• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian strammer inn bagasjereglene

Enig med MD11: ventingen på bagasjebåndet er verre enn gebyret.

En annen grunn til at man prøver å få med seg bagasjen om ombord er nok for å slippe "hassle", snarere enn den femtilappen; samt at man ikke alltid vet på forhånd hvor mye man trenger:

Jo mer styr det er med den ekstra betalingen på nett, og på flyplassen, jo mer vil folk prøve å snike inn i kabinen.

Løsningen er selvsagt å gjøre betalingen for bagasje så enkel som mulig (bare en avkrysning i første bestillingsvindu), og å montere betalingsterminal på innsjekkingsautomaten, slik at de som tar med seg ekstra i siste liten kan ordne det der, i stedet for ved skranke.
 
Løsningen er selvsagt å gjøre betalingen for bagasje så enkel som mulig (bare en avkrysning i første bestillingsvindu), og å montere betalingsterminal på innsjekkingsautomaten, slik at de som tar med seg ekstra i siste liten kan ordne det der, i stedet for ved skranke.
Har du ekstra bagasje/mer enn du har betalt for kan du jo allerede i dag sjekke inn på maskin, gå til skranken og ta ut tag pluss betale med kort i skranken.

JA - det er klart dette opplegget kan bety ekstra inntekter til Norwegian. Samtidig tror jeg faktisk dette også handler om et reelt problem, mer enn å skape inntekter. Faktisk skal man ikke utelukke at en betalingsterminal med på gate faktisk er avskrekkende nok til at mange sørger for å sjekke inn på forhånd. Dersom man i tillegg har minst to boardingagenter samt preboarder i lounge eller bro burde det ikke forsinke boarding nevneverdig.

Selvom jeg kjenner jeg er glad det er et år siden jeg selv har fløyet DY og vel har en ekkel følelse om at jeg kan komme til å bli et offer selv - ihvertfall hvis man utvider til veing, hvilket vel i første omgang er lite trolig.
 
Har du ekstra bagasje/mer enn du har betalt for kan du jo allerede i dag sjekke inn på maskin, gå til skranken og ta ut tag pluss betale med kort i skranken.

Men det ville vært mye enklere om man på innsjekkingsautomaten bare kunne dra kortet der (evt godkjenne at det belastes det kortet som allerede er lagt inn), og så bare levere ved bagdrop. Jo mindre hassle jo bedre.

(Et godt norsk ord for hassle?? Styr?)
 
Dersom passasjerene må betale for ekstra håndbagasje ved gaten, ser jeg for meg at det blir mange "late-runners".
 
Back
Top