Norwegian skal fly nødhjelp til Mali - ¨UNICEF-flyet¨

LN-HFH

ScanFlyer Gold
Norwegian skal fly nødhjelp til Mali - ¨UNICEF-flyet¨

Norwegian skal (igjen) i samarbeid med Unicef fly nødhjelp til folk som trenger det, og denne gang til Mali. avgangen er satt til 6. mars.
6. mars skal vi Norwegian og UNICEF sende et fly fullastet med skolemateriell og annen nødhjelp til barn rammet av konflikten i Mali. Du kan bidra til å gi dem flere muligheter for morgendagen ved å bruke skjemaet på denne siden.
https://www.unicef.no/fyll-et-fly
(siden er ikke helt oppdatert enda, da det er en del ''rester'' der fra fjorårets flygning, men den blir vel det løpet av den nærmeste tiden)

Re: Norwegian skal fly nødhjelp til Mali - ¨UNICEF-flyet¨

Norwegian var først til Longyearbyen etter raset som tok liv sist. De hadde med både utstyr, legepersonell, hunder og søkepersonell og media. En jeg kjenner i NRK sa at Norwegian ikke ønsket oppmerksomhet rundt det og såvidt jeg vet rapporterte ingen om gratisturen.

Fint gjort av Norwegian uansett.

Sent fra min MIX via Tapatalk

Norwegian var først til Longyearbyen etter raset som tok liv sist. De hadde med både utstyr, legepersonell, hunder og søkepersonell og media. En jeg kjenner i NRK sa at Norwegian ikke ønsket oppmerksomhet rundt det og såvidt jeg vet rapporterte ingen om gratisturen.

Fint gjort av Norwegian uansett.

Meget uvanlig hvis ikke Norwegian fikk betalt, men hvis lite er skrevet om oppdraget er det vel fritt fram for påstander.

Det var den vanlige direkteavgangen OSL-LYR som tok en ekstra mellomlanding i TOS og plukket opp hunder, personell og utstyr.

Usikker på om penger vekslet hender i etterkant, men min mann i NRK sa ingen betalte før de fløy i hvert fall. Merkelig om alle fikk inntrykk av at det var en god gjerning fra Norwegian og så krever de betalt i etterkant. Men det er vel viktigst å vri det negativt. Det var jo ikke SAS...

Begge selkaper har slike oppdrag innimellom og begge gir mye til veldedighet. Hva som er 'gratis' eller ikke er egentlig uvesentlig i den store sammenhengen. Mye går gratis. Ikke alltid man vil ha oppmerksomheten som følger med, av diverse årsaker.

Har ikke begge selskapene "Ambulanse-kit" liggende på gardermoen, hvor de iløpet av timer kan sette opp ett stort ambulansefly for norske myndigheter i tilfelle katastrofer? Mener å huske noe slikt ble sendt til Nepal etter jordskjelvet der.

SAS har det ihvertfall. De demonstrerte det på MegaDO1.

04.jpg

Og nå melder norwegian at de også vil ha et enda tettere sammarbeid med UNICEF i flere andre land
I ti år har UNICEF Norge og Norwegian hatt et tett samarbeid for å hjelpe vanskeligstilte barn verden over. Nå utvides avtalen mellom UNICEF og Norwegian til også å omfatte UNICEF i Sverige, Danmark og USA. Det innebærer flere kampanjer og gir enda flere medarbeidere i Norwegian mulighet til å være med og hjelpe.
http://media.norwegian.com/#/pressreleases/unicef-og-norwegian-utvider-samarbeidet-1779739

Denne har gått litt under radaren utenfor selskapet, men de skal i dag fly til Etiopia med nødhjelp: https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-flyr-noedhjelp-for-unicef-til-etiopia-3237725
I dag setter årets viktigste flyvning kurs mot det tørkerammede Etiopia. Med det er «Fyll et fly»-aksjonen til Norwegian og UNICEF tilbake på vingene for sjette gang. I år er Norwegians fly lastet med nødhjelp til barn som er rammet av regionens verste sultkatastrofe på 40 år.

SE-RTD som tar turen, og den er allerede over Hellas.

Back