• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Wizz søker trafikkrettigheter til USA

Someone

Moderator
Medlem
Wizz søker trafikkrettigheter til USA

Wizz har søkt trafikkrettigheter til USA, og ikke overraskende er dette lite populært hos amerikanske fagforeninger som protesterer

https://www.flightglobal.com/strate...airs-application-to-fly-to-usa/147480.article

US pilot union Air Line Pilots Association, International (ALPA) is protesting Wizz Air’s application to fly to the USA, claiming the Hungarian carrier has used ”a toxic culture of reprisal” to intimidate crew and that it ignores issues such as fatigue and illness that could compromise safety.
 
Re: Wizz søker trafikkrettigheter til USA

De har ikke en Boeing bestilling å slå i bordet med heller.
 
Re: Wizz søker trafikkrettigheter til USA

De har ikke en Boeing bestilling å slå i bordet med heller.

Det hjalp ikke Norwegian heller... De brukte tre år på å få DOT-approval.
Norse - som tydeligvis har samarbeidet med fagforeninger i USA fikk det på null komma niks.

Så spørsmålet er om

1. Wizz kommer til å gå i dialog med fagforeninger
2. Vente tre år de også


https://eu.usatoday.com/story/trave...challenge-pilots-flight-attendants/603613002/
The concern among U.S. airline unions was that Norwegian, a low-cost carrier, represented unfair competition because it could hire crews for lower wages. But the airline insisted the criticism was unfair because it was buying Boeing jets and hiring U.S. workers.
 
Re: Wizz søker trafikkrettigheter til USA

Hur kan de tillåta flygbolag från diktaturer som Qatar Airways, Saudi & Emirates flyga till USA?
En facklig ledare i dessa länder skulle bli halshuggen eller stenad till döds.
 
Re: Wizz søker trafikkrettigheter til USA

Hur kan de tillåta flygbolag från diktaturer som Qatar Airways, Saudi & Emirates flyga till USA?
En facklig ledare i dessa länder skulle bli halshuggen eller stenad till döds.


Du vet, dobbeltmoral er dobbelt så bra som moral….eller nå sånt
 
Re: Wizz søker trafikkrettigheter til USA

Hur kan de tillåta flygbolag från diktaturer som Qatar Airways, Saudi & Emirates flyga till USA?
En facklig ledare i dessa länder skulle bli halshuggen eller stenad till döds.

ALPA og co prøvde jo å stoppe Emirates å fly fra Milan f,eks. Og de skriker stort sett opp hver gang noen prøver seg med fifth freedom .. Det blir fort hakk i plata og tilhørende manko på interesse.
 
Re: Wizz søker trafikkrettigheter til USA

ALPA og co prøvde jo å stoppe Emirates å fly fra Milan f,eks. Og de skriker stort sett opp hver gang noen prøver seg med fifth freedom .. Det blir fort hakk i plata og tilhørende manko på interesse.


De skrek vel opp mot Norse også i starten?
 
Re: Wizz søker trafikkrettigheter til USA

Det er vel spekulert høylytt tidligere om Wizz har TATL-ambisjoner for de lengstrekkende A321-maskinene de har i bestiling.
 
Back
Top