Norwegian starter BGO-JFK/PRG/KEF S14

geha

ScanFlyer Blue
Ser at Norwegian i morgen(onsdag) skal ha pressekonferanse og lansere nye ruter fra vestlandshovedstaden. Stor ståhei på Festplassen med ordfører og det hele. Skal de begynne å fly langturer fra Bergen, eller er det nye Syden-ruter som skal markedsføres? Noen her som vet?

Re: Nye Norwegian ruter fra Bergen?

Virkelig spennende! Lukter vel fort langdistanse siden sjefen sjøl deltar på lanseringen?!

Spennende med nye ruter.
Longhaul tilbake fra BGO? Det tror jeg ikke før jeg for se det. ;)

Fra BGO? Er det virkelig marked for longhaul-operasjoner ex-BGO?

Hvorfor ikke? DY har bevist før at de har klart å skape etterspørsel til markeder før. Husker ennå første gangen jeg så Rijeka på skjermen på OSL og lurte på hvor f... det var, men ruta går enda så det må jo være en plass folk reiser til.

Jeg tror det vil komme før eller siden. Imidlertid er det nok en stund til de har fly til dette. LON kommer til sommeren, MAD får LH-base året etter og samtidig skal man åpne opp Orlando og to byer på Vestkysten.

Tipper på JFK med 737. Det blir teknisk mellomlanding på KEF begge veier. ;)

Ren synsing, men at det blir noe langdistanseruter fra BGO akkurat nå er vel tvilsomt,men kan nok dukke opp senere. Tror nok som "Someone" sier at det blir noen nye sydenruter + en storby og 2 muligens. Muligens Madrid kan være et alternativ blandt de nye rutene mtp at de åpner både kort og langdistanse base der.

Hei!

LTH: Min første tanke var faktisk også til JFK via KEF med deres 737-800... Trangt, men går det til Dubai går det nok til JFK også.. Hehe

Men så mye oppstyr de lager i Bergen i morgen bare for noen nye Europa-ruter? Tror nok det faktisk kan komme longhaul der om de setter inn storslegga..

Kim

Hei!

LTH: Min første tanke var faktisk også til JFK via KEF med deres 737-800... Trangt, men går det til Dubai går det nok til JFK også.. Hehe

Men så mye oppstyr de lager i Bergen i morgen bare for noen nye Europa-ruter? Tror nok det faktisk kan komme longhaul der om de setter inn storslegga..

Kim

Jeg vet ikke helt hvor DY skal ta enda en 73H ifra for å sette inn på 24 timers slynger til USA, men lev i håpet ;)

Jeg ville heller ikke trodd at det skulle komme noe longhaul med det første, men det var da voldsomt til styr da..man kan ikke bli annet enn veeeldig nysgjerrig, og moro er nå det hvertfall.

Det er ikke akkurat første gang man annonserer nye ruter fra Bergen så noe må trigget oppstyret. Passe topptung markering.

Kimpe: Hadde vert litt interessant om de virkelig prøver den ruten. :)

Er blitt noen år siden, men om minnet er korrekt var samme gjengen tilstede (Kjos, Ordfører osv.) da Antalya, Chania, Stockholm, Roma, København,Barcelona ble startet.
Mener å huske at det var samme type pressekonferanse opplegg da. ;)

Detter ligger på airlineroute nå:

Update at 1755GMT 17DEC13

Norwegian on 18DEC13 is set to announce new routes from Bergen, according to the airline’s press release. At time this post goes to press, a number of routes has been appearing in the GDS, under Flight Information section (FLIFO), with remark ” ENTIRE FLT- H/ SEGMENT NOT TO BE DISPLAYED”.

The following planned new routes are based on the extensive search by the airline’s flight number range DY1000 – 1999 and DY7000 – 7099 series. It is possible that additional routes may be announced, including domestic routes (DY001 – 999), but has not been loaded in the GDS as of 1755GMT. This post will be updated if additional new routes are being announced.

eff 30MAR14 Bergen – Prague 2 weekly
DY1516 BGO0800 – 1005PRG 73H 7
DY1516 BGO1020 – 1225PRG 73H 4

DY1517 PRG1035 – 1245BGO 73H 7
DY1517 PRG1255 – 1505BGO 73H 4

eff 31MAR14 Bergen – Reykjavik 2 weekly
DY1172 BGO1040 – 1110KEF 73H 15
DY1173 KEF1155 – 1625BGO 73H 15

Operational schedule varies in July and August 2014

eff 02MAY14 Bergen – New York JFK 1 weekly
DY7017 BGO1820 – 2005JFK 788 6
DY7018 JFK2130 – 1035+1BGO 788 5

(Visited 1 times, 40 visits today)

http://airlineroute.net/2013/12/17/dy-bgo-s14/

Hpkris kom meg i forkjøpet.. :)

Om det blir en realitet, så skal det bli spennende å se hvordan de slynger den 787en. OSL-BGO-JFK-BGO-OSL?

Last edited:

Med ordfører og Kjos tilstede så må det bare være New York. Tipper det er JFK-BGO-JFK en gang i uka.

Tvilsomt at hele gjengen stiller opp til "feiring på festplassen" (hva nå enn festplassen er) hvis det skulle være nok en rute til syden.

Rute til Bergen vil også vise allmuen hvorfor base i utlandet er veldig praktisk og at alt ikke må skje fra Norge, dvs. Oslo.

(hilsen innflytter fra Vestlandet)

Back