Norwegian ska flytta till terminal5 på Arlanda?

Re: Norwegian ska flytta till terminal5 på Arlanda?

Det kommer att bli trångt på T5 nu :wow:

Hva skjer med SAS "sitt" innsjekkingsområde nå ved F gatene. Blir det blandet eller er det *A only (noe det burde, da det til tider kan være kaos bare med ett selskap...)

Jag fattar inte mycket av vad man tänker med på Swedavia.

Jag hoppas för allt i världen att man inte bygger någon T1 utan att man istället fokuserar på att bygga om befintliga så att ett smidigt passagerarflöde mellan dessa kan uppnås.

Sen kan man väl ändå ta och byta namn på alla terminaler så att det blir som man tänkt från början. Antingen Terminal Nord/Syd eller terminal 1 och 2.

Nån som vet hur det går till när man blandar inrikes- och Schengentrafik?

Ser ut som om Skyteam og OneWorld blir sendt over til T2, hvis jeg fortstår det rett

Ser ut som om Skyteam og OneWorld blir sendt over til T2, hvis jeg fortstår det rett

Är inte det ett rätt korkat besut? Hade det inte varit bättre att slå ihop nuvarande T2, T3, och T4 till en terminal och istället bygga en ny gemensam incheckning och security samt en gemensam arrival i höjd med nuvarande gångenT3-T4? Där hade Norwegian kunnat få hur mycket space som helst om nu SAS ska flytta all trafik till T5. Det känns fel att förpassa OneWorld och SkyTeam till T2 med den nuvarande layouten.

Är inte det ett rätt korkat besut? Hade det inte varit bättre att slå ihop nuvarande T2, T3, och T4 till en terminal och istället bygga en ny gemensam incheckning och security samt en gemensam arrival i höjd med nuvarande gångenT3-T4? Där hade Norwegian kunnat få hur mycket space som helst om nu SAS ska flytta all trafik till T5. Det känns fel att förpassa OneWorld och SkyTeam till T2 med den nuvarande layouten.

Norwegian behöver mer space nu, inte om fem år. Att bygga om T2-T4 tar nog lite för lång tid för att DY ska ha tid att vänta.

Om jag förstått saken rätt ska alla terminaler kunna hantera in- och utrikes trafik i framtiden och då är det väl inte omöjligt att OneWorld + SkyTeam även kommer använder sig av T4...

Norwegian behöver mer space nu, inte om fem år. Att bygga om T2-T4 tar nog lite för lång tid för att DY ska ha tid att vänta.

Om jag förstått saken rätt ska alla terminaler kunna hantera in- och utrikes trafik i framtiden och då är det väl inte omöjligt att OneWorld + SkyTeam även kommer använder sig av T4...

Det är sant. Dock måste inte det ena utesluta det andra. Med gemensam incheckning och arrival för nuvarande T2/3/4 kan man helt förbigå T4ans flaskhals - den underdimensionerade bagagedelen med väldigt få band och dessutom få olika stordriftsfördelar då bolagen där kan använda sig av tre pirer utan att behöva skifta terminal med alla de fördelar det medför.

Jag förstår inte varför det inte gjorts för länge sedan.

Centralbyggnad syds planerade bygge kom ju aldrig igång och lär väl aldrig göra det heller, men nog skulle SAS Commuter ut trots det. Och änn idag så är gamla tegelgången mellan 2an och 4an kvar :P

Centralbyggnad syds planerade bygge kom ju aldrig igång och lär väl aldrig göra det heller, men nog skulle SAS Commuter ut trots det. Och änn idag så är gamla tegelgången mellan 2an och 4an kvar :P

Nån som vet ifall en sån ombyggnad ens dryftats på sistone?

Igår genomfördes rockaden på ARN. DY lämnade T2 för T5 samtidigt som AF, KL och OK flyttade från T5 till T2.

Back