Norwegian satser i Argentina - Solgt til JetSMART

Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Hehe nei dette er nok helt nytt for de... Du tror altså de har gjort null research før denne satsningen?;)
Det kom nok ramlende som sand fra klar himmel på de, men flaks at vi er her som en utømmelig kilde på nyttig og unyttig kunnskap!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Dette er nok ikke noe nytt for gjengen som har med Argentina satsingen å gjøre. Det er kanskje ikke helt ulikt systemet hvor øyboerne på Kanariholmene flyr til en pris mens alle andre flyr til en annen pris?

Det er veldig interessant at Norwegian mer eller mindre er sitt eget lille alianseselskap av egne inhouse AOCer. Brandet Norwegian er forsåvidt også skilt ut som eget business area allerede slik at det i praksis er veldig samkjørte driftsselskaper gjennom egne AOC som gjør at Norwegian fremstår som en enhet pr dags dato. Tanken på å opprette ett globalt brand og mange regionale selskaper/AOC på samme måte som de store alliansene har spredd porteføljen (flyselskaper) sin over hele verden, men samtidig sørge for å eie alle selskapene selv, er egentlig ikke mindre enn veldig spennende :)

Hadde SAS, Lufthansa og Thai hatt den samme graden av samkjørte prosedyrer og brukt Star Alliance som eneste felles brand så hadde det vært pent lite som ville skilt strukturen på Star Alliance og Norwegian :)
 
Last edited:
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Hehe nei dette er nok helt nytt for de... Du tror altså de har gjort null research før denne satsningen?;)

Nå var mitt svar mer rettet mot "Flyprat Research" som kanskje ikke er like grundig som den research som Norwegian har gjort. Det noen av våre Argentinske slektninger raskt påpekte var valget av England som første foreslåtte destinasjon I Europa - etter "The Stupid War" er forholdet mellom Argentina og England ennå temmelig anstrengt - selv BA ventet veldig lenge med rute til Argentina.

Argentina har jo hatt LCC lenge og det er vel totalt 8 nye selskaper som er etablert eller er kommet like langt som Norwegian. LAN Argentina - nå LATAM har jo lenge tilbudt meget gode priser og produkter.
 
Last edited:
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Dette er nok ikke noe nytt for gjengen som har med Argentina satsingen å gjøre. Det er kanskje ikke helt ulikt systemet hvor øyboerne på Kanariholmene flyr til en pris mens alle andre flyr til en annen pris?

Det er veldig interessant at Norwegian mer eller mindre er sitt eget lille alianseselskap av egne inhouse AOCer. Brandet Norwegian er forsåvidt også skilt ut som eget business area allerede slik at det i praksis er veldig samkjørte driftsselskaper gjennom egne AOC som gjør at Norwegian fremstår som en enhet pr dags dato. Tanken på å opprette ett globalt brand og mange regionale selskaper/AOC på samme måte som de store alliansene har spredd porteføljen (flyselskaper) sin over hele verden, men samtidig sørge for å eie alle selskapene selv, er egentlig ikke mindre enn veldig spennende :)

Hadde SAS, Lufthansa og Thai hatt den samme graden av samkjørte prosedyrer og brukt Star Alliance som eneste felles brand så hadde det vært pent lite som ville skilt strukturen på Star Alliance og Norwegian :)

Det er jo det samme som Virgin har gjort I lang tid, med Virgin Atlantic, Virgin Blue Australia, V Australia, Virgin America - så nye tanker er det ikke.
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Når du ser på priser innen Argentina, må du huske på at de prisene du finner er hva turister betaler - Argentinere har adgang til både å kjøpe billetter med Pesos (turister må betale med USD) og det er priser som kun gjelder for Argentinere.

For Norwegian gjør vel ikke argentiner/turist noen forskjell, differansen subsidieres vel av staten iht. resolusjon 35/2002.

http://www.aaovyt.com.ar/aaovyt/resolu_35-02.htm

Noe stort poeng med peso/USD er det vel heller ikke; det er jo fritt fram å veksle valuta.

Argentina har jo hatt LCC lenge og det er vel totalt 8 nye selskaper som er etablert eller er kommet like langt som Norwegian. LAN Argentina - nå LATAM har jo lenge tilbudt meget gode priser og produkter.

Det eneste som minner om LCC i Argentina er vel Andes med sin håndfull fly? Vet ikke hva som skulle være den store forskjellen på LATAM og Aerolineas.
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Styret i Norwegian har godkjent å etablere seg med fly og ruter i Argentina, da gjenstår myndighetsgodkjennelsen
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

OK

Norwegian er skikkelig bad ass om de faktisk gjennomfører dette ! Buenos Aires - Papeete !!


Følgende er rutene som Norwegian har bedt om å få fly med Norwegian Air Argentina. Disse gjennomgås nå av de Argentinske myndighetene. Det er ventet svar i løpet av en måned:


Innenlands:

34 fra AEP
17 fra COR
5 fra MDZ
4 fra BRC
3 fra CRD
3 fra FTE
2 fra IGU
2 fra MDQ
2 fra SLA
2 fra AFA
1 fra JUJ
1 fra ROS
1 fra RSA
1 fra REL

Internasjonalt:

Fra Buenos Aires EZE

SCL
Diverse i Brasil
MVD
MAD
BCN
FCO
CDG/ORY
LGW
JFK
LAX
FLL
AGP
CPH
TLV
PTP
CPT
PPT
SJO

Fra Cordoba COR

FDF
PTP
HAV

Fra Mendoza MDZ

GRU
SCL

Fra Rosario ROS

FLL


http://www.telam.com.ar/notas/201705/190881-empresas-aerocomerciales-autorizacion-anac-rutas.html
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Wow! EZE - PPT. Endelig kan Fnate dra på hytta med favorittselskapet sitt! ;) Oslo - Tahiti med Norwegian hele veien! Synd at det lille hoppet fra PPT til Bora Bora må flys av et annet selskap ;)
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Ikke småtterier! Har Argentina vært så mye "under served", eller satser Norwegian bare veldig friskt med lavere priser?
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Nå er det jo et lite stykke unna å få rettighetene til de begynner fly, spesielt et par av rutene der er neppe de første som kommer når de starter opp

Ikke veldig overraskende, men litt interessant for det, at de splitter Buenos Aires operasjonene mellom og ha internasjonale fra EZE og innenlands fra AEP. Størrelsesmessig er vel AEP marginalt større enn EZE, men er primært innenlands og ligger nærmere sentrum enn EZE, som er den internasjonale flyplassen
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

AEP har ganske kort bane, ca 2000 meter pluss overrun i hver ende. De har endel ruter derfra til naboland i Syd-Amerika, den lengste er til Salvador i Brasil, ca 3000 km.
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Kan godt have lidt tvivl om myndighederne tillader dette. Argentina har flere national selskaber, og økonomien i landet er ikke verdens aller bedste...men at flyve til PPT og PTP
er vel ønsketænkning...
Hilsen Ole
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

med mindre at de har en mellomlanding på IPC, noe de kunne ha tjent veldig godt på
så ser jeg ikke vitsen med PPT

LATAM har noen få flight til PPT, lurer på om det er 2-3 i uka, men alle de er bare en forlengelse av flighten til IPC, det er der pengene ligger. LATAM er jo den eneste som flyr ditt fra SCL

en liten søk, den billigste billett til IPC var på $330
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

med mindre at de har en mellomlanding på IPC, noe de kunne ha tjent veldig godt på
så ser jeg ikke vitsen med PPT

LATAM har noen få flight til PPT, lurer på om det er 2-3 i uka, men alle de er bare en forlengelse av flighten til IPC, det er der pengene ligger. LATAM er jo den eneste som flyr ditt fra SCL

en liten søk, den billigste billett til IPC var på $330


Det vil overraske meg stort om de faktisk ville ha fått lov til å fly til IPC. Det er satt et tak på hvor mange turister som har lov til å besøke øya pr. år og jeg tror ikke Chile vil tillate utenlandske selskap og slettes ikke billig selskap å fly dit.
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Det vil overraske meg stort om de faktisk ville ha fått lov til å fly til IPC. Det er satt et tak på hvor mange turister som har lov til å besøke øya pr. år og jeg tror ikke Chile vil tillate utenlandske selskap og slettes ikke billig selskap å fly dit.

er ikke helt sikkert på hvordan det er når det gjelder å fly til IPC og om det er noe spesielt regel, men det er en vanlig innlands flight til IPC (i SCL, så har de en fast gate, der de som flyr videre til PPT, kommer gjennom en internasjonal Gate, og de som skal til IPC, fra innlands terminalen) men Chile er en av de få (vis ikke den eneste) landet som har Open Skies i Søramerika, altså, du trenger rett og slett bare å ha en AOC og et fly, så kan du begynne å fly i Chile for å si det sånn

men ja, de har begrenset antall turister pr år (påskeøya loven heter den)
 
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Synd at det ikke er noe mellom OSL og Sør Amerika.

OSL-ORY-EZE-PPT
Den ruta kan bli ganske populær både for franskmenn som vil komfortabelt til Fransk Polynesia og nordmenn som vil oppleve Tahiti - Mens vi venter på Hawaii :)
 
Last edited:
Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Ikke småtterier! Har Argentina vært så mye "under served", eller satser Norwegian bare veldig friskt med lavere priser?

Syd Amerika er "underserved" fra mange markeder, vi paa "the Left Coast" maa via Houston, Miami eller Washington DC - det gaar jo greit nok. Tidligere brukte Korean "Fifth Freedom" fra LAX til Sao Paulo - og den var alltid smekk full (daglig) og omtrent kun lokal trafikk. Som ID reisende "maatte" vi ta turen via CDG engang - LAX - CDG - BUE i ett strekk var toefft (og ankom Buenos Aires til familie selskap som i god Argentinsk maner varer til tiiiidlig paa morgenen.

Alternativene som vi har benyttet er LAX-LIM-SCL-BUE ogsaa en skikkelig tur. Saa det er et marked for hva Norwegian setter i gang.
 
Back
Top