Private Wings/Widerøe skal fly charter Trondheim - Brønnøysund

Re: Private Wings skal fly charter Trondheim - Brønnøysund

Flott.
Det trengs virkelig siden WF ikke har kapasitet

FQTV

Sprengt kapasitet hos Widerøes flyvninger og man må chartre for å komme rundt anbudsregime?

Antar det egentlig ikke bare er snakk om ren lokaltrafikk her, men det er lettere kommes seg til TRD enn BNN? Selv om jeg trodde Sandnessjøen var viktigere for offshore?

Det skal være "uvanlig" stor aktivitet i perioden juli - oktober hos nevnte oljeselskaper som gjør at de kaprer både ledige flyseter og hotellrom i Brønnøysund, samt får effektivisert reiser - og at det er lite flyseter generelt ledig igjen. De skal til og fra oljeinstallasjoner på Skarvenfeltet.

Det kom to rigger i området + vedlikehold på Skarv så behovet for fly og hotell peaker.

Var på en rigg der oppe hvor jeg måtte reise ut fra KSU pga kapasitet sprengt i BNN. Reiste hjem igjen via BNN og WF hadde fulle fly. Ble stående på venteliste i flere dager. En ting er å ikke komme seg ut av BNN, en annen ting er sprengt overnatting kapasitet så du risikerer å gå gatelangs på nattestid for å vente på ledig fly neste dag

FQTV

Sprengt kapasitet hos Widerøes flyvninger og man må chartre for å komme rundt anbudsregime?

Antar det egentlig ikke bare er snakk om ren lokaltrafikk her, men det er lettere kommes seg til TRD enn BNN? Selv om jeg trodde Sandnessjøen var viktigere for offshore?

Ja , det har vært en utfordrende situasjon for oss å få folk opp til BNN en stund med oppgraderings arbeid på FPSO'en på Skarv feltet pågående for å klargjøre for neste fase på Skarv feltet. I tillegg ligger et flotell ved FPSO'en som gjør at det er et betydelig antall ekstra folk der ute. Det vil vare til utpå høsten.
I tillegg rigger i sving vest av SSJ også pluss ekstra folk ved basen vår som klargjør utstyr som skal offshore. På toppen av dette kommer produksjon av subsea utstyr ved Aker Solution sine fasiliteter der oppe også som krever ekstra folk også. Sommeren i år har så langt vært mer anstrengt enn på mange år med flykapasitet til BNN/SSJ enten fra TRD eller BOO.

Last edited:

Hjelper jo ikke på kapasiteten at Widerøe har begynt "å dele" avganger mellom byene igjen.
(TRD-BNN-SSJ-BOO o.l.)

Da jeg fløy BNN-OSL i går var det en UM med som skulle videre til Tromsø...

Hjelper jo ikke på kapasiteten at Widerøe har begynt "å dele" avganger mellom byene igjen.
(TRD-BNN-SSJ-BOO o.l.)

Da jeg fløy BNN-OSL i går var det en UM med som skulle videre til Tromsø...

Er jo bare sommerrute dette.

I september overtar Widerøe charteroppdraget for AkerBP og Equinor: https://envaspotter.net/2024/07/16/wf-charter-trd-bnn/

Så da blir det to WF-fly med samme avgangstidspunkt på ruten.
TRD-BNN
WF7010 2024-09-02T08:15:00 2024-09-02T09:05:00 Widerøe
WF702 2024-09-02T08:15:00 2024-09-02T09:05:00 Widerøe
BNN-TRD
WF7011 2024-09-02T13:45:00 2024-09-02T14:35:00 Widerøe
WF707 2024-09-02T14:00:00 2024-09-02T14:50:00 Widerøe

Private Wings fløy forøvrig en ekstra rotasjon BNN-TRD-BNN i dag.

Re: Private Wings/Widerøe skal fly charter Trondheim - Brønnøysund

BNN er ett mareritt om dagen!
Dyrere å mobilisere personell dit enn til Afrika og Canada feks. Mere tungvint også.

Back