IL-2
ScanFlyer Gold
Marked var det for denne ruta tidligere da SAS fløy KKN-TOS-OSL / FBU og KKN-ALF-TOS-OSL / FBU.
Det virker kanskje tynt, men det er mye trafikk mellom småbyene i Finnmark og Tromsø. Uten et klart definert sentrum (Vadsø er fylkeshovedstad, Alta er størst, Hammerfest og Kirkenes har viktige funksjoner) er Tromsø også veldig tydelig et sentrum for Finnmark. Som regel går også kommunikasjonene heller direkte til Tromsø enn på kryss og tvers i Finnmark. Norwegian vil garantert også komme til å generere mer trafikk på strekninga gjennom denne ruta og trekke passasjerer fra nordsida av Varangerfjoerden, der de bare har kortbane.
Det ligger også et klart potensial i å fly russere ut av KKN. Det har vært tatt opp tidligere at det ligger et potensial i å markedsføre Høybuktmoen i Russland, ettersom det bor mye folk i grenseområdene og russere er ikke bortskjemt med billige flyreiser.
Det virker kanskje tynt, men det er mye trafikk mellom småbyene i Finnmark og Tromsø. Uten et klart definert sentrum (Vadsø er fylkeshovedstad, Alta er størst, Hammerfest og Kirkenes har viktige funksjoner) er Tromsø også veldig tydelig et sentrum for Finnmark. Som regel går også kommunikasjonene heller direkte til Tromsø enn på kryss og tvers i Finnmark. Norwegian vil garantert også komme til å generere mer trafikk på strekninga gjennom denne ruta og trekke passasjerer fra nordsida av Varangerfjoerden, der de bare har kortbane.
Det ligger også et klart potensial i å fly russere ut av KKN. Det har vært tatt opp tidligere at det ligger et potensial i å markedsføre Høybuktmoen i Russland, ettersom det bor mye folk i grenseområdene og russere er ikke bortskjemt med billige flyreiser.