Norwegian til Grønland?

Re: NORWEGIAN til Grønland???

verserer atter igjen rykter om det i allefall.. ser vel ikke helt for meg at det er denne ruta jeg først kaster meg på hvis jeg skal over.. men men

Mellomlanding på Grönland og videre til US?

Air Greenland prøvde det for noen år siden med en innleid ATA 757. Det var som regel mellom 16 og 25 pax. Aldri over 50. Så jeg tror neppe noen prøver den igjen på en stund.

Air Greenland prøvde det for noen år siden med en innleid ATA 757. Det var som regel mellom 16 og 25 pax. Aldri over 50. Så jeg tror neppe noen prøver den igjen på en stund.

Den gir jeg deg rett i Andreas.

Neppe veldig realistisk, men det er fredag - man må kunne drömme litt. Når det er sagt; fiaskoen til Air Greenland betyr ikke at Norwegian ikke kan klare det.

Mellomlanding på Island funker fint, så hvorfor ikke Grönland? Feed fra Oslo/Köbenhavn/Stockholm og 3 Nord-Amerikanske byer videre fra Grönland.

Men så var det dette med priser igjen da. Hvis Air Greenland hadde "tradisjonelle priser" så ble kanskje interessen begrenset.

Men Norwegian er en LCC, det er utrolig hvor mange flypassasjerer som "skapes" bare prisene er bra.

nåja, jeg veit ikke. Til tross for at dy er lavpris, så er jeg ikke sikker på om dette hadde blitt førstevalget til folk flest til junaiten. Som flypassasjer er jeg en helt vanlig øko-pax med vanlig inntekt, og hadde nok valgt å fly noe annet enn dy over dammen, uansett pris. Jeg liker dy, men dette trur jeg inntil de anskaffer materiell som kan ta turen over uten mellomlanding, er et segment de kanskje best lar være å gi seg i kast med..

Forget it. Fuelstop er så 'åttitall' ... ;)

GL gjorde 'alt' for å selge ruta, men så lenge det ikke er infrastruktur på Grønland til å ta imot masseturisme, blir det kun for lokale og spesielt interesserte.

Men Norwegian er en LCC, det er utrolig hvor mange flypassasjerer som "skapes" bare prisene er bra.

Det skal ganske mye til før et slikt opplegg er lønnsomt - hvorfor er det f.eks. ingen selskaper som har en slik modell i dag??

nåja, jeg veit ikke. Til tross for at dy er lavpris, så er jeg ikke sikker på om dette hadde blitt førstevalget til folk flest til junaiten. Som flypassasjer er jeg en helt vanlig øko-pax med vanlig inntekt, og hadde nok valgt å fly noe annet enn dy over dammen, uansett pris. Jeg liker dy, men dette trur jeg inntil de anskaffer materiell som kan ta turen over uten mellomlanding, er et segment de kanskje best lar være å gi seg i kast med..

Nå handler jo tråden om å fly til Grønland, og det er det jeg kommenterer. Vider til statene er det andre som spekulerer i.

Nå er vel ikke en slik rute bare for turister til Grønland. Det bor jo folk på Grønland som sikkert kunne tenke seg en weekend eller ferie i Europa?

Re: Norwegian til Grønland?

Litt avsporing, men jeg har hørt at Pakistan er oppe til vurdering. Er ikke det i grenseland langt?

Grönland är ett fantastiskt land men Air Greenland är jättedyrt. Jag hoppas att Norwegian eller Cimber börjar flyga till Grönland, helst från ARN :)

Litt avsporing, men jeg har hørt at Pakistan er oppe til vurdering. Er ikke det i grenseland langt?
LHE er 250miles lenger enn DXB, som vel er helt i grenseland. Pakistan er vel derfor for langt med 737, ja.

http://knr.gl/index.php?id=183&tx_ttnews[tt_news]=53579&tx_ttnews[backPid]=143&cHash=aa0ca51ee5

Hvis aftalen bliver til noget, kommer der ikke alene en Atlantrute, hvor der står Cimber Sterling på siden af flyet. Air Greenlands passagerer slipper i så fald også for at tjekke dem selv og deres bagage ind, hvis de skal flyve videre med Cimber Sterling i Danmark.

Så forhandler de vist igen...

Back