Norwegian satser videre på Rygge

Re: Norwegian satser videre på Rygge

Synd at BUD og PRG forsvinner fra RYG. Har reist til BUD fra Rygge før, og da var det ganske fullt begge veier.

Det er helt klart at Norwegian skjelver nå som Ryanair kom på banen. Jeg tør tippe at BUD og PRG blir annonsert ganske så snart med Ryanair.

Jaggu bra jeg bestilte turen til PRG med CSA istedet, for jeg hadde jo uansett måtte fly fra Gardermoen.

Men ellers bra at innenriks styrkes! Jeg ønsker meg RYG-BDU ;)

- Av helsemessige årsaker kan vi ikke dra fra Gardermoen. Det blir for strabasiøst med lengre biltur.

Men resten av reisen er OK .....?? :rolleyes:

DY mener de reisende er nødt til å finne seg i endringer fordi selskapet vokser sånn.

- I motsetning til en del andre flyselskaper som kutter i rutene, vokser lavprisselskaper med 15 til 30 prosent i året. Da kan dessverre ruteendringer skje som følge av tilgang på nye landingstidspunkter på utenlandske flyplasser.

Bortforklaringene til DY begynner å bli relativt mange og gjennomsiktige. Men så lenge de flyr på rute er vel folk fornøyd.

Ja, men nå er det vel faktisk et snev av sannhet i det DY uttaler, TCAS? At de samtidig bruker det som en god anledning til å lukke ruter er sikkert langt på vei riktig...

Ser da ingen grunn til å opprettholde ulønnsomme ruter, uansett hva argumentet er ... DY hiver seg litt raskere rundt enn folk er vant til - det er alt ..

Men resten av reisen er OK .....?? :rolleyes:

Man kan jo lure... Har hørt at dersom man kjører til Rygge og parkerer der, så går det shuttlebuss til Rygge jernbanestasjon. Derifra kommer man seg fint til Gardermoen med tog og slipper en strevsom biltur.

Det er jo litt overdriven hva noen klager over.

Med mer direkte avganger sparer de reisetid pa disse ruter. Selvsagt er det alltid noen som ikke har benefit dersom en rute legges ned. Men a komme med pastander som "strapasiös biltur" dersom vi har en realt avstand mellom Rygge og OSL som er mindre enn 200km er en stor vits. Spesielt nar folked vender seg med sitt bil til sör for a rekke RYG...

De som kommer fra sör til Rygge har med Landvetter og Säve to gode alternativer. De destinasjoner som DY lukked fra RYG flys fra en av de to Göteborgs-flyplasser.

Verden ruller videre selv om en fatall passsajerer frukter na "strapasiöse bilturer"... Herregud, noe i Norge lever i en riktig luksus, at de ikke har större problemer enn disse...

Tilsvarende biltur er sikkert helt overkommelig når kjøreturen går sørover for å kjøpe fläskfilet!:p

Ja, men nå er det vel faktisk et snev av sannhet i det DY uttaler, TCAS? At de samtidig bruker det som en god anledning til å lukke ruter er sikkert langt på vei riktig...

Joda, det er nok det, men det er måten det sies på :) Men selvfølgelig er det viktig at også DY gjør nødvendige grep for å sikre god lønnsomhet. Ikke noe problemer med den :)

Da ser det ut som om et par av rutene blir på Rygge to måneder til

Det er i og for seg bra at NAS har evnen til å endre på en beslutning som er upopulär. Men dette er altså andre gang på noen uker at selskapet slår kontra; Först bortfallet av setevalg, nå en utsatt overgang RYG>OSL.

Virker som de skyter fra hofta uten å tenke särlig på konsekvensene når de fatter beslutninger.
Det er gode argumenter for RYG>OSL-flytten, men det er klart folk blir misfornöyde når det skjer såpass raskt og dermed rammer mange passasjerer. Det burde NAS forutsett, samme med setevalget.

Tilsvarende biltur er sikkert helt overkommelig når kjøreturen går sørover for å kjøpe fläskfilet!:p

Haha, den var dritbra! Jeg skal love deg at da kjøres det svært mye lenger...

Nå skal jeg ikke bidra til at diskusjonen sklir ut. Å synse om hvorfor noen hevder at det er strabasiøst å dra til OSL, er både marginalt og uvensentlig for diskusjonen om DYs flyttesjau. Jeg synes vi skal la Forbrukerombudet få siste ord der:

- For de som bor på sørsiden av Rygge og nedover mot svenskegrensen, er det absolutt en vesensforskjell å fly fra Gardermoen i stedet for Rygge, sier Jo Gjedrem.

(skulle ønske jeg var moderator nå, så hadde kanskje noen til og med hørt etter på meg..hehe)

Back