Norwegian restarter Trondheim - Bodø - Tromsø

Trdfly

Moderator
Medlem
Norwegian restarter Trondheim - Bodø - Tromsø

Ikke første gangen Norwegian flyr mellom Trondheim og Tromsø via Bodø, sist var fram 2013, da Norwegian gikk over til å fly kun Trondheim - Tromsø.
Norwegian Air Shuttle vil fra og med fredag 1. januar starte å fly på ruten mellom Trondheim lufthavn Værnes, Bodø lufthavn og Tromsø lufthavn Langnes. Ruten vil flys mandag til fredag og søndag, operert med en Boeing B737-800 med plass til 186/189 passasjerer.
https://envaspotter.net/2020/12/18/nax-trdbootos-w2021/

Re: Norwegian restarter Trondheim - Bodø - Tromsø

Kan dette være statlig kjøp i en begrenset periode? Jeg prøvde å søke på billett Bodø-Tromsø i mars, men da uten direkteforbindelse. NAX ga jo opp denne på grunn av at den ikke var lønnsom nok. Rart at den i disse tider skulle være attraktiv...

Kan dette være statlig kjøp i en begrenset periode? Jeg prøvde å søke på billett Bodø-Tromsø i mars, men da uten direkteforbindelse. NAX ga jo opp denne på grunn av at den ikke var lønnsom nok. Rart at den i disse tider skulle være attraktiv...

Trondheim - Tromsø hadde iallfall godt belegg, og grunnen til at blant annet TRD-CPH/SXF/EVE/TOS ble lagt ned i 2013 var jo Norwegians vekst, å at de heller ønska å plassere baseflyet i utlandet der de satsa.

Norwegian fløy jo Trondheim - Tromsø forrige vinter, men ble avbrutt i mars som de fleste andre ruter pga. Covid-19.

Men finner du dirkekte Bodø-Tromsø i mars? Jeg finner bare via Gardermoen.

Men finner du dirkekte Bodø-Tromsø i mars? Jeg finner bare via Gardermoen.

Som nevnt inen annen tråd: lukter at Norwegian har fått tilslag fra staten om å fly 1x om dagen på denne ruten. Derfor vises den bare i januar og februar

Kan vel også tenkes at dette er en form for sammenslåing av rutene OSL-TRD/BOO/TOS? DY ligger ute med 1 til 3 avganger til TOS i januar (1 til 2 på lørdager). Har jo vært en del endringer av frekvens den siste tiden, så vet ikke hva som er normalt, men mener vi før juletrafikken hadde ihvertfall 3 daglige. Flere av dagene er også begge DY sine fly ettermiddagsavganger, så da blir tidligste alternativ med DY melekruta TOS-BOO-TRD-OSL, med ankomst OSL 15:55.

Men ting endrer seg, så programmet er neppe helt fastsatt.

Last edited:

Kan vel også tenkes at dette er en form for sammenslåing av rutene OSL-TRD/BOO/TOS? DY ligger ute med 1 til 3 avganger til TOS i januar (1 til 2 på lørdager). Har jo vært en del endringer av frekvens den siste tiden, så vet ikke hva som er normalt, men mener vi før juletrafikken hadde ihvertfall 3 daglige. Flere av dagene er også begge DY sine fly ettermiddagsavganger, så da blir tidligste alternativ med DY melekruta TOS-BOO-TRD-OSL, med ankomst OSL 15:55.

Men ting endrer seg, så programmet er neppe helt fastsatt.

Fortsatt kun transfer på TRD, nytt rutenummer og flight ned til Oslo.

Back