• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian søker trafikkrettigheter til USA

Re: Norwegian søker trafikkrettigheter til USA

DY har i dag, fredag 11. may, sendt formell søknad til DOT om såkalt 'Foreign Carrier Permit'. Det er lite konkret informasjon i søknaden, men det søkes om alle typer rettigheter til/fra EU og videre fra USA til hvorsomhelst. Stort sett standard språk.

http://www.regulations.gov/#!documentDetail;D=DOT-OST-2012-0075-0001

Meget mulig jeg har misforstått - men var det ikke et annet selskap med eget AOC som skulle stå for long haul-flygningene (Norwegian Long Haul AS?) og burde det i så fall ikke vært det selskapet som sendte en slik søknad..?
 
Re: Norwegian søker trafikkrettigheter til USA

Må man sende søknad per AOC?

AOC eller ikke - Norwegian Long Haul er jo et eget selskap (dog heleid av Norwegian Air Shuttle) og dermed tenkte jeg at det måtte stå for sine egne søknader. Men ved nærmere ettertanke så er det kanskje rimelig at Norwegian Air Shuttle som morselskap står for søknadene...?
 
Back
Top