Norwegian satsning i Brasil - Starter London-Rio

kekker

Onkel reisende kekker
Ser ut som DY utvider eventyret i Sør-Amerika.

Den brasilianske næringslivsavisen Época Negócios melder Norwegian nettopp har søkt om tillatelse til å operere i Brasil.

Det er usikkert hvilke destinasjoner ruten fra til og fra Brasil skal gå mellom, men det forventes at det skal dreie som langdistanseflyvninger til og fra Europa.

https://min.e24.no/a/21Apbq

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
 
Re: Norwegian satsning i Brasil

Det virker som artikkelen blander mellom i og til/fra, og er nok det siste som det er snakk om her

Husker jeg rett er det jo eierskapsbegrensninger for å kunne operere i Brazil. Så skulle jeg tippe så ønsker Norwegian å kunne starte en rute mellom LGW og enten Sao Paolo eller Rio
 
Re: Norwegian satsning i Brasil

De burde fokusere på å få i gang sin operasjon i Argentina, før de åpner noen baser i nye land i Sør-Amerika.
 
Re: Norwegian satsning i Brasil

De burde fokusere på å få i gang sin operasjon i Argentina, før de åpner noen baser i nye land i Sør-Amerika.



Ser nå fra andre kilder det skal være snakk om å kunne fly til Brazil. Så er ikke snakk om baser, med å kunne fly IC mellom Europa og Brasil
 
Re: Norwegian satsning i Brasil

Norwegian Air Argentina har også trafikkrettigheter til å operere mellom byer i Argentina og Brasil (med s ;)).
 
Re: Norwegian satsning i Brasil

GIG har aldri vært travel når jeg har vært der, SDU er nok en mer populær flyplass. Tipper det er lett å få slots på GIG. :)

I tillegg til Rio og Sao Paulo, snakkes det fortsatt om Fortaleza og Salvador som mulige destinasjoner.

Ifølge sekretær for turisme av Ceará, Arialdo Pinho, Norwegian har allerede en brasiliansk by bekreftet i sine interesser: Fortaleza.
Også i henhold til sekretæren, ville Sao Paulo, Salvador og Rio de Janeiro være aktuelle. (Google translate)

https://www.panrotas.com.br/aviacao/novas-rotas/2018/08/norwegian-e-aprovada-pela-anac-e-voara-ao-brasil_157771.html
 
Last edited:
Re: Norwegian satsning i Brasil

Tillatelsen gjelder nok Norwegian UK, selv om det ikke er spesifisert.

https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN1KT2JO

Norwegian Air on Wednesday received a green light to operate flights in and out of Brazil, according to a notice published in the country's equivalent of the U.S. Federal Register.

Norwegian, which is Europe's third largest low-cost airline, had requested permission in July to operate flights between Brazil and London starting in 2019.
 
Re: Norwegian satsning i Brasil

om de vil tjene penger så er ikke akkurat brasil stedet de burde satse (gjelder Innelands/regional)
 
Re: Norwegian satsning i Brasil

om de vil tjene penger så er ikke akkurat brasil stedet de burde satse (gjelder Innelands/regional)
Tipper de ønsker å tjene penger. Det har vel heller ikke vært snakk om å fly innenlands. NAS burde iallefall vurdere Natal fremfor Fortaleza. Det er kun en internasjonal rute dit. Air Portugal, de flyr daglig fra Lisboa. Prisene er skyhøye, og flyet nesten alltid fullt.
 
Re: Norwegian satsning i Brasil

Vil de nye Airbus'ene som NAS har besilt, kunne ha rekkevidde LGW-FOR/NAT/REC ?
 
Re: Norwegian satsning i Brasil

om de vil tjene penger så er ikke akkurat brasil stedet de burde satse (gjelder Innelands/regional)
I et gitt scenario at Norwegian vil satse regionalt/innenlands; hvorfor er ikke Brasil stedet etter din oppfatning? Dette for å få delt kunnskap om dette ut til oss uten førstehånds info:-)
 
Re: Norwegian satsning i Brasil

I et gitt scenario at Norwegian vil satse regionalt/innenlands; hvorfor er ikke Brasil stedet etter din oppfatning? Dette for å få delt kunnskap om dette ut til oss uten førstehånds info:-)

vel, økonomien i brasil er ikke den beste akkurat nå, bare spør LATAM. brassene er veldig nasjonalister, noe som påvirket latam mye og har mistet en del andel i marked.
mange flyselskaper som er LCC og som er ganske store (Gol, Azul) + andre selskaper som er der fra før (Avianca brasil, LATAM osv)
og i tillegg, de må ha en eier som er brasilianer (hvertfall 51%)
 
Re: Norwegian satsning i Brasil

Jeg er 100% enig i det Epilef skriver, Brasil har for det foerste noen solide LCC, baade GOL og Azul er vel etablerte og solide selskaper. Azul har ogsaa startet forsiktig (holdt noe tilbake pga. oeknomien i Brasil - Long Haul LCC. Avianca Brasil starter opp Long Haul, ikke direkte LCC - men de har bygget selskapet opp i en vanskelig Oekonmisk Situasjon og driver ryddig.
 
Back
Top