LN-HFH
ScanFlyer Gold
Kom over denne da jeg lekte meg litt i bookingsystemet til norwegian imorges. Morgenflyet til DY fra ALF går via TOS ned til OSL, og ALF-TOS direkte er selvfølgelig mulig å bestille. Derimot kommer også norwegian opp med et litt snodig forslag, man kan nemlig fly ALF-TOS-OSL-TOS. Det samme gjelder på returen med TOS-OSL-TOS-ALF (men man må bli sittende i flyet på første stopp i TOS). Altså må jo dette være en genial liten ekstra omvei for de altaværingene som liker å fly, eller de som vi ha noen timer i Oslo på veg til ALF/TOS, da det faktisk er mulig å få et stopp på OSL på 7 timer.

Dette ruteopsettet gjør faktisk også at det kan bli billigere for tromsøværinger som skal på dagstur til OSL å bestille en tur på TOS-OSL-TOS-ALF (og hoppe av flyet i TOS på returen) enn det er å bestille tur/retur TOS-OSL-TOS.
Venstre er TOS-OSL-TOS, og høyre er TOS-OSL-TOS-(ALF)

Nå har jeg aldri fløyet denne ruten, sikkert noen som har prøvd å betale for OSL-TOS og bli sittende på videre til ALF, dette kan jo lett avsløres med telling. Derimot kan man jo ikke ferske noen som går av for tidlig

Dette ruteopsettet gjør faktisk også at det kan bli billigere for tromsøværinger som skal på dagstur til OSL å bestille en tur på TOS-OSL-TOS-ALF (og hoppe av flyet i TOS på returen) enn det er å bestille tur/retur TOS-OSL-TOS.
Venstre er TOS-OSL-TOS, og høyre er TOS-OSL-TOS-(ALF)

Nå har jeg aldri fløyet denne ruten, sikkert noen som har prøvd å betale for OSL-TOS og bli sittende på videre til ALF, dette kan jo lett avsløres med telling. Derimot kan man jo ikke ferske noen som går av for tidlig