Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Re: norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Heisann!

\
Som flere har sagt sa jo Kjos for kun få dager siden at det var andre måter å brenne opp pengene sine på enn å starte IC-operasjon. Har han endret syn og strategi 100% på 4 dager...?

Dette kan ikke sammenlignes! Det er stor forskjell aa oeke rutenett og utvide en flaate naar man allerede er etablert enn aa starte ambisioest... og urealistisk i mine oeyne... med to [2] widebody fly strukket ut paa et veldig begrenset market... ;)

Jeg har nok mer tro paa at Kjos kan faa dette til... :rolleyes:

Dag

Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

En sammenslåing av Feel og Norwegian på interkontinentalt høres fornuftig ut. Hva med å brande den interkontinentale delen som "Feel Norwegian"?

Jeg ser for meg en fin mix mellom liveryene som jeg desverre ikke kan vise dere da jeg ikke har peiling på Photoshop. Rød snute som går over i boblene til Feel bakover på kroppen...med noe annet enn en helt på halen.

Hmm, OSL-SIN er en no-go spör du meg. Rett og slett dersom man vil etablere en rute fra Norden til Singapore, sa ma det starte i CPH. Rett og slett fordi den fetteste kunde a melke finnes i CPH, og den heter Maersk...

Feel sine planer er haplöse. Med 240 Mio i start-up kapital holder det ikke lenge. De vil trenge ca 100 Mio bare for lease deposits dersom de vil ha A330 i fornunftig tilstand og konfigurasjon. Dermed forblir det 140 for a starte opp huset, kjöre reklame, dekke tap under oppstartsfasen. Nei nei, dersom de ikke har en russisk miliardaer i bakgrunn, vil de vaere konk innen fa uker.

OSL-SIN skal ikke gå med en A330. Ikke ifølge mine kalkuleringer og airlinemogul.com

Mulig det går hvis du ikke flyr med full load..

Med 293 pax klarer A332 12,500KM. OSL-SIN er 10,037KM. Så det skal vel i teorien gå...

Enig med siste taler, og siden vi allerede har en traad om Feel synes jeg vi skal holde den diskusjonen der.

Det er kun to destinasjoner som har nok lokalvolum til muligens aa stoette en ny aktoer, og det er BKK og NYC. Med feed kan kanskje DY klare et par andre. Og de boer vaere innen 10 timers flytid. Chicago er en allianseby - forget it. SIN er en business-by og en LCC vil ikke kunne betjene det markedet. Volumet er heller ikke der. Pakistan er en utfordrer. Men det er et prissensitivt market og vil maatte konkurrere mot et PIA som antagelig vil kjoere prisene rett i baann hvis de blir truet. Med statsstoette. NBO/JNB vil aldri generere nok trafikk til aa klare en rute fra Norge.

Just my :68:

Vil ikke HKT være en vel så relevant destinasjon for en LCC som BKK? I alle fall i vintersesongen.

SIN er jo også et flott alternativ for en LCC med et godt nettverk av asiatiske LCC's som gjør at man når hele sørøst Asia og også Australia.

Er det noen som kan trylle frem en B767 og en A330 med Norwegianlivery no da?

norwegian2.jpg

Copyright www.tknudsen.com

Luftfart er aldri kjedelig :)

Tror jeg DY kan ha store sjanser for å lykkes. I og med at planen er å fly IC på eget selskap så det trenger det heller ikke gå spesielt utover dagens operasjon dersom satsningen skulle bli en fiasko. Ser man på Kjos sin fremgangsmåte så langt kan det virke som han alltid planlegger en vei ut myra dersom ting skulle gå til helvete.

For SAS sin del håper jeg de nå blir skremt til å starte opp langdistanse fra OSL før både Feel og DY rekker å starte opp! :)

For SAS sin del håper jeg de nå blir skremt til å starte opp langdistanse fra OSL før både Feel og DY rekker å starte opp! :)

Glem det TCAS, hvis SAS blir skremt så blir bare resultatet en nedleggelse av hele deres IC-virksomhet (they got no balls :crowded)

Tror jeg DY kan ha store sjanser for å lykkes. I og med at planen er å fly IC på eget selskap så det trenger det heller ikke gå spesielt utover dagens operasjon dersom satsningen skulle bli en fiasko. Ser man på Kjos sin fremgangsmåte så langt kan det virke som han alltid planlegger en vei ut myra dersom ting skulle gå til helvete.

SAS må først konsentrere seg om F50 operasjonen på Vestlandet og avgjøre om de skal outsource den til WF;)

Last edited:

SAS er så til de grader bastet og bundet av danske eierinterresser som har som uttalt mål å bevare CPH som et stort IC hub. Det var også forutsetningen for at Macquarie kjøpte seg inn i stor skala. Leve CPH, skit i Skandinavia! Det har foregått en helt bevisst sabotasje av IC-rutene fra ARN for at de ikke skulle fremstå som levedyktige, bl.a. ved å ikke akseptere noe cargo i det hele tatt mellom PEK og ARN. All frakt skulle gå via CPH. Dermed basta! Og det er i frakt at pengene ligger for tiden.
At Feel Air og nå kanskje også Norwegian vurderer oppstart, så er det med rimelig stor sikkerhet at er det noe selskap som IKKE vil gi dem kamp fra OSL, så er det SAS.

Hva med kuala lumpur? Den legges jo ned fra ARN rundt disse tider eller?

SAS må først konsentrere seg om F50 operasjonen på Vestlandet og avgjøre om de skal outsource den til WF;)

Ja, det er vi enige om, men blir vel OT :)

Hva med kuala lumpur? Den legges jo ned fra ARN rundt disse tider eller?

ARN var stoppunkt på vei til USA, så svenskene hadde bare halvt fly å fylle .. dessuten har MAS egenfeed til/fra Australia og andre punkter over hele Asia. Lokaltrafikken fra KUL var nok minimal ...

Merkelig hvorfor så mange avfeier at det går ann å starte opp IC med Norwegian.. Når det er snakk om SAS så ønsker alle at de skal starte opp..
Med ordentlige og gode markedskampanjer er alt mulig!

wow... den bilden av 767 va kjempekuuul livery.. håper Norwegian velger 767 på longhaul... for 767 ser finest ut for selskapet.. 330 ville bare sett klumpete ut..

kanskej Bjørn Kjos må få se den liveryen der oppe ...

Med ordentlige og gode markedskampanjer er alt mulig!

Jeg gjentar mitt favorittsitat:

Dette lukter markedsundersoekelse a la 'Africa One'. De holdt ut i tre uker ...

'''African travel is growing and growing rapidly and experience has shown once you open a route people start travelling that route

Captain Joe Roy
Chairman, Africa One ''

Veldig bra bilde. Denne fargeskjema likte jeg veldig godt. :)

Tja, jeg ville aldri sittet på med den kjerra der.
***STALL WARNING***

Edit: Kjerra på halen altså...

Back