Norwegian on Wheels

De har i alle fall klart å skaffe mye blest om rutene sine. Tror forøvrig dette er er bra tilbud for de som bor i området, 20 min ruter gjør det lett å planlegge. Spørs bare om det bor nok folk der til å at sellskapet har råd til å opprettholde 20 min rutene fremover.

Nytt livery på minibussene, nå ser de hvertfall ikke ut som karikaturer av Norwegian fly lenger... Pent? Neppe, men mindre stygt kanskje?

8abdd5c0743a8618136ead59f10c4c7d.jpg

Ligner på bilene til både Baker Hansen og Comfort Rørlegger....men noe plagiat denne gangen kan det ikke sies og være

Comfort her på Skøyen kjører bare med helsvarte VW Transporters og med rød C og resten hvitt i dekalene. Dermed må det være noen andre du tenker på Someone.

Andre medier spekulerer i konkurs. Jeg synes dette var overraskende, de har jo nettopp starta.

Andre medier spekulerer i konkurs. Jeg synes dette var overraskende, de har jo nettopp starta.

Ingen grunn til å bli overrasket. Det er ekstremt dyrt å holde den frekvensen som de har gjort. Og hvis man da ikke har egenkapital og ikke får nok kunder, da renner pengene ut.

Hvis det stemmer at de hadde 20 busser så må de jo sikkert hatt nærmere 60 ansatte. Da skal du selge endel billetter

Da er det ikke nødvendig å spekulere lenger på hva som har skjedd. Selskapet er konkurs i følge Laagedalsposten.

http://www.laagendalsposten.no/nyheter/veldig-lei-meg-fordi-vi-har-skuffet-1.8615130

I følge avisen hadde de rundt 100 ansatte. Surt for de ansatte i selskapet og kundene spesielt de som har brukt 15000 eller 25000 på årskort.

Relativt overraskende at dette kom nå. Optimismen har vært stor og det har ikke vært noe spekulasjoner om dårlig økonomi i lokale avisene i allefall.

Det burde ikke komme som en bombe!

All respekt til den som våger, men når eierskapet så til de grader lanserer et markeds konsept med trynet ned i søla, synes jeg det er rart at de har holdt ut helt til nå.
Med profil og navn tatt i betraktning, så stiller jeg meg spørsmål om i hvilken grad disse menneskene er de rette til å skape en ny forretningsmodell.

De sier de hadde rundt 1000 reisende i døgnet, fordelt på 108 avganger, så et sted rundt 9 passasjerer i snitt.

Det burde ikke komme som en bombe!

All respekt til den som våger, men når eierskapet så til de grader lanserer et markeds konsept med trynet ned i søla, synes jeg det er rart at de har holdt ut helt til nå.
Med profil og navn tatt i betraktning, så stiller jeg meg spørsmål om i hvilken grad disse menneskene er de rette til å skape en ny forretningsmodell.

"Disse menneskene" er, etter det som har blitt meg fortalt, den samme personen som startet opp Timekspressen. Denne ble som kjent solgt til NSB. Avtalen med NSB ga selgeren karantene (jeg husker ikke hvor lenge) før han fikk lov å starte opp med samme virksomhet i konkurranse med Timekspressen. NOW ble startet opp etter karantenen utløp, men han har nok overvurdet markedet...

Disse gjorde noe i ca 1993, ingen trodde var mulig, det var å øke frekvensen på ekspressbussen mellom Notodden og Oslo (Det var før noen få daglige avganger på Nor-way bussekspress sin rute) til avgang hver time og tjene penger på dette. Så solgte de hele dritten (var det østtelemark bilruter det het?) til nettbuss, som så har utvidet dette konseptet til å gjelde alle ekspressbusser kjørt av Nettbuss.
Dersom det er riktig det jeg leste, att sjåførene, og det var vel de fleste, som kom fra NAV, der betalte NAV lønna de første 3mnd. Så skjønnte vel eierne at de ikke ville klart å få dette til å gå rundt når de nå måtte betale lønna selv. Dermed valgte de kanskje å gi seg før det var alt for mye penger som var gått tapt.

Å starte opp et selskap ved å kopiere Norwegian sin profil er ikke gjennomtenkt. Få om noen med litt vett mellom øra ville gått inn å støttet et slik prosjekt.
Profil og oppstart lukter skole prosjekt ved klasse 7A.

Hva i all verden forventer man når man går inn å kopierer en av norges mest etablerte merkevarer?

Kostnadene med advokater, omprofilering med mer, viser hvor komplett innkompetente de er!

Last edited:
Disse gjorde noe i ca 1993, ingen trodde var mulig, det var å øke frekvensen på ekspressbussen mellom Notodden og Oslo (Det var før noen få daglige avganger på Nor-way bussekspress sin rute) til avgang hver time og tjene penger på dette. Så solgte de hele dritten (var det østtelemark bilruter det het?) til nettbuss, som så har utvidet dette konseptet til å gjelde alle ekspressbusser kjørt av Nettbuss.

Dersom det er riktig det jeg leste, att sjåførene, og det var vel de fleste, som kom fra NAV, der betalte NAV lønna de første 3mnd. Så skjønnte vel eierne at de ikke ville klart å få dette til å gå rundt når de nå måtte betale lønna selv. Dermed valgte de kanskje å gi seg før det var alt for mye penger som var gått tapt.

Selskapet het Timekspressen og Jamtveit-familien var inne på eiersiden i Øst-Telemark Bilruter. Timeekspressen ble en stor suksess, og selskapet ble senere solgt til NSB-eide Nettbuss. Nettbuss har senere videreutviklet timebusskonseptet med mange nye ruter.

Last edited:
Han forteller at selskapet har hatt en økning til Gardermoen hver dag etter at de startet å kjøre dit i begynnelsen av september.

– Vi har fulle busser, og jobber for det, sier han.

Konkurs med fulle busser? Ikke verst!

Som gustavf skriver litt over. Hvis de hadde rundt 1000 kunder i snitt pr dag og 108 avganger så betyr det i snitt 9 pax pr avgang. Ikke akkurat full buss.

Som gustavf skriver litt over. Hvis de hadde rundt 1000 kunder i snitt pr dag og 108 avganger så betyr det i snitt 9 pax pr avgang. Ikke akkurat full buss.

Tallet var vist nærmere 1400 på slutten. med de små bussene var vel belegget på nærmere 50%

Back