerer. Og de får ikke et eierskap til sloten før den er tatt i bruk, og brukt nok til at den ikke mistes.

LHR er i utgangspunktet fullt, men vært år så dukker det opp noen få nye slots av forskjellige årsaker, men oftes typisk konkurser, selskapet er fratatt slots for de ikke er brukt nok eller andre årsaker til de har sluttet å fly på LHR. Disse slotsene deles så ut til typisk nykommere og lignende, men ofte er det litt dårligere tider etc
 
Re: Norwegian tildelt slots på LHR

Kostnadene med handling og andre følgekostnader er vel fort noe som kan ødelegge lønnsomhet?

Er det noe dyrere enn andre? Handeling gjøres jo av en handling agent og antar man betaler per avgang eller per passasjer? Det er jo ikke noe annerledes når de flyr 2x ukentlig til en eller annen gresk øy
 
Re: Norwegian tildelt slots på LHR

Er det ikke mest sannsynlig å tro at DY selger disse slotene?

Jeg kan ikke se noe om hvordan denne tildelingen har vært mulig. Hvor kommer slotene ifra? Trodde LHR var helt sprengfull og at det ikke var slottider å oppdrive.....

Vel, DY kan leie ut disse slots til en annen aktør og fa penger for dette, eller de kan forsøke å bytte disse LHR slots mot LGW slots som gir dem mer muligheter...
 
Re: Norwegian tildelt slots på LHR

Og de takket nei og slots'ene går tilbake til pool'en.

Well, several weeks ago Norwegian was granted six weekly slots at Heathrow (meaning three roundtrips, since a takeoff and landing each require a slot). They had requested 14, but as usual, airlines aren’t typically granted what they’re requested.

Since this was a lottery process, it’s normal for airlines to throw their hats in the ring and see what they get, since there’s not much downside.

I guess it shouldn’t come as much of a surprise, but Norwegian is doing exactly with these slots what I expected — nothing.

https://onemileatatime.com/norwegia.../?utm_source=BoardingArea&utm_medium=facebook
 
Back
Top