Norwegian satser i Argentina - Solgt til JetSMART

Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Det søkes etter tilsammen 300 kabinansatte og piloter. Disse vil bli fordelt på de fire flyplassene Ezeiza og Aeroparque (Buenos Aires) samt Cordoba og Mendoza.

(Google Translate) Lavprisflyselskapet Norwegian Air ser etter 300 piloter og kabinpersonale til å operere i Argentina. Faktisk har flyselskapet allerede startet utvelgelsesprosessen før starten av sin virksomhet i landet, gjennom datterselskapet Norwegian Air Argentina, som skal begynne å fly i slutten av 2017 eller tidlig 2018.


http://noticiaslogisticaytransporte.com/transporte/25/08/2017/norwegian-air-busca-300-pilotos-para-operar-en-argentina/106991.html
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Top 10 Markets from Argentina, 2017.

Today, less than 3% of all services operated to/from and within Argentina are on low-cost services; in comparative terms that places the country behind markets such as China (9%) where low-cost airlines remain restricted in their operation. In Brazil, the largest and closest market of consequence to Argentina, nearly three fifths (58%) of scheduled services are operated by low-cost carriers.

With nine of the top ten city pairs being domestic and all featuring Buenos Aires, the Argentinian Government’s ambition of seeing an increase of some 50% in traffic seems within reach.

https://www.oag.com/blog/argentina-leaving-the-low-cost-wilderness

Argentina-low-cost-wilderness-table.png
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

De Buenos Aires para:
Belo Horizonte – 2 frequências semanais;
Brasília – 3 frequências semanais;
Curitiba – 2 frequências semanais;
Florianópolis – 2 frequências semanais;
Fortaleza – 3 frequências semanais;
Maceió – 2 frequências semanais;
Natal – 2 frequências semanais;
Porto Alegre – 2 frequências semanais;
Porto Seguro – 2 frequências semanais;
Recife – 2 frequências semanais;
Salvador – 2 frequências semanais;
São Paulo – 14 frequências semanais.

De Córdoba para:
Rio de Janeiro – 3 frequências semanais;
Salvador – 2 frequências semanais;
São Paulo – 2 frequências semanais.

De Mendoza para:
São Paulo – 3 frequências semanais.
https://www.mercadoeeventos.com.br/noticias/aviacao/norwegian-air-solicita-48-frequencias-semanais-entre-brasil-e-argentina-confira/
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Norwegian har store forventninger til Argentina-operasjonene. Oppstart ca februar 2018.

Norwegian Air Shuttle CEO Bjørn Kjos, speaking on CAPA TV, commented (Oct-2017) on Argentina's air travel market, stating: "It's obviously underserved, high fares, and very underserved market… It is a hidden jewel". Mr Kjos added Argentina is "incredibly interesting" for tourism.

https://centreforaviation.com/news/norwegian-air-shuttle-describes-argentina-as-obviously-underserved-high-fare-and-interesting-728309
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

De skal fly til Sao Paulo og Rio De Janiero også, er det snakk om kanskje CGH eller GRU i Sao Paulo og SDU eller GIG?

Blir spennende å se hva slags flyplasser de skal til!
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

til rio ville jeg si GIG
og Sao Paulo enten GRU eller VCP
SDU og CGH er vel bare innelands vis jeg ikke tar feil ?
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

SDU og CGH er vel bare innelands vis jeg ikke tar feil ?

I følge kayak.com/direct tar du ikke feil. Om det er myndighets-restriksjoner (toll/pass osv.) vet jeg ikke, men det er kun innenriksflyginger fra begge plassene.
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

SDU ligger rett i nærheten av forretningsdistriktet i Rio. Kort vei med taxi, passe stor og ganske så effektiv. Et perfekt valg når man skal på businessreise til f.eks. São Paulo (CGH) og Brasilia. Rullebanen er ganske kort så jeg tror ikke den klarer større fly enn B737 og A320.

Jeg kjenner ikke CGH men antar at det samme gjelder, dvs attraktiv flyplass der man kan ta mer betalt per sete enn på en fritidsrute som Norwegian antakelig satser mest på.
 
Last edited:
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

du må huske at det ikke avhenger av norwegian men av Brasilianske myndighetene at de får tillatelse og om det er mulig å ha internasjonale flyvninger til disse flyplassene
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

SDU ligger rett i nærheten av forretningsdistriktet i Rio. Kort vei med taxi, passe stor og ganske så effektiv. Et perfekt valg når man skal på businessreise til f.eks. São Paulo (CGH) og Brasilia. Rullebanen er ganske kort så jeg tror ikke den klarer større fly enn B737 og A320.

Jeg kjenner ikke CGH men antar at det samme gjelder, dvs attraktiv flyplass der man kan ta mer betalt per sete enn på en fritidsrute som Norwegian antakelig satser mest på.

Kjenner ikke rullebanelengde på CGH, men har hatt noen flighter derfra. Har ikke oppdaget noen systemer for å håndtere internasjonale flighter derfra. Men det hadde de sikkert fått opp om det var interesse og lov fra myndighetene.

Det er litt som Haneda. Det er en superb bra... uhm, nei. CGH suger. Lokasjonen, derimot... den er superb bra sammenlignet med GRU. Sistnevnte er det helt krise å lande på bortsett fra søndager, og jeg tror nesten jeg har nok landinger der til at selv Polaris ville sagt at jeg hadde statistisk godt materiale.

SDU har jeg ikke prøvd. Skulle egentlig testet den om en drøy uke. Men så kostet det ikke noe mer å flytte AF flighten fra GRU til GIG enn det kostet å fly fra SDU til GRU.

Digresjon: Mange flyplasser i Brasil fikk betydelige oppgraderinger i forbindelse med fotball VM som var. Med det påfølgende økonomiske krakket og nokså avslappede sikkerhetskontroller så er det ikke mye køer på f.eks Salvador internasjonale eller Fortaleza. Men tipper det kommer en opptur snart. Det er det veddemålet som er årsaken til at jeg reiser så mye nedi bygda om dagen.

Egentlig er hele posten min en eneste stor digresjon.

Fred ut
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Congonhas har to parallelle baner på hhv 1940 og 1435 meter. Den lå i sin tid greit til på et høydedrag utenfor byen, i dag er det vel snakk om centimetre mellom fkyplassgjerdet og husveggene. Har hatt noen turer i cockpit inn og ut derfra, interessant sted!

Rullebanelengden holdt til at "alle" (Braniff, PanAm, LH, SK, KL, SR, AF osv)fløy der frem til jet-alderen begynte, da ble banene for korte.

I dag er det kun innenrikstrafikk.
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Congonhas har to parallelle baner på hhv 1940 og 1435 meter. Den lå i sin tid greit til på et høydedrag utenfor byen, i dag er det vel snakk om centimetre mellom fkyplassgjerdet og husveggene. Har hatt noen turer i cockpit inn og ut derfra, interessant sted!

Rullebanelengden holdt til at "alle" (Braniff, PanAm, LH, SK, KL, SR, AF osv)fløy der frem til jet-alderen begynte, da ble banene for korte.

I dag er det kun innenrikstrafikk.

Congonhas ligger, som du sier, midt blant husene. São Paulo er virkelig en enorm by og man flyr leeenge over byen før man lander der.
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Det skal også sies at det jo ikke bare er Norwegian som nå satser på Argentina og fått lisenser av utenlandske selskap. Avianca Argentina er først ut, og har startet i det små med to ruter fra AEP

https://www.routesonline.com/news/3...rgentina-begins-operation-from-late-nov-2017/
Avianca Argentina last week commenced operation, initially serving 2 routes from Buenoes Aires Jorge Newbery (AEP). First flight commenced on 21NOV17, on board ATR72 aircraft.
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Det skal også sies at det jo ikke bare er Norwegian som nå satser på Argentina og fått lisenser av utenlandske selskap. Avianca Argentina er først ut, og har startet i det små med to ruter fra AEP

https://www.routesonline.com/news/3...rgentina-begins-operation-from-late-nov-2017/

FlyBondi sitt første fly er også på plass. Dermed blir Norwegian Argentina i beste fall Nr.3 i rekken. Ikke noe best-case scenario ...
 
Back
Top