Norwegian stenger Oslo-Wien for vinteren

Glenn

ScanFlyer Gold
Norwegian vinterstenger OSL-VIE fra 10. januar.
Første avgang etter vinteren blir den 26. mars, med nye rutetider og ned fra 3 til 2 ukentlige.

Avgangen er nå på formiddagen, mens fra 26 mars blir det kveldsavgang istedet.

Fra 26 mars:
DY1632 OSL-VIE 18:40 - 21:00 15 733
DY1633 VIE-OSL 21:40 - 23:55 15 733

Last edited:
Jeg synes det egentlig er ganske overraskende at Norwegian klarer aa opprettholde denne ruten. De har faa avganger, men satser vel hard paa weekendturister. SAS la ned sin rute med tre eller fire ukentlige etter en sesong, og de hadde ogsaa endel transferpax med Star-partner Austrian.

Last edited:
Ja, egentlig så er det overraskende at denne ruten fortsatt eksisterer.
Med disse nye elendige rutetidene fra 26 mars lurer jeg på hvor lenge ruten holder.

Ja, egentlig så er det overraskende at denne ruten fortsatt eksisterer.
Med disse nye elendige rutetidene fra 26 mars lurer jeg på hvor lenge ruten holder.

Det kommer jo litt an paa hvordan man ser det. Man faar med disse tidene tre fulle dager til aa se vakre Wien, selv om man kommer veldig sent hjem til Oslo. Oesterrikere som vil til Oslo har ogsaa muligheten til aa faa sett Oslo i tre dager og med et mer behagelig ankomsttidspunkt paa hjemreisen.

Jag tycker sena ankomst tider är dåligt. Man får betala för en extra hotell natt.
Wien är väl precis som Olso, det mesta är stängt på söndagar.

Passer bra med noen skichartere innimellom dette, ja ... ;)

hehe, du fikk tankegangen rett opp. Pa skicharter kan du tjene ganske bra. men VIE i vinter nar det er kald og man kan ikke kose seg utendörs? Nei, det blir vanskelig, og naeringslig har ikke sa store behov for OSL-VIE ruten. Men i var og i sommer er Vienna en absolutt drömme-mal. Kan absolut anbefales, dersom man har litt sans for historie, arkitektur og ikke minst stor kultur (og bra mat :) ).

Synd, for oss som reiser til Wien engang iblandt. Billettene har i perioder i høst vært ganske høye, så er nysgjerrig på pax. Austrian har jo tidligere hatt skyhøye biletter om man ikke bestiller i god tid.

Det er ikke så dumt på Christkindlmarkt med Glühwein i Wien kombinert med litt shopping før jul heller ;)

Juleshopping for meg gar med 99,9% sikkerhet til GOT... Da kan du ikke overtale meg:colgate:

Det er ikke så dumt på Christkindlmarkt med Glühwein i Wien kombinert med litt shopping før jul heller ;)

En trøst er det at samtlige av Norwegians destinasjoner i Tyskland har julemarked og jeg regner med at det går an å få både Gluhwein og grillede epler og kastanjer over hele linjen.

Tyskland er noe helt annet enn Østerrike ;) Men om man skal på julemarked i Tyskland er det vel Nürnberg som gjelder?

Tyskland er noe helt annet enn Østerrike ;) Men om man skal på julemarked i Tyskland er det vel Nürnberg som gjelder?

Jepp, og du kan fa superbillige "Flying-Home-for-Christmas" Billetter med oss na ;) Sjekk ut og gjör en coup...

Nå stenger jo ikke Wienruta før 10. januar uansett, så førjulstiden er innen rekkevidde i Wien også

Busted :D men samme hvilket selskap man flyr med er man hjertelig velkommen til grinete wienere :)

Og blir det for kaldt og wienerpølsen har for mye knekk, så kan en ta seg inn på Hotel Sacher for å smake den originale (ikke Demel-kopien).

Back