• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Norwegian passasjertall 2025

Someone

Moderator
Medlem
1.273.809 passasjerer i januar 2025, +12%. Traffikken økt med 22%, nesten det samme som kapasiteten med +23%, så belegget ble 1pp lavere til 82.1%

Tydeligvis en effekt av det flys lenger, og mer sørover i vintermåneden, da gjennomsnittlig fløyet distanse var opp +11%

54310277869_470f6a076c_b.jpg
 
Last edited by a moderator:
Svak vekst i antall passasjerer for Norwegian i februar, derimot fløy hver passasjer vesentlig lenger (+12%)

54368368696_a9dad31a69_h.jpg
 
Litt flere passasjerer i mars, men produksjonen øker mer enn passasjerkilometerene. Dog skal de sies det her er en påskeeffekt, som drar ned belegget mer en trenden.

54429789928_8523728709_h.jpg
 
Påsken betyr fullere fly for Norwegian.

I følge sjefen ligger også forhåndsbookingene i år på et høyere nivå enn i fjor.

54503311840_14bd498796_b.jpg
 
Uten ha finregnet på det så virker det som cirka 60% (+-10pp) av drivstofforbruket frem til september er hedget, så den delen får ikke glede av siste tids fall i drivstoffpriser som er +-10% lavere enn hva Norwegian har hedget til. Men resten nyter de godt av. Men så kommer det an på om de har hedget noe NOK/USD eller om de nyter godt av fallet i USD her som bidrar til billigere drivstoff og fly, enn hva jeg tipper de hadde beregnet.
 
Flere passasjerer og et lite hopp i belegget hos Norwegian for juni. Pen økning i enhetsinntekten også.

54632141064_65b370d4f6_b.jpg
 
Juli: 2,566,235 +1%. Belegg 92.4% -0.2%. Yield opp 4%.

Norwegian fløy omtrent det samme i juli i år som i fjor, men man skal huske på at juli i fjor var også veldig sterk. Så her har de tjent mye penger.

54704486254_a94b3fbc6c_b.jpg
 
Hvem er størst på passasjerer i juli? SAS eller Norwegian?
Mtp at SAS opererte ca 85 A320-familie fly, rundt 40 mindre fly og de 15 maskinene på longhaul er nok SAS størst, men etter de ble tatt av børs publiserer de ikke disse månedlige tallene lenger. Dessverre
 
Mtp at SAS opererte ca 85 A320-familie fly, rundt 40 mindre fly og de 15 maskinene på longhaul er nok SAS størst, men etter de ble tatt av børs publiserer de ikke disse månedlige tallene lenger. Dessverre

Men tar du med WF så er antakeligvis norwegian-konsernet størst. DY/WF hadde i 2024 flere passasjerer enn SK. Så i det stille har det blitt foretatt et tronebytte.
 
Men tar du med WF så er antakeligvis norwegian-konsernet størst. DY/WF hadde i 2024 flere passasjerer enn SK. Så i det stille har det blitt foretatt et tronebytte.
Det kan godt hende. Jeg bare svarte nøyaktig på det han spurte om uten mer om og men enn det:)
 
September: Litt flere passasjerer, litt fullere fly og litt høyere yield. Norwegian fortsetter levere sterke passasjertall. Q3 resultatet kommer til å bli svært bra.

1759748250553.webp
 
Back
Top