S. Holberg
ScanFlyer Gold
Re: Norwegian søker nå 787-piloter
Har bestilt innsyn nå, kan bli litt spennende lesning.
Har beställt, skall bli intressant att läsa.
Fikk kopi på e-post i dag etter å ha bestilt innsyn før helgen, men fikk bare selve søknaden på 3 sider. De interessante sakene står i vedleggene som jeg ikke fikk - ikke uoppfordret iallefall.
Det jeg imidlertid kan si etter å ha skummet søknaden er at jeg håper antallet skrivefeil i denne ikke kan tas som noe signal om hvordan situasjonen mht. kvalitetsskontroll er generelt i butikken Kjos driver - for da står det skikkelig dårlig til.![]()
Han tenker nok på den tidvis konsekvente feilstavingen av ordene "Helth", "Qualety", "securety", "responce" og "scop".
Fikk kopi på e-post i dag etter å ha bestilt innsyn før helgen, men fikk bare selve søknaden på 3 sider. De interessante sakene står i vedleggene som jeg ikke fikk - ikke uoppfordret iallefall.
Det jeg imidlertid kan si etter å ha skummet søknaden er at jeg håper antallet skrivefeil i denne ikke kan tas som noe signal om hvordan situasjonen mht. kvalitetsskontroll er generelt i butikken Kjos driver - for da står det skikkelig dårlig til.![]()
Pilotene er stort sett skandinaviske. Norwegian har gjort denne problemstillingen aktuell siden de skal starte med langruteflygning, sier juridisk direktør Ole Martin Erikstad i Luftfartstilsynet til NTB.
- De flyr med norskregistrerte fly. Hvis de har utlendinger i arbeid der, må de ha arbeids- og oppholdstillatelse i Norge. Til nå har skipsfarten hatt et unntak for disse reglene. Nå skal vi se på om vi kan gjøre det samme unntaket for luftfarten, sier Erikstad.
Gjelder dette EU/EØS innbygere også?Dette er jo et interessant avsnitt. Lurer på om DY egentlig var klare over dette?
Gjelder dette EU/EØS innbygere også?
Per nå har selskapet base i Malaga i Spania og Helsingfors i Finland, men siden dette er innenfor EØS-området, bryter det ikke med norsk lov. Men skulle Norwegian for eksempel opprette en base i Bangkok med flyvninger til Norge, blir det annerledes.
Dette er jo et interessant avsnitt. Lurer på om DY egentlig var klare over dette?
Spørs om de klarer få nok lokale cabin crew med EU-pass da, hvis det er planen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.